Åbne externt link i nyt vindue
Fra : Carsten

Dato : 12-05-01 16:05

Hej med jer.
Mit problem er : hvis jeg linker fra min side, til f.eks. mere
info om mit emne, hvordan får jeg så den externe side, til at
åbne i et nyt vindue.

Ha' en god dag.

Venlig hilsen
Carsten

Fra : Zwam

Dato : 12-05-01 18:52

target="_blank" betyder nyt window

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------
If you don't like my attitude, go screew you self!!!!
..
..

Fra : Carsten

Dato : 12-05-01 23:03

Zwam wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------
If you don't like my attitude, go screew you self!!!!

Ovenstående bemærkning ønsker jeg ikke at oversætte, men det er
måske den slags svar man får her.

Jeg stillede ikke et spørgsmål her, for at få kastet sådan en lav
bemærkning i hovedet.

Sådan en holdning giver mig desværre en opfattelse, af at jeg
ikke har med seriøse mennesker at gøre, men kun med nogle
personer, som tror de er bedre vidende end andre.

Og så troede jeg egentlig at www.html.dk, var et sted man kunne
få lidt gode råd, og ikke et sted hvor man får kastet den slags
skidt i hovedet, den slags ubehøvlede svar til voksne mennesker,
hører til et helt andet sted.

Ha' en god dag

Venlig hilsen

Carsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-05-01 00:27

Carsten <vonbuller@vonbuller.dk> skrev

> Ovenstående bemærkning ønsker jeg ikke at
> oversætte, men det er måske den slags svar
> man får her.

Det er hans signatur - som kan være helt tilfældig og ikke møntet på dig -
og her kan han skrive hvad han vil.

Du har faktisk også fået et korrekt svar på dit spørgsmål:

så jeg ved ikke lige hvor du vil hen?

> Og så troede jeg egentlig at www.html.dk, var et sted
> man kunne få lidt gode råd, og ikke et sted hvor man
> får kastet den slags skidt i hovedet

Dette her har intet med www.html.dk at gøre - det er usenet som alle kan
læse. www.html.dk har bare gjort det nemt for alle at læse og skrive i disse
grupper.

> den slags ubehøvlede svar til voksne mennesker,
> hører til et helt andet sted.

Vi er enige om at vi skal tale ordentligt til hinanden, men i dette tilfælde
er du lidt for nærtagende - og så over et tilfældigt citat i en signatur

--
Allan

Fra : Carsten

Dato : 13-05-01 15:25

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
tilfælde
> er du lidt for nærtagende - og så over et tilfældigt citat i en signatur

Hej med jer.

Ja, jeg fik et korrekt svar på mit spørgsmål fra dig Zwam, tak for det.

Og så vil jeg lige sige tak til Allan Vebel, Mola og Knud Gert Ellentoft, for
jeres venlige kommentarer og oplysninger til mig.

Ha' en god dag

Venlig hilsen

Carsten

Fra : Zwam

Dato : 13-05-01 16:40

Bare iorden! Undskyldning accepteret!

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------
If you don't like my attitude, go screw you self!!!!
..
..

Fra : mola

Dato : 13-05-01 00:34

Koldt vand i blodet, Carsten. Du fik faktisk det korrekte svar af Zwam, og
den lille "venlige" bemærkning ser ud til at være en signatur han smider i
hovedet på alle - uden at diskriminere.

Og inden du får generet html.dk alt for meget, så skulle du måske have brugt
lidt mere tid på sagen, og du var (måske) kommet frem til eksempel 6 på:

http://www.html.dk/tutorials/html/lektion8.asp

Men det er selvfølgelig nemmere at spørge end at lede.

mola

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-01 00:49

Sat, 12 May 2001 22:03:07 +0000 (UTC), skrev Carsten
<vonbuller@vonbuller.dk>:

> [...]
>få lidt gode råd, og ikke et sted hvor man får kastet den slags
>skidt i hovedet, den slags ubehøvlede svar til voksne mennesker,

Der er et eller andet, du har misforstået.
<http://www.html.dk> har ikke noget med disse grupper at gøre.
De videreformidler dem bare.

Det du har spurgt i er det, det kaldes nyhedsgrupper og som alle har
adgang til, ikke kun folk der bruger ovennævnte side.

Normalt bruger man en nyhedslæser, f.eks. Outlook Express eller Forte
Agent til at læse nyhedsgruppeindlæg og henter dem via sin udbyders
newsserver.

<http://www.html.dk> har så valgt at føre nyhedsgrupper omhandlende
webdesign på deres hjemmeside og når du sender indlæg der, så bliver
det distribueret worldwide til de newsservere som fører grupperne.

Har du mulighed for det, vil jeg anbefale at bruge en nyhedslæser til
grupperne, du får samtidig et langt større udvalg af grupper.

Det du ikke kan lide i Zwams indlæg er en signatur, hvor man på op til
fire linjer frit kan skrive, hvad man ønsker og det betragtes normalt
ikke som en del af indlægget.

På <http://www.usenet.dk> kan du læse om de danske nyhedsgrupper og
hvad det er.

Om signaturer kan du læse på
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Zwam

Dato : 13-05-01 03:16

Prøv lige at slappe af makker! Her forsøger jeg at hjælpe dig med dit
problem og det eneste man får igen er et beskidt svar!!!

Og den her gang mener jeg det sku: If you don't like my attitude, go screew
you self!!!!

Iøvrigt, tag lige selv at grow up!

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Steen Bondo

Dato : 13-05-01 13:45

Zwam wrote in a message to Carsten:

Z> Og den her gang mener jeg det sku: If you don't like my attitude, go
Z> screew you self!!!!

Z> I¢vrigt, tag lige selv at grow up!

Rolig nu allesammen - Carsten skal bare lige lære hvad en 'signatur'
er. ;)

I¢vrigt er den ret uskadelig den signatur, sålænge 'screew' er stavet
med to "e"er giver den ikke rigtig mening. <gnæk> <gnæk>

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Zwam

Dato : 13-05-01 14:23

ahh you are right! Havde ikke lige lagt mærke til det! Hehe

Zwam
-------------------------------
E-mail: dm@esenet.dk
Web: www.metallica.esenet.dk
-------------------------------

Fra : Steen Bondo

Dato : 13-05-01 19:13

Zwam wrote in a message to Steen Bondo:

Z> ahh you are right! Havde ikke lige lagt mærke til det! Hehe

Så har du heller ikke lagt mærke til at det hedder "yourself"..... ;)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-05-01 17:57

Sun, 13 May 2001 04:15:42 +0200, skrev "Zwam" <dm@esenet.dk>:

>Prøv lige at slappe af makker! Her forsøger jeg at hjælpe dig med dit
>problem og det eneste man får igen er et beskidt svar!!!

Problemet er jo nok, at Carsten tror at han skriver til en hjemmeside
og får svar fra dennes redaktør og ikke ved, hvad nyhedsgrupper er.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Steen Bondo

Dato : 13-05-01 19:25

Knud Gert Ellentoft wrote in a message to All:

KGE> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
KGE> skær venligst det væk, du ikke svarer på.

Særdeles nyttig signatur, blot den dog ville blive efterlevet i st¢rre
grad... suk....

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 14-05-01 10:42

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Problemet er jo nok, at Carsten tror at han skriver til en
> hjemmeside og får svar fra dennes redaktør og ikke ved,
> hvad nyhedsgrupper er.

Nemlig, jeg har skrevet en mail til Carsten og forklaret ham hvordan det
hænger sammen. Både med vores site og nyhedsgrupperne og at man nok ikke
skal lægge alt for meget i folks signaturer

Ha' det rart
Jonas