OS X Server
Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-09-04 16:15

Jeg har netop købt subject +tilhørende hardware = Dual G4 1.25 GHZ -
ekstra ram o.s.sv.
Er vant til AppleshareIP - seneste version.

Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på - jeg tænker på
sikkerheden - på ASIP kunne jeg vælge at SMTP kun kunne foregå via
local - findes det også i OS X server - vi har tidligere haft problemer
med at "spammers" kunne bruge vores server til at sende deres lort.

Det skal for alt i verden ikke gentages - tænk sig at møde på arbejde
og se at der venter 50.000 mails på at blive sendt - det blokerer jo
for alt andet

Jeg har prøvet det - og ønsker det ikke gentaget

Takker på forhånd for svar

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-09-04 17:14

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
>
> Det skal for alt i verden ikke gentages - tænk sig at møde på arbejde
> og se at der venter 50.000 mails på at blive sendt - det blokerer jo

Som standard er den sat til, at den kun vil relaye for det interne
netværk. Du kan selv tilføje andre subnets eller specifikke
IP-adresser, hvis andre skal have lov til at bruge din SMTP-server.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 16-09-04 02:08

In article <sb6m12-a3c.ln1@osxserver.rfn.dk>, René Frej Nielsen
<spam@rfn.dk> wrote:

> Som standard er den sat til, at den kun vil relaye for det interne
> netværk. Du kan selv tilføje andre subnets eller specifikke
> IP-adresser, hvis andre skal have lov til at bruge din SMTP-server.

Tak for svar