Ahlbek. 2.den tank på vej syd på
Fra : Carsten

Dato : 14-09-04 19:51

Fruen og jeg tog lige på en lille forlænget weekend tur i det tyske.
Vi drejede ind ved Shell ( Ahlbek ) - 2. tank på motorvejen A7 i sydgående
retning.
De har sidste år bygget ny tank station. men men
lad nu være med at lokke jer derind. de vil sku ha 50 cent for bare at komme
ind på toiletterne !.

Det er iøvrigt ikke lovpligtigt at man betaler for brug af toiletterne på de
tyske Tank og Rest. Men det er mere ment som drikkepenge til personalet der
holder toiletterne rent.

Skal man sydover og vil overnatte omkring Neumünster, så er her et lille
tip:
Drej fra ved næste afkørsel efter Shell tanken ( Neumünster Mitte). Drej til
venstre ind mod byen. På højre hånd kommer der efter max 1 km kørsel en
Total tank på højre hånd.
Det er et rigtigt flot sted og man må overnatte også med en campingvogn. der
er bare ikke plads til mere end max 10 vogntog.
Tanken har døgnåbent med et nydeligt cafeteria og her er priserne ca 30 %
mindre end på Ahlbek. Toiletbesøg er gratis og der er tv mm

Carsten - hvis mailadresse her ikke duer

Fra : phk

Dato : 15-09-04 07:09

"Carsten" <meintzel@so123l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De har sidste år bygget ny tank station. men men
> lad nu være med at lokke jer derind. de vil sku ha 50 cent for bare at

Jeg tænker det bliver ret udbredt at det vil koste 50 cent at komme på
toilettet. Vi var udsat for det flere gange i Bayern. De 50 cent blev
refunderet hvis man købte noget i forretningen, f.eks. brændstof.

Sådan var det engang ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren

Dato : 15-09-04 07:56

Vi betaler ikke noget for at køre på autobanen i Tyskland, så er det vel
meget rimeligt at vi betaler for at bruge toiletterne !

Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 15-09-04 10:37

Jeg har kørt meget på de tyske autobaner, som lastbilchauffør, jeg
har oplevet at der er møntautomater på dørene. Jeg har aldrig
brugt disse da renheden er dårlig, men de steder hvor der har
siddet toiletpersonel,har jeg altid betalt fordi her er de altid
rengjorte. Jeg kan godt lide at toilettet er rent før jeg bruger
det.

HUSK at det er en frivillig betaling, er du ikke tilfreds med
rengøringen så betaler du ikke!

Disse folk der gør rent på toiletterne får ikke anden løn end
disse drikke penge, er jeg blevet fortalt af en tankpasser.

>Vi betaler ikke noget for at køre
>på autobanen i Tyskland,

Nej.

så er det vel meget rimeligt at vi betaler for at
>bruge toiletterne !

Ja hvis de er fine og rengjorte efter besøg.

Tyskere betaler ikke for at køre på de danske motorveje og heller
ikke for toilet besøg. Hvilket er forståeligt når man ser hvordan
de danske rastepladser og de toiletter ser ud en time efter
rengøring.

Fra : phk

Dato : 15-09-04 12:03

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Vi betaler ikke noget for at køre på autobanen i Tyskland, så er det vel
> meget rimeligt at vi betaler for at bruge toiletterne !

Hvad med svært forhøjede brændstofpriser?

Hvad med det føde vi køber på rastepladserne - det skal også ud.
Herhjemme er det lovbefalet med toilet når man sælger mad til spisning på
stedet. Og det koster intet at gå på toilet i DK.

--
Per, Esbjerg

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 15-09-04 13:17

Jeg vil da gerne betale, når toiletterne bliver gjort rene, de danske
motorvejstoiletter er den rene skandale, da burde folk have penge for, at
bruge dem.

Undtagelserne er, de steder, og endda ikke alle steder, er hvor det er
cafeteriaer, men det ville da ofså være skandaløst, at tage penge for, at gå
på toilettet der, hvor man betaler det samme for en kop kogt vand og et
thebrev, lige så meget som to litter benzin koster.

I både Tyskland, Tjekkiet og Ungarn, har vi gode erfaringer med rengøringen
af toiletter, det vil jeg gerne erlægger et par kroner til.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 17-09-04 21:51

"Carsten" <meintzel@so123l.dk> wrote in message

> [...]
> de
> tyske Tank og Rest. Men det er mere ment som drikkepenge til personalet

Vi har her i sommer set rastepladser (dem med tank) hvor der var sådan en
"drejebom" for toiletindgangen.
Ingen penge - ingen adgang gennem bommen.
--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : Trix

Dato : 17-09-04 22:58

"Erik M. Nielsen" <406stopspam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Carsten" <meintzel@so123l.dk> wrote in message

> Vi har her i sommer set rastepladser (dem med tank) hvor der var sådan en
> "drejebom" for toiletindgangen.
> Ingen penge - ingen adgang gennem bommen.

Har vi også oplevet i år.
Man føler nærmest man er i Tivoli.

Hilsen Torben

Fra : Nielsen

Dato : 18-09-04 09:41

> Vi har her i sommer set rastepladser (dem med tank) hvor der var sådan en
> "drejebom" for toiletindgangen.
> Ingen penge - ingen adgang gennem bommen.

Hvor "billetten" refunderes ved køb i tilhørende kiosk. Jeg betaler gerne
dette lille beløb for at komme til et toilet der er rent
Kim

Fra : Carsten

Dato : 18-09-04 12:56

"Nielsen" <svum(fjerndette)@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor "billetten" refunderes ved køb i tilhørende kiosk. Jeg betaler gerne
> dette lille beløb for at komme til et toilet der er rent
> Kim

jeg synes stadig det er for meget med 3.75 kr for at pisse

og jeg har ingen steder set at der bliver refunderet noget

Carsten

Fra : Jens

Dato : 18-09-04 14:51

> [...]
>>

> jeg synes stadig det er for meget med 3.75 kr for at pisse
>
> og jeg har ingen steder set at der bliver refunderet noget

Jow - det er da set flere steder med de der "dreje-rundt" ting, så hvis man
alligevel er på vej i kiosken, er det jo gratis at "pisse" på et rent lokum!

Mvh

Jens

Fra : Søren

Dato : 28-09-04 12:25

> jeg synes stadig det er for meget med 3.75 kr for at pisse

Så skulle du selv prøve at gøre et af toiletterne rene. Det er jeg ret
sikker på at du vil have mere end 3.75 kr. for
Helt ærligt så synes jeg det er meget rimeligt at tyskerne prøver at tjene
lidt på os, når vi i de fleste tilfælde kun bruger deres land til
gennemkørsels. De tjener ikke meget på os som turister.

Op med mulvarpeskinnet din nærighund !

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 28-09-04 12:49

At holde toiletter rene, det koster nu en gang, og vil man ikke betale det
der koster, så gå dog i campingvognens toilet, så er det op til dig selv,
med hensyn til tømning og rengøring.

Når man har mennesker til, at gøre rent på toiletterne, skal disse have løn,
en vis omkostning til husleje og el er det også, så jeg finder det helt
rimeligt, at man skal betale den pris der nu en gang koster.

I tjekkiet betaler vi cirka 5 tjekkiske kroner på en parkeringsplads ved
karlstein, foruden parkeringsafgiften, jeg synes det er ok, de skal jo tjene
på os, i de få måneder hvor det er mulighed for indtjening.

Jeg ville også gerne give en femmer, på motorvejstoiletterne herhjemme, for
afbenyttelsen, når de var renholdte hele dagen. Vil man ikke betale, jamen
så find dog en omkostningsfri løsning selv.

Fra : phk

Dato : 28-09-04 14:21

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> At holde toiletter rene, det koster nu en gang, og vil man ikke betale det
> der koster, så gå dog i campingvognens toilet, så er det op til dig selv,
> med hensyn til tømning og rengøring.

Jeg låner da gerne mit toilet i min campingvogn ud til 3,75 kr. pr. gang
uanset hvor meget nødtørft der bliver begået for det beløb. Det er da en god
forretning.

--
Per, Esbjerg