Hvordan virker loppemiddel?
Fra : Lars Christensen

Dato : 15-09-04 05:36

Hej.

Jeg gav for 2 dage siden mine katte pour-on vet. I dag ser jeg stadig
levende lopper på kattene. Er dette normalt, eller er det fordi
lopperne i dette tilfælle er blevet residente? I så fald - anbefalinger
til alternativ behandling?
På hvilken måde virker et loppemiddel. Er det en langsom behandling
eller noget der i løbet af timer afskaffer lopper, der sidder på katten?

Lars

Fra : JSM

Dato : 15-09-04 10:48

"Lars Christensen" <lac@attagebortfanonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På hvilken måde virker et loppemiddel. Er det en langsom behandling
> eller noget der i løbet af timer afskaffer lopper, der sidder på katten?

Min dyrlæge sagde på et tidspunkt, da jeg købte midlet til vores hund, at
der nok ville gå "nogle dage" inden lopperne var helt væk. (Jeg går ud fra
at det i denne sammenhæng er ligegyldigt, om det er til hund eller kat.) Så
prøv at give det en dag eller 2 mere.
Jeg har nogle bekendte som taler varmt for at blande noget hvidløg i
foderet, som middel til at fjerne lopper.

mvh
Jesper

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-09-04 10:54

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> writes:

> Jeg har nogle bekendte som taler varmt for at blande noget hvidløg i
> foderet, som middel til at fjerne lopper.

Ja men den går ikke med katte. De kan nemlig ikke tåle hvidløg og kan
faktisk blive fatalt syge af det...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : JSM

Dato : 15-09-04 13:12

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja men den går ikke med katte. De kan nemlig ikke tåle hvidløg og kan
> faktisk blive fatalt syge af det...

Jamen så er man jo også sluppet af med lopperne
Nej alvorligt talt det var jeg ikke klar over. Det skal man så nok ik' lige
prøve.
Betyder det så også at katte helt naturligt holder sig væk ting der lugter
(eller smager) af hvidløg ? Eller skal kattejeren være opmærksom at de ikke
får hvidløg? Og kan man eventuelt bruge hvidløg til at holde katte væk fra
ting eller steder hvor man ikke vil have dem ?

mvh
Jesper

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-09-04 14:08

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> writes:

> Nej alvorligt talt det var jeg ikke klar over. Det skal man så nok ik' lige
> prøve.

Nej det vil være en ret dårlig ide...

> [...]
> får hvidløg? Og kan man eventuelt bruge hvidløg til at holde katte væk fra
> ting eller steder hvor man ikke vil have dem ?

Det skal du ikke regne med...

Meget mere om planter mm kan du finde på http://www.siamis.dk under
menupunktet "Helbred"

Fra : goofy

Dato : 15-09-04 11:52

Hej Lars

> [...]
behandling
> eller noget der i løbet af timer afskaffer lopper, der sidder

Ifølge min opfattelse kan du dele loppemidler op i 2 grupper.
Den ene som. f.eks. program wet, virker mere forebyggende og
dræber også lopper og loppeæg, men det tager lidt tid.

Den anden virker hurtigere på levenden lopper, ofte dem man
bruger til at sprøje i nakken, men ikke alle dræber loppeæg.

Program wet har lavet nogle piller som virker indenfor 15 min på
levende lopper, men det er ikke nok som eneste behandling.
Desuden skal du huske at behandle de områder hvor katten lever,
specielt omkring sovepladsen.
Hertil findes også flere forskellige midler f. eks. absolut.

Gå ned til matas/apoteket eller ring til din dyrlæge og få nogel
gåde råd.
eller prøv at søg på nettet - her er faktisk mange gode
informationer at hente.
Lopper kan være et djævelskab at komme af med.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-09-04 15:25

"Lars Christensen" <lac@attagebortfanonet.dk> wrote in message
> [...]
> På hvilken måde virker et loppemiddel. Er det en langsom behandling
> eller noget der i løbet af timer afskaffer lopper, der sidder på katten?

Tror det er nyudklækkede lopper du ser. Æggene ligger jo overalt i kattenes
omgivelser og udklækkes hele tiden.
Vent et par dage endnu og tag en ordentlig omgang rengøring. Det burde tage
det meste.
Men dine katte skal fortsætte behandling, for de kommer igen og igen.

Hilsen Nina

Fra : Tournesol

Dato : 15-09-04 20:11

Hejsa

Mine katte fik desværre lopper i år og fik følgende råd:
Star cap til hele slænget og de er loppe fri dagen efter , men det er
omgivelserne ikke så et forbyggende middel som eks frontline eller (som jeg
bruger) Cyclio skal på katten, fordelen ved cyclio er den beskytter i 3 mrd
hvor frontline kun beskytter i 5 uger.Cyclio er også ok til store katte (op
til 12 kg i følge chemvet) hvor frontline kan man være nødtil at skulle købe
lille hund istedet for.Cyclio er så også lidt dyre men ikke i længten mener
jeg

Nu er vi loppe fri igen
Dejligt jeg vil nemlig godt nøjes med at dele seng men manden, kattene og
div husstøvmider men ikke lopper

Håber det kan bruges

Hilsen Henriette.

www.dktournesol.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-09-04 18:06

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-09-04 18:08

.....Og det fik jeg så lige sendt af sted uden at skrive noget

Mange tak for de fine besvarelser. Det viste sig at de forsvandt,
således at jeg ikke har kunnet finde nogen fra i dag. Men vi har lavet
grundig rengøring, og fortsætter behandlingen med loppemidlet.

Igen mange tak.

Lars