Hvordan laver man et bookingsystem.
Fra : Lady

Dato : 14-09-04 22:16

Håber mit spørgsmål hører til her - ellers undskyld.

Har en hjemmeside, hvor musikere skal kunne booke sig ind for at øve i vores
lokaler.
Indtil nu har vi måtte bruge, hvad der svarer til en gæstebog - af mangel på
bedre, og det giver noget værre bøvl, hvis nogle booker 14 dage før de skal
øve, så bliver der nemt dobbeltbooking =rod.

Hvordan kan jeg nemt arrangere en bookingside, hvor medlemmerne nemt og
hurtigt kan booke sig ind på en slags kalender med dage og tidsrum?
Det skal være meget idiotsikkert for medlemmerne.

Nuværende side er lavet i HTML, og jeg vil ikke tage kredit for den - er kun
webmaster.

Se evt. nuværende rod på http://www.musikoasen.dk/ under øvebooking.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-04 22:44

Lady skrev:

>Hvordan kan jeg nemt arrangere en bookingside, hvor medlemmerne nemt og
>hurtigt kan booke sig ind på en slags kalender med dage og tidsrum?
>Det skal være meget idiotsikkert for medlemmerne.

Det kan ikke laves kun med html, der skal bruges noget serverside
som php eller asp til det.

Da du i forvejen bruger php, så vil det være naturligt at bruge
det, så spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
--
Knud

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-09-04 22:49

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Håber mit spørgsmål hører til her - ellers undskyld.

Høre nok mere til i en af serverside-grupperne, men det er en lille fejl
der ikke skader.

> [...]
> hurtigt kan booke sig ind på en slags kalender med dage og tidsrum?
> Det skal være meget idiotsikkert for medlemmerne.

Jeg vil foreslå at du laver det i ASP/PHP og så med database.
På den måde skulle du kunne undgå dobbeltbooking, og det vil også blive
mere overskueligt for dine brugere at finde ud af hvornår der er booket
og hvornår der er frit slag.

> Nuværende side er lavet i HTML

HTML dutter slet ikke til den slag arbejde....

> Se evt. nuværende rod på http://www.musikoasen.dk/ under øvebooking.

Jeg vil foreslå dig at gå ind i denne nyhedsgruppe og få nogle
kommentare til dit layout og (evt) forbedringer i brugervenligheden og
overblik.
dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

--
Simon Moore Højer

Man lærer så længe man lever
Når man ikke længere lærer, lever man ikke mere.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-09-04 09:23

Lady wrote:

> [...]
> hurtigt kan booke sig ind på en slags kalender med dage og tidsrum?
> Det skal være meget idiotsikkert for medlemmerne.

Der findes adskillige gratiskalendere på nettet som man kan installere
til sådanne formål. Søg på google eller brug hotscripts.com, du burde
have gode chancer

mvh

Jesper Brunholm