MS Windows
briani 27239
En bootdisk til at formattere xp?
Fra : Stronger

Dato : 14-09-04 18:51

Jeg kunne godt tænke mig at rense helt ud i systemet, så at alt det gamle
skidt bliver slettet, altså en total formation af HD'en. Jeg havde tidligere
en Windows 98 bootdisk som jeg brugte når jeg ville formattere mit daværende
Win ME, men efter at have installeret Win XP Pro SP1 virker denne bootdisk
ikke, og jeg kan ikke køre format c: ved opstart.

Er det ikke muligt at lave en diskette, således jeg kan køre en format c:
som sletter Win XP Pro, således jeg kan lave en ren installation
efterfølgende?

Var inde på www.bootdisk.com og det kan være jeg har kigget de forkerte
steder, men jeg har ikke kunne finde sådan en. På forhånd tak for hjælpen

mvh
stronger

Fra : JSH [9800]

Dato : 14-09-04 19:08

"Stronger" <stronger1989PLEASE@REMOVETHECAPShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41472f74$0$13816$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
>
> Var inde på www.bootdisk.com og det kan være jeg har kigget de forkerte
> steder, men jeg har ikke kunne finde sådan en. På forhånd tak for hjælpen

Det kan du gøre under installationen af XP. Så får du muligheden for at
slette og formatere harddisken.

Fra : malfoy_96

Dato : 14-09-04 19:22

> [...]
>
> Var inde på www.bootdisk.com og det kan være jeg har kigget de forkerte
> steder, men jeg har ikke kunne finde sådan en. På forhånd tak for hjælpen

Du skal bare sørge for, at din PC booter op på dit CD-ROM drev først. Så
virker cd'en som startdiskette.

Malfoy

Fra : PHM

Dato : 14-09-04 20:28

Man kan dog også stadig boote på en Win 98 boot diskette.

Dog skal man så køre en Fdisk for at slette NTFS partitionen.
Herefter oprette en ny Fat32 partition.
Og så installere sin win XP igen, husk så at konvertere partitionen til
NTFS.

Så må man da sige at der er ryddet op

V.H. Peter 7400

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-04 05:27

PHM skriver:

> Man kan dog også stadig boote på en Win 98 boot diskette.

Hvorfor i alverden skulle man dog det, når man alligvel skal have XP
cd'en i bagefter.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : PHM

Dato : 15-09-04 19:04

Ja det ved jeg squ ikke, men det kan da lade sig gøre, ikke ??

V.H. Peter 7400

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-04 21:43

PHM skriver:

> Ja det ved jeg squ ikke, men det kan da lade sig gøre, ikke ??

Jo, men det er totalt spild af tid:
Psst læs og følg:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html
På forhånd tak