Løbegård
Fra : Anders

Dato : 14-09-04 14:52

Hejsa. Vi skal have lavet en løbe gård til vores ny anskaffede Maine Coons.
Historien er, vi bor i lejlighed, og det skal primært være indekatte. Men
dog kunne det da være rart man kunne have døren stående åben ud til
terrassen uden at være bange for de lige pludselig er væk.

Jeg leder efter en løsning hvor jeg kan bruge min terrasse som løbegård. Vi
har knap 20 kvm terrasse til vores lejlighed. Den er aflukket, og er
omringet af mure på ca 1,5 meter og en trælåge af samme højde i den ene
ende.

Kan man på nogen måde lave et "udhæng" og fra denne mur hvor de ikke kan
komme over, eller er den eneste løsning af overdække hele terrassen med
trådnet?

Mvh Anders.

Fra : CC

Dato : 15-09-04 16:43

Hej Anders,
Vi har lige selv indhegnet vores have på 3000 m2 (puha! det var hårdt!), med
trådhegn på ca. 180 cm, hvor de 20 øverste cm er bøjet ud i vandret.
Vi har 2 stk. bengalere og 3 burmesere. Bengalerne kan umiddelbart klatre
over, hvor de har lyst. På visse "favoritsteder" har jeg yderligere sat
vandret udhæng på ca. 50 cm op, som forenden bøjer ned i - men, men , men
bengalere kan også klatre ud på de helt vandrette stræk med vel og mærke
hænger de kun i tråden med ryggen vandret ned mod jorden (det ser
imponerende ud!). Vores hegn er heldigvis klargjort til at sætte en eltråd
øverst, så det bliver nok løsningen. Vi læste ellers på disse sider, dels at
katte ikke kunne lide at klatre i trådhegn og dels ikke kunne lide, at
klatre "omvendt" - problemet er blot, at vores bengalere ikke kan læse
så de ved det åbenbart ikke! Andre hjælpsomme katteejere med forstand på
indhegning skrev også, at katte graver sig ikke ud - det kan jeg så nu
bekræfte, at det gør den ene af vores burmesere altså - vi er begyndt at
kalde ham "gravhunden". Tror dog, at vi har fået lappet de fleste af hans
huller.
Nu kan jeg ikke huske, hvor energiske Main Coons er, men mon ikke, at det på
den ene eller anden måde er muligt, at holde dem inde uden at overdække det
hele. Jeg vedlægge lige et link til nogle fine indhegningsbilleder.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=130&folder=597&limit_start=0&limit_user=15

hilsen
Claus