RIP: Ove Sprogøe
Fra : Thïngmand

Dato : 14-09-04 11:04

En af Danmarks mest elskede og respekterede skuespillere, Ove Sprogøe, døde
i dag. Han blev 84 år.

Personligt husket bedst som Egon Olsen...

http://www.filmidanmark.dk/personer/sprogoe_ove.htm

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 14-09-04 11:15

Thïngmand wrote:
> En af Danmarks mest elskede og respekterede skuespillere, Ove
> Sprogøe, døde i dag. Han blev 84 år.
>
> Personligt husket bedst som Egon Olsen...

Jeg husker og elsker ham mest som Dr. Hansen i Matador; ulykkeligt
forelsket i Elisbabeth Friis, men for ædel og nobel til at lade sig
mærke med det.

Mikkel

Fra : Jokerman

Dato : 14-09-04 11:25

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg husker og elsker ham mest som Dr. Hansen i Matador; ulykkeligt
> forelsket i Elisbabeth Friis, men for ædel og nobel til at lade sig
> mærke med det.
>
> Mikkel

Hej

Jeg holdt virkelig af ham i "Charlot og Charlotte"
"Man skal ikke dø den lineære død"

Det gjorde han heller ikke. Håber han nu hygger sig med Dirch i himlen.

Hilsen Jokerman

Fra : zilla

Dato : 14-09-04 13:28

Trist nyhed, jeg sætter sku en OB på dvd'en iaften

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-09-04 21:54

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Jeg husker og elsker ham mest som Dr. Hansen i Matador; ulykkeligt
> forelsket i Elisbabeth Friis, men for ædel og nobel til at lade sig
> mærke med det.

Det er også den rolle jeg er gladest for. Matador er i det hele taget
fantastisk.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Heinrich

Dato : 14-09-04 23:18

Jacob Andersen wrote:

> Det er også den rolle jeg er gladest for. Matador er i det hele taget
> fantastisk.

Hørt!

Fra : Martin Sand.

Dato : 14-09-04 12:01

Thïngmand wrote:
> En af Danmarks mest elskede og respekterede skuespillere, Ove
> Sprogøe, døde i dag. Han blev 84 år.

Årsag? Alderdom eller sygdom?

> Personligt husket bedst som Egon Olsen...

Gør jeg også... har dyb respekt for hans præstationer.

--
MVH Martin

Mail til "feedback AT stofanet dk"

Fra : vadmand

Dato : 14-09-04 12:08

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Årsag? Alderdom eller sygdom?

> Gør jeg også... har dyb respekt for hans præstationer.

Man får igen lyst til at citere Wessel:

"Man sukker, thi han er ej mer.
Man husker, hvem han var, og ler."

En af de største.

Per V.

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-09-04 12:25

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev:

>Wessel:

>"Man sukker, thi han er ej mer.
>Man husker, hvem han var, og ler."

Den fortjener en gentagelse.

>En af de største.

Ubetinget! Og et sympatisk og beskedent menneske.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-09-04 21:57

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

> Den fortjener en gentagelse.

> Ubetinget! Og et sympatisk og beskedent menneske.

Som det jo tydeligt viser sig her var han kendt og elsket af generationer.
Efter min og manges mening, med ganske god grund.

/Jacob

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 14-09-04 12:31

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message
> En af Danmarks mest elskede og respekterede skuespillere, Ove Sprogøe,
døde
> i dag. Han blev 84 år.

Den sidste af de store - imho. ÆVHM.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 12:49

"Thïngmand" wrote:

> En af Danmarks mest elskede og respekterede skuespillere, Ove Sprogøe, døde
> i dag. Han blev 84 år.
>
> Personligt husket bedst som Egon Olsen...

Tja, det er nok også det han er mest kendt som.

Men hvad med

Soldaterkammerater
Matador

Og slet ikke at glemme: Jul I Gammelby

http://www.imdb.com/name/nm0819825/

De bliver nok sendt de kommende uger som "minde om Ove Sprogøe"

mvh

Carsten Riis

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-09-04 14:18

> Tja, det er nok også det han er mest kendt som.
>
> Men hvad med
>
> Soldaterkammerater

Jeg tror, du tænker på "Flådens friske fyre".

> Matador
>

> Og slet ikke at glemme: Jul I Gammelby
>
> http://www.imdb.com/name/nm0819825/
>

> De bliver nok sendt de kommende uger som "minde om Ove Sprogøe"

Jeg håber, de viser "Den forsvundne fuldmægtig". Den skulle være ret god.

Mark

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 15:56

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jeg tror, du tænker på "Flådens friske fyre".

Næh, jeg har set ham i http://www.imdb.com/title/tt0063622/combined
Soldaterkammerater på bjørnetjeneste (1968)

En lille rolle havde han da.

Men /Flådens friske fyre/ er også en af de film, som jeg gerne ser igen.

I hele taget, så har jeg nu nærlæst listen over de film han har været
med i.
Jamen, der er mange guldkorn i blandt. Også nogen som jeg havde glemt
imellemtiden.

> Jeg håber, de viser "Den forsvundne fuldmægtig". Den skulle være ret god.

Den har jeg faktisk aldrig fået set.

mvh

Carsten Riis

Fra : Tim Christensen

Dato : 14-09-04 14:18

Carsten Riis wrote:

> Tja, det er nok også det han er mest kendt som.
>
> Men hvad med
>
> Soldaterkammerater
> Matador

For ikke at tale om den "forsvundne fuldmægtig" eller hele partnerskabet
med Dirch Passer.

Mvh

Tim

Fra : Kim2000

Dato : 14-09-04 14:22

> De bliver nok sendt de kommende uger som "minde om Ove Sprogøe"

Og vi skal nu heller ikke glemme detektiv Antonsen, som jeg kan huske hele
min familie grinte meget med.

mvh
Kim

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-09-04 15:57

Thïngmand skrev:

>Personligt husket bedst som Egon Olsen...

Han var vældig god i titelrollen i Bert Brechts Arturo Ui på
Folketeatret. Men så er vi vist helt tilbage i midten af 1960'erne.

http://huse-i-naestved.dk