Ove Sprogøe død :(
Fra : David Rasmussen

Dato : 14-09-04 11:01

84 år gammel.

/David

Fra : Heinrich

Dato : 14-09-04 15:18

David Rasmussen wrote:

> 84 år gammel.
>
> /David

Mystisk. Efter at have set Matador på dvd, drømte jeg her i nat, at jeg
var til et fint selskab, hvor Dr. Hansen (spillet af Ove Srogøe)også var
tilstede. På et tidspunkt siger jeg stille til min ledsager i irritation
over et eller andet, som Dr. Hansen har sagt eller gjort, at jeg "ville
ønske at fanden tog Dr. Hansen". Min kvindelige ledsager tysser på mig
og siger, at Dr. Hansen er døden nær. Jeg går over til Dr. Hansen med
dårlig samvittighed og giver ham hånden og så vågner jeg.

Jeg tjekker nyhederne på tekst-tv, da jeg er stået op og der læser jeg,
at Ove Sprogøe er død.

Jeg er stadig lidt rystet.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 14-09-04 15:54

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message

SNIP

Han vil blive savnet.

Det var skidegodt Ove...

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-04 16:59

> [...]
> samvittighed og giver ham hånden og så vågner jeg.
>
> Jeg tjekker nyhederne på tekst-tv, da jeg er stået op og der læser jeg, at

lol - det er helt vildt hvad der hænder nogen gange - minder mig lidt om når
man nynner en sang i sit hoved og sekundet efter spilles den i radioen - det
har jeg prøvet et par gange faktisk.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Heinrich

Dato : 14-09-04 19:25

sniper_Nolight wrote:

> lol - det er helt vildt hvad der hænder nogen gange - minder mig lidt om når
> man nynner en sang i sit hoved og sekundet efter spilles den i radioen - det
> har jeg prøvet et par gange faktisk.

Ja, der er altså mere mellem himmel og jord.
Det med at høre en sang i hovedet og i radioen har jeg også prøvet nogle
gange. Jeg har endda hørt en sang i hovedet og da jeg tændte for
radioen, så var sangen nået til præcist samme sted som i mit hovede. Det
oplevede jeg nogle gange som ung, men det er ikke sket de sidste mange år.
Måske har jeg for mange plumber i mine tænder?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 19:36

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Det oplevede jeg nogle gange som ung,

Sidst i tresserne?

--
-Jens B.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-04 20:39

> Måske har jeg for mange plumber i mine tænder?

Haha

Fra : B. Nice

Dato : 15-09-04 22:06

On Tue, 14 Sep 2004 20:24:36 +0200, Heinrich
<heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>Ja, der er altså mere mellem himmel og jord.

Ja, mon ikke. I dag fik jeg pludselig voldsomme smerter i den ene
bukselomme - og sekundet efter dumper der en regning ind ad døren -
weird.

/B. Nice

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-09-04 14:48

> Ja, mon ikke. I dag fik jeg pludselig voldsomme smerter i den ene
> bukselomme - og sekundet efter dumper der en regning ind ad døren -
> weird.

er du sarkastisk på min bekostning?!

why you little..!

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 19:58

sniper_Nolight wrote:

> lol - det er helt vildt hvad der hænder nogen gange - minder mig lidt om når
> man nynner en sang i sit hoved og sekundet efter spilles den i radioen - det
> har jeg prøvet et par gange faktisk.

Kan du så ikke lige maile mig lottotalene til på lørdag. Allerhelst
Joker-tallene.

Bare så'en ved 4tiden.

mvh

Carsten Riis, ku' ik' la' vær

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-04 20:42

> Kan du så ikke lige maile mig lottotalene til på lørdag. Allerhelst
> Joker-tallene.
>
> Bare så'en ved 4tiden.

jo - det skal jeg huske

jeg har faktisk osse set en ufo - men den må i have til gode - da jeg ofte
bruger nyhedsgrupperne, er jeg nok nødt til at se i øjnene, at den historie
kan have en negativ virkning på mine alvorlige indlæg fremover..... men jeg
kan altså den dag i dag ikke give en logisk forklaring på det der skete

Fra : wonko the sane

Dato : 14-09-04 21:03

så er vi 2 :)

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 14-09-04 21:51

"wonko the sane" <jegnakkerdinhamster@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> så er vi 2 :)

Stor ros til jer begge to! Der er alt for mange, der ville have let ved at
finde en forklaring, som f.eks.: "Det var spøgelser" eller "Gud fik mig til
det" eller "Det skyldes krydsende vandårer" eller magnetiske strygninger
eller numerologi eller astrologi eller nisser eller jeg ved snart ikke hvad.
Når der endelig er en der siger "Det var sært. Jeg fatter det ikke", uden
straks at fylde paranormalt mumbo-jumbo på, ja så bliver jeg glad!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : No Humor Man

Dato : 14-09-04 22:39

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> Når der endelig er en der siger "Det var sært. Jeg fatter det ikke", uden
> straks at fylde paranormalt mumbo-jumbo på, ja så bliver jeg glad!
Ja, hvorfor bruge tid på at prøve at forklare det uforklarlige, da det
jo netop ikke kan forklares udfra sære simple påfund, som vi mennesker
finder på for at føle os sikre i en uforklarlig og usikker verden. ,-)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-09-04 06:00

det er sgu det jeg elsker ved ngerne - ligeså intolerante folk kan være
ligeså ... objektive? kan de osse være uden at svine folk til eller på anden
måde latterliggøre dem - jeg er godt klar over at en ufo historie får folk
til at smile lidt, men det er rart at man respektere hinanden

fine svar fra jonas og no humor man til wonko og jeg

Fra : PerX ...

Dato : 15-09-04 22:38

In article <4146fd79$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com says...
> Jeg er stadig lidt rystet.

Hvis du er kommet dig, kunne vi evt få dig til at drømme om Bush? ;)

Fra : Heinrich

Dato : 15-09-04 23:06

x-no-archive: yes

PerX ... wrote:
> In article <4146fd79$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com says...

> Hvis du er kommet dig, kunne vi evt få dig til at drømme om Bush? ;)

Haha.
Du er altså et af de få lyspunkter her på Usenet!

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-09-04 18:29

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4146fd79$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com says...
>
> Hvis du er kommet dig, kunne vi evt få dig til at drømme om Bush? ;)

Hehe.... et fromt ønske!
Minder mig om ham lastbilchaufføren i Hitchhiker's Guide (bind 4, tror jeg),
der uden at vide det er en regngud. Uanset hvor han er, så regner det! Måske
er Heinrich sådan én... Mon han drømte om Jodle Birge for et par uger siden?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-09-04 12:07

.... Mon han drømte om Jodle Birge for et par uger siden?

- morbide sataner
lol

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-09-04 19:59

sniper_Nolight wrote:
> .... Mon han drømte om Jodle Birge for et par uger siden?

No shit? Er Jodle Birger død? Hvad man dog alt går glip af som
udenlandsdansker

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-09-04 23:04

Lars Hoffmann wrote:

> No shit? Er Jodle Birger død? Hvad man dog alt går glip af som
> udenlandsdansker

Mere newsflash hjemmefra: Prinsesse Alexandra har
smidt Joachim på porten.

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 08:17

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Mere newsflash hjemmefra: Prinsesse Alexandra har
> smidt Joachim på porten.

Sjovt nok er den samlede danske befolkning tilsyneladende enig om, at det er
Alexandra, der har smidt Joachim på porten. Hvorfor er det så svært at
forestille sig, at det er Joachim, der har smidt Alexandra på porten?

--
-Jens B.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-04 08:33

Jens Bruun wrote:

> Sjovt nok er den samlede danske befolkning tilsyneladende enig om, at det er
> Alexandra, der har smidt Joachim på porten. Hvorfor er det så svært at
> forestille sig, at det er Joachim, der har smidt Alexandra på porten?

Der er nok en som ikke fik læst EkstraBladet igår.

har ikke selv læst det, men fik det refereret.

Saftige sager, skal jeg sige dig.

mvh

Carsten Riis

--
Annonce på dba.dk:
Kineser sælges; kan godt knalde (2 beviser medfølger)

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 08:37

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Der er nok en som ikke fik læst EkstraBladet igår.
>
> har ikke selv læst det, men fik det refereret.
>
> Saftige sager, skal jeg sige dig.

Nånånånå, som vor ven hos Team Easy On ville sige

--
-Jens B.

Fra : vadmand

Dato : 18-09-04 08:53

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nok en som ikke fik læst EkstraBladet igår.
>

> har ikke selv læst det, men fik det refereret.
>
> Saftige sager, skal jeg sige dig.

Og vi ved jo alle, hvilket ufejlbarligtsandhedsvidne Ekstrabladet er.

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-09-04 11:15

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> Og vi ved jo alle, hvilket ufejlbarligtsandhedsvidne Ekstrabladet er.

Bladet har da i hvert fald fuldkommen destrueret _en_ borgmesters
ellers udmærkede karriere, fordi de var jaloux over, at BT "fangede"
Brixtofte...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 11:37

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Bladet har da i hvert fald fuldkommen destrueret _en_ borgmesters
> ellers udmærkede karriere, fordi de var jaloux over, at BT "fangede"
> Brixtofte...

Hvilken ellers udmærket karriere har EB destrueret?

--
-Jens B.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-09-04 15:07

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> Hvilken ellers udmærket karriere har EB destrueret?

Rene Milos. Og det siger jeg på trods af at han er venstremand.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-04 16:32

Peter B. Juul wrote:

> Rene Milos. Og det siger jeg på trods af at han er venstremand.

You snooze you loose.

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 17:37

> Rene Milos. Og det siger jeg på trods af at han er venstremand.

Tænk, jeg synes, René Milo klarede den opgave selv - endda ganske godt. Du
mener måske, at Milo blev tvunget til at begå sine bedragerier og andre
uregelmæssigheder af EB?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 15.09.04)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-04 03:13

> [...]

> mener måske, at Milo blev tvunget til at begå sine bedragerier og andre

Milo begik ikke bedrageri. Han er frikendt over hele linien.

Den værste sag i historien handlede om, at han kørte i en
firmabil fra sit private firma. Kilometer han kørte, som ikke var for
firmaet skulle han betale skat af, men da det var en firmabil kunne
han ikke få almindelig kørselsgodtgørelse for det, når han kørte for
kommunen.

"Fint", sagde han, "så kan de vel trækkes fra?"

Nej, det kunne de ikke og det startede han så en skattesag på, fordi
han fandt det åndssvag - og byens borgere kunne jo meget vel havne i
lignende situationer, så sagen måtte afklares.

Den såkaldte "svindel" om 86000 kr (den anden sag) handler om, at
manden ikke havde fået overført 86000 kommunalt refunderede kr. til
sit firmas konto, selv om det var firmaets kreditkort det var betalt
på. Da miseren blev påpeget (indenfor samme skatteår, så der var intet
ulovligt i det) blev pengene flyttet.

Naturligvis sad der så en gut i byrådet, som var tidligere
venstre-mand og følte sig forsmået over ikke at være blevet
borgmester. En mand, som er kendt af hele byrådet som en krakiler. Han
gik til EB.

EB blæste historien op og resten af pressen gik med.

Og mange tusind danskere, som i hvert fald ikke tror på hvad EB
skriver, "ved" nu, at Milo er en ussel svindler.

Man har brugt et par millioner på at undersøge sagen og frikende
manden. Men i offentlighedens øjne er han skyldig. "Der er jo ingen
røg uden brand", vel?

Per Madsen (Ishøj) er jo også en skide racist, ikke?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på

Fra : vadmand

Dato : 19-09-04 10:29

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man har brugt et par millioner på at undersøge sagen og frikende
> manden. Men i offentlighedens øjne er han skyldig. "Der er jo ingen

Det er nøjagtigt som Ole Stavad og Pia Gjellerup, der begge blev
fuldstændigt renset for alle anklager. Pudsigt nok betragtes de stadig af
mange som"stemplt" som svindlere, hvorimod Ninn Hansen og Fogh, der begge
her begået forskellige grader af lovbrud, betragtes som hædersmænd.

Folk hører, hvad de vil høre. Kendsgerninger betyder ikke så meget.

Per V.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 19-09-04 10:52

"vadmand" == vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> [...]
> som hædersmænd.

> Folk hører, hvad de vil høre. Kendsgerninger betyder ikke så meget.

Kendsgerningerne har skam stor betydning. Men som du demonstrerer
ovenfor, har forskellige folk forskellige kendsgerninger.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-09-04 12:12

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> writes:

> Kendsgerningerne har skam stor betydning. Men som du demonstrerer
> ovenfor, har forskellige folk forskellige kendsgerninger.

Nå ja, jeg kan da lige indskyde, at de kendsgerninger jeg præsenterer
er sagen, som den blev fremstillet af et socialdemokratisk medlem af
byrådet i Greve.

Hvem har mest at vinde ved at en Venstre-borgmester bliver væltet?

Heldigvis gælder det i hvert fald stadig i lokalpolitik at man går
mere op i arbejdet end i partiets farve.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : vadmand

Dato : 19-09-04 14:03

> [...]
>
> Heldigvis gælder det i hvert fald stadig i lokalpolitik at man går
> mere op i arbejdet end i partiets farve.

Desværre sker det også i lokalpolitik - oftere end i landspolitik tror jeg
faktisk - at man går mere op i personfniffer end politisk indhold. Det er i
hvert fald erfaringen her fra Ringsted, hvor Venstres gruppe blev sprængt
tre gange i forrige valgperiode - med det resultat, at Venstre gik stærkt
tilbage som næsten den eneste kommune i det, der ellers var et kanonvalg for
partiet.

Per V.

Fra : max

Dato : 19-09-04 23:20

On Sun, 19 Sep 2004 15:03:29 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
>tilbage som næsten den eneste kommune i det, der ellers var et kanonvalg for

Hvad pokker er det for noget OT at kommer med i d.k.f.
i er da røget helt af tråden.

Fra : Parker Pyne

Dato : 19-09-04 22:52

"max" <max@mail.com> wrote in message
> On Sun, 19 Sep 2004 15:03:29 +0200, "vadmand"
> <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> Hvad pokker er det for noget OT at kommer med i d.k.f.
> i er da røget helt af tråden.

Hvorfor skriver du det nu? Diskussionen synes jo afsluttet alligevel.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-04 23:43

max wrote:

> Hvad pokker er det for noget OT at kommer med i d.k.f.
> i er da røget helt af tråden.

Inden du kommer for godt i gang med netiketten
kunne det være at du skulle kigge lidt på din
citatteknik.

/David

Fra : max

Dato : 20-09-04 11:54

On Mon, 20 Sep 2004 00:43:03 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Inden du kommer for godt i gang med netiketten
>kunne det være at du skulle kigge lidt på din
> [...]
Hvad har:
Mere newsflash hjemmefra: Prinsesse Alexandra har
smidt Joachim på porten" med d.k.f. at gøre!?

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-09-04 11:25

max wrote:

> Inden du kommer for godt igang
> Hvad har:
> Mere newsflash hjemmefra: Prinsesse Alexandra har
> smidt Joachim på porten" med d.k.f. at gøre!?

Intet, men det er heller ikke mig der bitcher over
netiketten.

/David

Fra : max

Dato : 20-09-04 16:04

On Mon, 20 Sep 2004 12:25:23 +0200, David Rasmussen

"Tak"

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-09-04 15:38

"max" <max@mail.com> wrote

> "Tak"

Det er vidst det man kalder at quote-fucke

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-09-04 13:30

Jens Bruun wrote:

> Sjovt nok er den samlede danske befolkning tilsyneladende enig om, at det er
> Alexandra, der har smidt Joachim på porten. Hvorfor er det så svært at
> forestille sig, at det er Joachim, der har smidt Alexandra på porten?

Jeg ved hvad der er den normale opfattelse. Jeg
skrev som jeg gjorde fordi jeg synes at det er den
sjoveste udlægning :)

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-09-04 09:56

David Rasmussen wrote:

> Mere newsflash hjemmefra: Prinsesse Alexandra har smidt Joachim på porten.

Den fik jeg med i farten, det er jo en tilstrækkelig international nyhed til
at nå de spanske aviser, men Poul Kjøllers, Ove Sprogøes og nu også Jodle
Birgers død kom bag på mig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-04 12:27

Lars Hoffmann wrote:

> Den fik jeg med i farten, det er jo en tilstrækkelig international nyhed til
> at nå de spanske aviser, men Poul Kjøllers, Ove Sprogøes og nu også Jodle
> Birgers død kom bag på mig.

Har du overvejet, at besøge de danske mediers hjemmeside lidt oftere?

mvh

Carsten Riis

Fra : No Humor Man

Dato : 14-09-04 21:46

David Rasmussen wrote:
> 84 år gammel.
>
> /David
Sørgeligt. Håber han havde et godt liv. Han vil blive savnet.

Hvil i fred Ove Sprogøe.

Carsten Hedegaard.

Fra : N. Christensen

Dato : 14-09-04 23:31

http://www.berlingske.dk/upload/webred/lyd/1409FarvelOve.mp3

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=482278/

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.