Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hacket firmware til Canon D300?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-09-04 07:32

Jeg har læst mig til, at man kan få en masse ekstra funktioner til sit Canon
D300 vha. hacket firmware.

Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Fordele/ulemper?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-09-04 08:31

Frodo Nifinger wrote:
> Jeg har læst mig til, at man kan få en masse ekstra funktioner til sit Canon
> D300 vha. hacket firmware.
> Er der nogen, der har erfaringer med dette?
> Fordele/ulemper?

Fordele, ja..

Specielt synes jeg om muligheden for RAW+small, og af og til er det
også rart at have mirror lock.
Før jeg fik en 550EX var jeg også ret glad for at have FEC på den
indbyggede flash.

Og, ulemper.. nej :)

Læs mere her.
http://satinfo.narod.ru/en/usage.html

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : HKJ

Dato : 14-09-04 08:59

Canon

> Og, ulemper.. nej :)

Hvordan med service ved Canon?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-09-04 09:20

HKJ wrote:
> Hvordan med service ved Canon?

Skift firmware tilbage til den orginale før du sender til service..
Hvis kameraet er helt dødt, send det ind og håb på det bedste

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 10:03

> Skift firmware tilbage til den orginale før du sender til service..
> Hvis kameraet er helt dødt, send det ind og håb på det bedste

Hmm.. Det lyder spændende...
Er den nye firmware osse på dansk er det engelsk?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-09-04 10:19

Jakob G. wrote:
> Hmm.. Det lyder spændende...
> Er den nye firmware osse på dansk er det engelsk?

Hvis du har en dansk i før du lægger den crackede ind - så er den crackede
også dansk bagefter.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 10:31

> Hvis du har en dansk i før du lægger den crackede ind - så er den crackede
> også dansk bagefter.

Tak!

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 09:11

> Læs mere her.
> http://satinfo.narod.ru/en/usage.html

Er der andre steder end hos "ham selv" man kan downloade fra? Det kører da
ikke særlig godt for de 1,77MB...

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-09-04 12:13

Jakob G. wrote:
> Er der andre steder end hos "ham selv" man kan downloade fra? Det
> kører da ikke særlig godt for de 1,77MB...

Næh - det tager ca 30 minutter - men det kører da stille og roligt - tag en
kop kaffe og en middagslur imens

Hvis du helt opgiver - så send mig en mail - så skal jeg vedhæfte den til en
mail til dig.

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 19:22

> Næh - det tager ca 30 minutter - men det kører da stille og roligt - tag
en
> kop kaffe og en middagslur imens

Ellers tak - den er velankommet... Men det _tog_ 30 min...

--
Hilsen Jakob

Fra : Palle

Dato : 14-09-04 12:41

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre steder end hos "ham selv" man kan downloade fra? Det kører da
> ikke særlig godt for de 1,77MB...

Er det det eneste, du har at brokke dig over? Husk at sende ham penge for
det, du henter, så han kan opgradere sin forbindelse, så du ikke skal vente
så længe.

Fra : AS

Dato : 14-09-04 17:10

Her er en rigtig god vinkel. Han er _god_ programør.

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 19:24

> Er det det eneste, du har at brokke dig over? Husk at sende ham penge for
> det, du henter, så han kan opgradere sin forbindelse, så du ikke skal
vente
> så længe.

Roooolig nu...
Jeg spurge da bare pænt om der evt. fandtes et andet link der fungerer
bedre. Er det ulovligt?!

--
Hilsen Jakob :-|

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 09:50

Her kommer lige et par amatørspørgsmål:

> Specielt synes jeg om muligheden for RAW+small, og af og til er det
> også rart at have mirror lock.

Hvad bruger man Mirror Lock til?

> Før jeg fik en 550EX var jeg også ret glad for at have FEC på den
> indbyggede flash.

Hvad er FEC? Er det noget med belysningsindstilling ifm blitzen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-09-04 11:08

Jakob G. wrote:
> Hvad bruger man Mirror Lock til?

Typisk, macrobilleder på stativ.

Den åbner spejlet ca. 1sek før den tager billedet, hvorved spejlets
åbning ikke kan ryste billedet.

> Hvad er FEC? Er det noget med belysningsindstilling ifm blitzen?

Ja.. man kan kompensere blitzstyrken op/ned.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Peter Holm

Dato : 14-09-04 14:35

> Ja.. man kan kompensere blitzstyrken op/ned.
>
> // Hans

gælder det kun en extrem flash eller og den indbyggede?

Mvh
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-09-04 15:26

Peter Holm wrote:
> gælder det kun en extrem flash eller og den indbyggede?

På extern flash kan du kompensere på flashen selv..

FEC i hacket firmware er kun på den indbyggede.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 14-09-04 18:01

Hans Joergensen wrote:

> På extern flash kan du kompensere på flashen selv..
>
> FEC i hacket firmware er kun på den indbyggede.
>
> // Hans

ok, det lyder da som noget man bør gøre så, for at få optimalt udbytte af
den indbyggede

Men hvad med den lille Canon 420EX - kan man kompensere på den ?

Mvh
Peter - rimelig flash-uvidende.

Fra : Nogen

Dato : 14-09-04 18:51

Dav gruppen

Har lige læst denne firmware ind. Der kommer sq... da mange nye ting frem.
Det er naturligvis god at der kan komme ISO 3200 frem, der står jo blot et
H. Det betyder vel høj? Det jeg syntes er rigtigt smart er at det er muligt
at stille kvalitet ved brug af SET knappen, altså ikke hen og pille i menu
osv. Er der nogen der har styr på alle de funktioner der kommer frem?

Hi

Fra : Povl

Dato : 14-09-04 22:24

Nogen wrote:
> [...]
> at stille kvalitet ved brug af SET knappen, altså ikke hen og pille i menu
> osv. Er der nogen der har styr på alle de funktioner der kommer frem?
Se bla. her:
http://www.bahneman.com/liem/photos/tricks/digital-rebel-tricks.html

Fra : Nogen

Dato : 15-09-04 06:54
Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 14-09-04 22:08

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> På extern flash kan du kompensere på flashen selv..

Det kommer da an på om flashen understøtter den funktion. Det gør f.eks.
420EX ikke.

> FEC i hacket firmware er kun på den indbyggede.

Nej, det virker også på en ekstern. F.eks. 420EX.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Peter Holm

Dato : 15-09-04 06:34

Sten Bæk Sørensen wrote:

> Det kommer da an på om flashen understøtter den funktion. Det gør
> f.eks. 420EX ikke.

> Nej, det virker også på en ekstern. F.eks. 420EX.

OK, tak for infoen.
Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-04 08:43

Sten Bæk Sørensen wrote:
> Det kommer da an på om flashen understøtter den funktion. Det gør f.eks.
> 420EX ikke.
> Nej, det virker også på en ekstern. F.eks. 420EX.

Hm, jeg synes da ikke det virker på min 550EX, men der kompenserer
man jo også på flashen selv, kan ikke huske om man kan det på en
420'er :)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 15-09-04 12:16

, kan ikke huske om man kan det på en
> 420'er :)

man kan ikke kompensere på selve flashen på en 420'er

Peter

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 15-09-04 12:40

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Hm, jeg synes da ikke det virker på min 550EX, men der kompenserer
> man jo også på flashen selv, kan ikke huske om man kan det på en
> 420'er :)

Såvidt jeg husker, så skal man sætte FEC på en 550EX til 0 EV for at den
lader sig styre af kameraet.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-04 13:37

Sten Bæk Sørensen wrote:
> Såvidt jeg husker, så skal man sætte FEC på en 550EX til 0 EV for at den
> lader sig styre af kameraet.

Herligt, det vil jeg teste senere..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)