Den bedste coverversion i har hørt....
Fra : zcully

Dato : 13-09-04 23:10

Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
Hvad er den bedste cover i har hørt?

Rammstein - The Model (Kraftwerk) og Stripped (Depeche Mode)
Disturbed - Shout 2000 (Tears for Fears)
Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell) og så
ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

/Zcully

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 23:28

zcully wrote:
> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell)
> og så ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Vi er nu ovre i negermusik fra 70'erne, som jo er noget af det jeg
excellerer i.

D'Angelo's udgave af det gamle Roberta Flack nummer "Feel Like Makin'
Love" er suveræn.
George Benson har i øvrigt også lavet en værre 80'er version af samme,
men da det er Greg Phillinganes der spiller synthesizerbas på den kan
jeg ikke undgå at kunne lide den

En slags 'omvendt coverversion' er Prince's egen udgave af 'I Feel For
You' som alle kender med Chaka Khan (i øvrigt også med Greg Phillinganes
på synthesizerbas). Hans egen version er bare mere...tja, funky.

Graham Central Stations version af 'I Can't Stand The Rain' Tina
Turner, gå hjem til Ike og få nogle flere tæsk. Det er ikke godt nok det
du laver

Al Greens version af 'Unchained Melody' (fremført af mange men bedst
kendt med Elvis tror jeg) er meget smuk.

Me'shell Ndegeochello's version af Bill Withers-nummeret 'Who Is He (and
what is he to you)' er godt nok meget tæt på originalen, men her bliver
den så liiige støvet af og får et godt spark i røven.

Det samme gælder iøvrigt Barry White's version af Sly & The Family
Stone-nummeret 'Thank You' fra albummet 'Staying Power'.

Quincy Jones har lavet en feeeeeeeed, tungt-funky
semi-instrumentalversion af 'Summer In The City'.

Donny Hathaways udgaver af 'Jealous Guy' og 'You've Got A Friend', begge
at finde på hans legendariske "Donny Hathaway Live" album. Han synger så
det driver ned ad væggene og bandet spiller som en drøm. En af de bedste
liveplader i verden

God fornøjelse.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 23:52

Sune Salminen wrote:
> [...]

Glemte lige George Bensons udgave af 'On Broadway'. Jeg kan især godt
lide live-udgaven med Harvey Mason på trommer.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AB/9000

Dato : 14-09-04 17:59

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Graham Central Stations version af 'I Can't Stand The Rain' Tina
> Turner, gå hjem til Ike og få nogle flere tæsk. Det er ikke godt nok det
> du laver

Originalen med Ann Peebles er nu rigtig god - nu vi er ved negermusik fra
70'erne.....

> Al Greens version af 'Unchained Melody' (fremført af mange men bedst
> kendt med Elvis tror jeg) er meget smuk.

Uden at have tjekket er jeg ret sikker på at det er Righteous Brothers, der
står for originalen. Det er i hvert fald deres version, der er kendt fra den
der film ............ Ghost var det vist.

> Det samme gælder iøvrigt Barry White's version af Sly & The Family
> Stone-nummeret 'Thank You' fra albummet 'Staying Power'.

Helt ærligt, synes den er tam.
Til gengæld synes jeg Sly & Co giver en spændende version af Que Sera på
Fresh

> [...]
> at finde på hans legendariske "Donny Hathaway Live" album. Han synger så
> det driver ned ad væggene og bandet spiller som en drøm. En af de bedste

Kender desværre ikke Donny H's version. Han er desværre lidt uopdyrket land
for mit vedkommende. Har dog enkelte ting liggende digitalt (If you know
what I mean), både soloting og med Roberta Flack - kan lide det jeg har
hørt.
Nu er det lang tid siden jeg har hørt den, men jeg husker Bryan Ferry's
"'Jealous Guy" som rigtig god.

Og skal jeg tilføje noget, der lugter lidt af ovennævnte genre(r), må det
være Massive (Attack)'s udgave af William De Vaughn's "Be thankful for what
you've got" ............ Diamonds in the back, sunroof top, diggin' the
scene with a ganster lean, ooh ooh ooh.

Mvh
AndersB

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 19:53

AB/9000 wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Originalen med Ann Peebles er nu rigtig god - nu vi er ved negermusik
> fra 70'erne.....

Den har jeg aldrig hørt...spændende.

> Uden at have tjekket er jeg ret sikker på at det er Righteous
> Brothers, der står for originalen. Det er i hvert fald deres version,
> der er kendt fra den der film ............ Ghost var det vist.

Tak. Har hørt utallige versioner af den og helt sikkert også Righteous
Brother's udgave, i forbindelse med aflytning af nummeret. Synes stadig
bedst om Al Greens

> Helt ærligt, synes den er tam.

Jeg er imponeret over guitaristen, han har virkelig checket
rytmeguitarfigurene ud fra originalen. Lidt plat med det der rap-stykke,
men det var vel egentlig oplagt at gøre dengang.
Jeg er egentlig enig med dig i at originalen er bedre, især den version
fra 'There's a Riot going on'.

> Til gengæld synes jeg Sly & Co giver en spændende version af Que Sera
> på Fresh

Enig!! Jeg kan ikke lade være med at grine af den, den er sådan lidt
'tongue in cheek' som man siger.
Fresh, den ultimative funkplade efter min mening. Iøvrigt samme
trommeslager som David Bowie benytter på albummet 'Young Americans',
Andy Newmark.

> [...]
> uopdyrket land for mit vedkommende. Har dog enkelte ting liggende
> digitalt (If you know what I mean), både soloting og med Roberta

Hvis du kan lide det du har, så gør dig selv en stor tjeneste og køb den
live-skive.

You've got a friend med Roberta Flack & Donny Hathaway (med Billy Cobham
på trommer) fra en af de to duet plader de lavede, den holder også helt
vildt. Især den lille funky detalje lige efter Donny siger 'oooh look
out!!'. Smukt.

> Nu er det lang tid siden jeg har hørt den, men jeg husker Bryan
> Ferry's "'Jealous Guy" som rigtig god.

Har jeg heller ikke hørt. Men han er jo heller ikke neger
Jeg kan godt lide 'Let's stick together' med Bryan Ferry, så jeg kommer
nok til at checke den ud alligevel.

> [...]
> thankful for what you've got" ............ Diamonds in the back,
> sunroof top, diggin' the scene with a ganster lean, ooh ooh ooh.

100% enig, den er næsten bedre end originalen. Blue Lines er stadig mit
favorit album med Massive Attack.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 14-09-04 20:08

Sune Salminen wrote:
> Fresh, den ultimative funkplade efter min mening.

Hov, den har jeg!

Betyder det at der er håb for mig endnu (i dine øjne....)?

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 23:31

-V- wrote:

> Hov, den har jeg!
>
> Betyder det at der er håb for mig endnu (i dine øjne....)?

Rejs dig, fordømte!!!

Jeg håber for din egen skyld at du har den oprindelige version! Der er
udkommet en version på CD som indeholder et helt andet mix end det der
er på den originale LP, det vil sige, det er nøjagtigt det samme
materiale, men niveauerne er anderledes og nogen steder er f.eks. klaver
og blæsere fjernet. Jeg kan ikke udtale mig om det LP gentryk der
findes, det har jeg nemlig ikke hørt. Men den der CD er en katastrofe.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 15-09-04 14:58

Sune Salminen wrote:

> [...]
> klaver og blæsere fjernet. Jeg kan ikke udtale mig om det LP gentryk
> der findes, det har jeg nemlig ikke hørt. Men den der CD er en

Jeg har cd'en.

Gør det mig til et dårligere menneske?
Hvis du stikker mig, bløder jeg da ikke? Hvis du kilder mig, ler jeg da
ikke? Hvis du forgiver mig, dør jeg da ikke?

-V-

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-09-04 15:45

-V- wrote:

> Jeg har cd'en.
>
> Gør det mig til et dårligere menneske?

Nej, bestemt ikke, det betyder blot at du har noget til gode!

> Hvis du stikker mig, bløder jeg da ikke? Hvis du kilder mig, ler jeg
> da ikke? Hvis du forgiver mig, dør jeg da ikke?

Øh, jo.

Du er jo simpelthen fanget i en slags 'hvad man ikke ved har man ikke
ondt af' situation.
Det kunne jo tænkes at der også findes en CD version med 'det rigtige'
mix på, måske har du sådan en.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AB/9000

Dato : 14-09-04 21:58

> Den har jeg aldrig hørt...spændende.

Ann Peebles var på label med Al Green i starten af 70'erne. Meget samme stil
..... og musikere, producent osv. Klassisk sydstatssoul uden så meget fis.

> [...]
> men det var vel egentlig oplagt at gøre dengang.
> Jeg er egentlig enig med dig i at originalen er bedre, især den version

Har Staying Power stående på reolen og det er dæleme lang tid siden der har
været på. Husker hans Thank you (fallent me be mice elf ????) som doven og
uden Sly-versionens spændstighed.

> Har jeg heller ikke hørt. Men han er jo heller ikke neger
> Jeg kan godt lide 'Let's stick together' med Bryan Ferry, så jeg kommer
> nok til at checke den ud alligevel.

Rettelse: Jealous Guy er med Roxy Music - tribute-single fra '81 umiddelbart
efter Lennon's død.

Mvh
AndersB

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 23:39

AB/9000 wrote:
> [...]
>
> Ann Peebles var på label med Al Green i starten af 70'erne. Meget
> samme stil .... og musikere, producent osv. Klassisk sydstatssoul

Ja, det er virkelig 'ikke så meget pis' stilen Al Green's band kører, i
hvert fald på de numre jeg kender med ham. Simpelt og effektivt
grovsvingende, som på 'Here I Am' og 'Love & Happiness' (som Graham
Central Station også har lavet en fed coverversion af).

> Har Staying Power stående på reolen og det er dæleme lang tid siden
> der har været på. Husker hans Thank you (fallent me be mice elf ????)
> som doven og uden Sly-versionens spændstighed.

Du tænker på et andet nummer! (altså et andet Sly-nummer)

Barry White's version ligger tættere op af det Sly-nummer der hedder
'Thank You For Talkin' To Me Africa', som sagt fra albummet 'There's A
Riot Goin' On' fra starten af 70'erne. Det nummer er en slags
geninspilning kan man vel sige, af "Thank You (falettin me be mice elf
agin)", som så vidt jeg ved oprindeligt kun blev udsendt på single, før
ovennævnte album udkom.
Prøv at høre 'Thank You For Talkin' To Me Africa' hvis du kan få fat på
det...

Tak, så blev den nemmere at finde.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Cykellapper

Dato : 13-09-04 23:38

zcully wrote:
> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Walter Trouts 11 minutters version af Jimi Hendrix' "Red House" på "Life in the
jungle".
BB king og Eric Clapton "Hold on, I'm coming" fra "Ridin' with the king".

--
Preben Mortensen (Cykellapper)
Part Time / Peter Sort Band / Hound Dog Delivers

Fra : Troels

Dato : 13-09-04 23:48

> Walter Trouts 11 minutters version af Jimi Hendrix' "Red House" på "Life
in the
> jungle".

Nah! Den kan umuligt overgå Buddy Guys udgave fra en eller anden Hendrix
tribute der kom en gang

/Troels

Fra : ASKF

Dato : 15-09-04 01:35

"Troels" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> ytrede sig i
<41462384$0$13812$ba624c82@nntp05.dk.telia.net> med dette:

>in the
>
>Nah! Den kan umuligt overgå Buddy Guys udgave fra en eller anden Hendrix
>tribute der kom en gang

Stone Free a tribute to Jimmi Hendrix, 1993

Buddy Guys udgave er dog kun på 3:48 i følge coveret til min LP

Det er i øvrigt en af de bedste tribute plader jeg har
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-09-04 00:01

zcully wrote:

> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Siouxsie And The Banshees - Trust In Me
Fra deres cover-plade "Through The Looking Glass" (som er rigtig fed).
Originalen er af bl.a. Sterling Holloway og fra Disney's Jungle Book.
Super instrumentering, de formår at lave sangen rigtig mørk.

Paradise Lost - Small Town Boy
Fra "Symbol Of Life".
Originalen er af Bronski Beat.
Fed rock-fortolkning - simple.

Bauhaus - Third Uncle
Fra "The Sky's Gone Out".
Originalen er af Brian Eno.
Fordi den er en energisk omgang og fordi Marylin Manson er en copy-cat.

/Peter

Fra : I8NY

Dato : 14-09-04 00:56

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell) og så
> ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Ministry's version af Bob Dylan's Lay Lady Lay får nakkehårene til at rejse
sig på mig.
Sex Pistols version af The Who's Substitute rykker max.
Sort Sol's version af Indian Summer med C.V rykker lige så max.
Ministry har iøvrigt også lavet en killerversion af Black Sabbath's
Supernaut,men jeg må krybe til korset og sige jeg ikke har hørt
originalen,men god er den sgu'.

Bedste hilsner.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 14-09-04 07:50

> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell) og så
> ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Pretty Maids har lavet en del middelmådige covers, men deres version af
Kiss' "Hard Luck Woman" ses af en del die-hard Kiss-fans som bedre end
originalen.
Desuden er Voivods version af "Astronomi Domine" (Pink Floyd) IMØ rimelig
perfekt.
Og Death Angels version af Kiss' "Cold Gin"...

MVH Claus Ellegaard Skytte

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-09-04 08:59

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <Bces@midtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Pretty Maids har lavet en del middelmådige covers, men deres version af
> Kiss' "Hard Luck Woman" ses af en del die-hard Kiss-fans som bedre end
> originalen.

Deres udgave af 'Det bedste til mig og mine venner' sparker også god røv!

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Dopedog

Dato : 14-09-04 08:01

> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell) og så
> ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Det er nu IKKE Soft Cell der har lavet original versionen af Tainted Love
.... og lad være med at se frem til Personal Jesus, det eneste gode ved den
sang er at man ser en naked boob i musikvideoen :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 08:54

zcully wrote:
> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd,

Tak ...

Jeg er ovre i den lidt mere "kendte" genre:

Joe Cocker - With a little help from my friends ... en nosseløs og vandet
Beatles-sang bliver løftet milevidt af en stor kunstner

George Michael - Roxanne ... Jeg er vild med hans jazzede og tilbagelænede
version af Police-klassikeren

Jimi Hendrix - All Along The Watchtower ... Det ER altså bare den rigtige
version af Dylan-nummeret

Faith No More - Easy like sunday morning ... jeg synes altså bare den har
mere sjæl end med Commodores

--
Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim snabela the-coffeeshop punktum dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-09-04 08:58

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Psyched Up Janis - Kvinde Min, fra Fi-fi Dong, synes jeg er ret fed.
Rob Zombie - Blitzkrieg Pop, fra We're a happy family, det er fuld skrue på
spaden!
Freya - Talkin' bout a revolution, fra den der hjælpe cd

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Anders Hertz

Dato : 14-09-04 09:56

On Tue, 14 Sep 2004 00:10:28 +0200, "zcully"
<zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

>Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
>Hvad er den bedste cover i har hørt?

Eric Clapton : Cocaine (J.J. Cale).
Ozzy Osbourne : Staying Alive (Bee Gees).

/Anders

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 14-09-04 12:44

Anders Hertz <ahz@aub-dot-auc-dot-dk> wrote in

> Eric Clapton : Cocaine (J.J. Cale).
> Ozzy Osbourne : Staying Alive (Bee Gees).
>
> /Anders

Pet Shop Boys - Always On My Mind (Elvis P)
Laura Branigan - Self Control (RAF)
Fine Young Cannibals - Suspicious Minds (Elvis P)
F.P.I Project - Going Back To My Roots (Lamont Dozier)
Honesty 69 - French Kiss (Lil Louis)

Sejersen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-09-04 14:26

> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Van Halen "You Really Got me" (Kinks)
G n R "Knocking on Heavens ..." (Dylan)

Mark

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-09-04 16:29

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in
news:41461ace$0$25981$ba624c82@nntp03.dk.telia.net in dk.kultur.musik:

> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell) og
> så ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

hmm, et par favoritter må være:

Jeff Buckley's version af Leonard Cohens - Halleluja (Og i øvrigt er Freyas
version af samme nummer ikke helt dårlig).

Metallicas version af Whiskey In The Jar, og også deres version af Bob
Segers Turn the Page

/Søren

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-09-04 23:43

> [...]
> Freyas version af samme nummer ikke helt dårlig).
>
> Metallicas version af Whiskey In The Jar, og også deres version af Bob

Og for lige at hoppe til en helt anden genre:

Elvis Costellos version af Charles Aznavours "she" fra Notting Hill
soundtracket, mener jer er bedre end originalen.

/Søren

Fra : Claus Skaarup

Dato : 15-09-04 20:10

> Og for lige at hoppe til en helt anden genre:
>
> Elvis Costellos version af Charles Aznavours "she" fra Notting Hill
> soundtracket, mener jer er bedre end originalen.
>
> /Søren

Jeg er helt enig.Når jeg hører det nummer, bliver jeg straks voldsomt
forelsket i den/de først(e) kvinde(r), jeg har i erindringen og får straks
lyst til at kramme og ligge i ske

- Claus
single, hvis nogen skulle være i tvivl...

Fra : Jakob

Dato : 15-09-04 13:56

Er med på Metallica! Turn the Page er såååå sweet :D

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 22-09-04 20:12

Sæ lige Cæcilie Norbys version af Halleluja på listen over fede
coverversioner . Det bekræfter vist at en rigtig velskrevet sang
ikke KAN ødelægges lige gyldig hvad man udsætter den for.

Thomas

Fra : Dopedog

Dato : 14-09-04 20:03

Cradle Of Filth - Hallowed Be Thy Name [Iron Maiden cover]

Originalen var NÆSTEN perfekt ... det blev den af CoF ...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-09-04 21:07

1: Type O Negative - Black Sabbath (Black Sabbath)
2: KoRn - One (Metallica)
3: Pantera - Planet Caravan (Black Sabbath)
4: Sepultura - Orgasmatron (Motorhead)
5: Type O Negative - Angry Itch

Fra : Mads Breddam

Dato : 14-09-04 22:26

> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

I det hele taget synes de covernumre Tori Amos har lavet er temmelig gode.
Fx. Time (Tom Waits), Losing my Religion (REM), I don't like Mondays
(Boomtown Rats, tror jeg) og Smells like teen spirit (Nirvana). Ja, man
skulle ikke tro at der kunne komme noget fornuftigt ud af sidstnævnte....

Voodoo Chile med Stevie Ray Vaughan.

Metallicas - Garaga plade har vel også sine højdepunkter, hvis man er i det
humør.

Ellers er der jo Beatallica. De er også seje nok, men på en anden måde.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-09-04 23:51

> [...]
det
> humør.
>
> Ellers er der jo Beatallica. De er også seje nok, men på en anden måde.

Dog ingen som slår Gregorian. Åhh jeg nyder det...

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-09-04 07:17

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Boomtown Rats, tror jeg) og Smells like teen spirit (Nirvana). Ja, man
> skulle ikke tro at der kunne komme noget fornuftigt ud af sidstnævnte....

Hendes udgave af Depeche Modes Enjoy the Silence er også virkelig god, meget
stemningsfuld.

> Ellers er der jo Beatallica. De er også seje nok, men på en anden måde.

Ja, et virkelig fedt koncept. Utrolig så Metallicas'k det lyder!

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jakob

Dato : 15-09-04 14:01

Jeg synes dog at Failure's udgave af Enjoy the Silence er fedest!

Fra : Dopedog

Dato : 15-09-04 09:29

> [...]
> (Boomtown Rats, tror jeg) og Smells like teen spirit (Nirvana). Ja, man
> skulle ikke tro at der kunne komme noget fornuftigt ud af sidstnævnte....

Nej kun en af 90'ernes bedste sange

> Voodoo Chile med Stevie Ray Vaughan.

Men ok du beviser også du ikke har specielt god smag i musik der

Fra : Mads Breddam

Dato : 15-09-04 20:28

> Nej kun en af 90'ernes bedste sange

Nej. Måske en af de væsentligste, men bestemt ikke en god sang imo.

> Men ok du beviser også du ikke har specielt god smag i musik der

Fordi at Hendrix skrev dårlige sange eller at Stevie var en dårlig
guitarist?

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Dopedog

Dato : 15-09-04 21:30

> Nej. Måske en af de væsentligste, men bestemt ikke en god sang imo.

> Fordi at Hendrix skrev dårlige sange eller at Stevie var en dårlig
> guitarist?

Fordi at Stevie Ray Vaugn er en af de mest overvurderede guitarister ever
(og ja, VED godt han var bedre end Kurt Cobain, men nogen Van Halen eller
Hendrix var han satme godt nok ik da :))

Fra : Cykellapper

Dato : 15-09-04 23:02

Dopedog wrote:
> Fordi at Stevie Ray Vaugn er en af de mest overvurderede guitarister
> ever (og ja, VED godt han var bedre end Kurt Cobain, men nogen Van
> Halen eller Hendrix var han satme godt nok ik da :))

Den lader vi stå et øjeblik.

Hvad er det nøjagtigt der gør, at du ikke mener Stevie Ray Vaughan fortjener en
plads i All-times-hall-of-fame for guitarister???

Personligt er jeg dybt imponeret af hans guitarspil. Meget få har kunnet gøre
ham kunsten efter.

Havde du sagt det samme om Steve Vai, havde jeg været mere enig.

Fra : -V-

Dato : 15-09-04 23:35

Cykellapper wrote:

> Havde du sagt det samme om Steve Vai, havde jeg været mere enig.

Og så havde du fået lapperne i maskinen, havde du.

-V-

Fra : Jakob

Dato : 16-09-04 22:55

Det tilslutter jeg mig.

Selvom man skal være guitarvild for at kunne holde hans musik ud i det lange
drag, skal det ikke tage fokus væk fra hans talent. Bl.a. et af mine idoler
Mike Einziger, guitarist i Incubus, har udtalt at det ikke er muligt at lære
manden noget mht. guitarspil

Fra : Cykellapper

Dato : 17-09-04 03:18

Jakob wrote:
> [...]
> et af mine idoler Mike Einziger, guitarist i Incubus, har udtalt at
> det ikke er muligt at lære manden noget mht. guitarspil

Helt enig. Der er ingen tvivl om mandens tekniske kunnen, men som du selv
siger - det bliver for anstrengende i længden. Han savner IMO feeling, og det er
altafgørende for mig. Jeg foretrækker til enhver tid Eric Clapton/SRV/Buddy
Guy/Mark Knopfler m.fl. frem for Steve Vai.

Fra : Kim

Dato : 15-09-04 22:21

> Metallicas - Garaga plade har vel også sine højdepunkter, hvis man er i
det
> humør.
>
> Ellers er der jo Beatallica. De er også seje nok, men på en anden måde.

Ja og Den Danske Mafia - to mennesker på en strand (John Mogensen)

Kim

Fra : AB/9000

Dato : 14-09-04 23:20

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Bare nogle pluk fra hvad der kunne blive en alenlang liste:

- Words (Bee Gees) - Elvis (med fantastiske James Burton på guitar)

- An American Trilogy / Dixie (Mickey Newbury) - Elvis (så bliver det ikke
svulstigere!)

- Almost Blue (Costello) - Jimmy Scott ("Little Jimmy Scott")

- Me & Paul (Willie Nelson) - Doug Sahm & Band (m. Bob Dylan m.fl.)

- If loving you is wrong (I don't want to be right) (Luther Ingram) - Isaac
Hayes (+ tonsvis af covers på de tidlige 70'er-plader)

- Woodstock (Joni Mitchell) - Matthew's Southern Comfort (lige sødmefyldt,
måske)

- Mr. Bojangles (Jerry Jeff Walker) - Neil Diamond

- Girl, you'll be a woman soon (Neil Diamond) - Urge Overkill

- Hurt (Nine Inch Nails) - Johnny Cash (og så kunne man forsætte med et par
håndfulde sange fra American Recordings-serien)

Og så nogle stykke til listen over skæve og måske mindre heldige covers (som
dog ikke fortjener at ende i "værste covers" tråden:

- Wichita Lineman (Webb/Glen Campbell) - The Meters

- Macarthur Park (Webb/Richard Harris) - Donna Summer

- Your Song (Elton John) - Billy Paul (den fra rejsereklamen)

- Ramblin' Rose (Jerry Lee Lewis m.fl.) - MC5 (skal bare overståes for at
komme frem til skæring 2: "Kick out the jams"!)

- Suspicious Minds (Elvis) - Waylon Jennings (kunne vist godt kandidere til
"værste")

Mvh
AndersB

Fra : Kim Riber

Dato : 14-09-04 23:27

Bedste coverversioner jeg har hørt:

Personal Jesus med Johnny Cash. (et af mine favorit DM stykker, syntes mr.
Cash tager den endnu længre !!!!)

For nogle år siden på den lokale pub, hørte jeg et orkester (the rusians)
spille et cover af "Tainted Love", i en rock'a'billy udgave, med gulvbas og
det hele, det var herrerfedt !!!!

Ved ikke om disse kan kaldes coverversioner, men hele soundtracket til
filmen "Backbeat" syntes jeg er totalt fedt.

Steen Jørgensen og CV Jørgensen's udgave af Hollis Brown, er dog min
favorit, ganske enkelt fantastisk !!!!

Kim Riber

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 15-09-04 19:31

> Personal Jesus med Johnny Cash. (et af mine favorit DM stykker, syntes mr.
> Cash tager den endnu længre !!!!)
Han har også lavet Nine Inch Nails "Hurt". Jeg har ikke hørt originalen, men
JC's version gav mig gåsehud over hele kroppen (På den fede måde, altså!)!

--
MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Pipeline

Dato : 14-09-04 23:45

Pet Shop Boys - Where The Streets Have No Name
Soft Cell - Tainted Love
Fine Young Cannibals - Suspicious Minds
Erasure - Abbaesque

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 15-09-04 00:04

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote:

> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Tommy Emmanuels cover af Mason Williams' "Classical Gas":

<http://webcast.msc.uky.edu/woodsongs-245.wmv>
(omkring 00:47:48 inde i videoen)

Men det skyldes måske kun ren og skær afmagt over at jeg ikke selv
kan få meget mere ud af guitaren end lidt "House of the Rising Sun"
og "Knocking on Heaven's Door".

Dog er jeg lidt stolt over at kunne spille noget nogenlunde
genkendeligt fra Mike Oldfields "Red Dawn" (Tubular Bells II):

<http://tubular.net/tabs/RedDawn2.tab>

.... selv om jeg må gi' op nede ved afslutningen (Bm)

Nåeh ja - og så som nævnt andetsteds i tråden er Cradle of Filths
cover af Iron Maidens "Hallowed Be Thy Name" heller ikke værst.

--
Anders Thorsen Holm, B.Sc. i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i eller nær Århus - gerne studierelevant,
men ingen betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : I8NY

Dato : 15-09-04 01:55

Nu vi taler fede covers er der så andre end mig der har hørt det danske band
Blindstone's(mener de er fra Thisted of all places) version af Hendrix's Are
You Experienced??
Fedt fedt arrangement,men jeg ville ønske de havde vendt guitarsolosporet om
ligesom Hendrix,istedet for at gøre det til en gang ego-lir.Siger meget om
resten af pladen,Manifesto,som ikke interesserer mig så meget.
MEN Hendrix-fans bør høre den.Den er det værd.Jeg tror Hendrix ville have
nydt den.
Best regards

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-09-04 07:35

zcully skrev:
> Jeg følger lige op på Kims glimrende tråd, men vender den om.
> Hvad er den bedste cover i har hørt?

Jeg har ikke mange bud, når det gælder rock/pop.

Det skulle lige være "Little Red Rooster" med Rolling Stones.

Og den svenske forbedring "Tusen bitar" af et dansk nr.

Men i *jazzens verden* kalder man "cover-numre" for "standards".
En af mine favoritter af slagsen: Keith Jarrett: "God Bless The Child"
(Arthur Herzog/Blilie Holiday).
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Bj@arne

Dato : 15-09-04 12:55

Wild world Med Mr. Big
Stort set alle de covers Blues Brothers lavede
Animal - Def Leppard (orig. The Sweet)
Mustang Sally - Commitmens

Rigtig gode bud synes jeg da selv SS
Hilsen Bjarne

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-09-04 19:46

Hey

zcully wrote:
> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell)
> og så ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Som stor Prince fan, har jeg altid været skeptisk over for coverversioner af
hans numre, men ét som jeg faktisk er ret vild med er TLC's udgave af "If I
Was Your Girlfriend".

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Fra : Bj@arne

Dato : 16-09-04 13:20

Så er der jo Forresten også HIM´s udgave af Wicked Games.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-09-04 23:06

zcully wrote:
> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell)
> og så ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Tja, et godt bud kunne da være Solitude Aeturnes - Hallowed Be The Name.

Søren

Fra : Dopedog

Dato : 17-09-04 08:07

> Tja, et godt bud kunne da være Solitude Aeturnes - Hallowed Be The Name.

Den bryder jeg mig nu ikke så meget om ... synes den ligger ALT for tæt på
originalen (som dog er en KANON sang ... synes bare at covers skal tilføre
noget nyt)

-Ronnie

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-09-04 15:36

Dopedog wrote:

> Den bryder jeg mig nu ikke så meget om ... synes den ligger ALT for
> tæt på originalen (som dog er en KANON sang ... synes bare at covers
> skal tilføre noget nyt)

Det har du fuldstændig ret i. Men det skyldes nok, at originalen må være mit
yndlingsnummer, hvis jeg skal vælge ét :)

> -Ronnie

Søren

Fra : Dopedog

Dato : 17-09-04 08:09

> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell) og så
> ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Der er jo selvfølgelig også:

Children Of Bodom med The Trooper (Iron Maiden) og The Final Countdown
(Europe).
Cradle Of Filth - Fear Of The Dark (Iron Maiden).
Cannibal Corpse - Roots Bloody Roots (Sepultura).

Eller som også er nævnt andensteds i denne tråd, Johnny Cash med Hurt (NiN).

Der er sku mange

-Ronnie

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 17-09-04 09:37

zcully wrote:
> [...]
> Marilyn Manson - Sweet Dreams (Eurythmics), Tainted Love (Soft Cell)
> og så ser jeg frem til den kommende cover af Personal Jesus he he....

Christopher O'Riley: True Love Waits (Radiohead)
Hawksley Workman: Love Will Tear Us Apart (Joy Division)
the Divine Comedy: There is a Light That Never Goes Out (the Smiths)
Erlend Øye: No Train to Stockholm (Lee Hazlewood)
Dsico: Seven Nation Electro (the White Stripes)
the Blackeyed Susans: Make It Easy On Yourself (Burt Bacharach)

-Mads

Fra : -V-

Dato : 17-09-04 09:52

Mads Rahbek Hougaard wrote:
> Dsico: Seven Nation Electro (the White Stripes)

Uh? Very interesting.

Link? (Skal der stå 'Disco'?)

-V-

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 17-09-04 10:45

-V- wrote:

> Uh? Very interesting.
>
> Link? (Skal der stå 'Disco'?)

Nix, Dsico er stavet rigtigt: www.dsico.org
Hans version er ikke nødvendigvis _bedre_ end originalen, men den er så
afgjort interessant :)

-Mads