Må man det her i en <table>?
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 13-09-04 23:08

Er det korrekt at gøre følgende:

dvs. må jeg angive height="100%" i <tr> nummer 2. Ideen er at 1 skal
ligge i toppen og 3, 4 skal ligge i bunden af tabellen. Det virker fint
i Firefox, hvilket vil sige at den resulterende table bliver 200px høj.
I IE bliver tr 2 200px høj, og hele tabellen bliver derfor mere end
200px høj.

Hvis det bare er IE der ikke fatter det, hvad kan man så gøre for at få
det til at virker i begge browsere?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-04 23:33

Rune Hammerskov skrev:

Der er ikke nogen height-attribut til table.

- og heller ikke nogen til tr.

Height og width findes som deprecated (forældede) attributter til
td, og width (men _ikke_ height) findes som attribut til table -
men hverken height eller width findes altså til tr-elementet.

> Det virker fint i Firefox, hvilket vil sige at den
> resulterende table bliver 200px høj. I IE bliver tr 2 200px
> høj, og hele tabellen bliver derfor mere end 200px høj.

Det er problemet med at anvende ikke-validerende kode. Der er ingen
standard at fortolke det ud fra, så browsere kan i princippet gøre
som det passer dem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 13-09-04 23:51

> Det er problemet med at anvende ikke-validerende kode. Der er ingen
> standard at fortolke det ud fra, så browsere kan i princippet gøre
> som det passer dem.

Det burde jeg selvfølgelig have tjekket først. Tak for hjælpen.