/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
boot CD til PC´er der køre NTFS uden flopp~
Fra : sd


Dato : 14-09-04 21:23

Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan overstående.
Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
roden.
Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan ikke
finde noget.

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

SD



 
 
Nederbasse (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Nederbasse


Dato : 13-09-04 21:49


"sd" <webmaster@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:41460217$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
overstående.
> Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
> flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
> roden.
> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan ikke
> finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
>
> SD
>
Brug din cd med dit operativ system

Lars



Jesper G. Poulsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-09-04 17:48

Nederbasse wrote:

> Brug din cd med dit operativ system

Man kan ikke flash'e en BIOS fra NT.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Nederbasse (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Nederbasse


Dato : 14-09-04 19:25


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dn9jhy15y6r001@dtext.news.tele.dk...
> Nederbasse wrote:
>
> > Brug din cd med dit operativ system
>
> Man kan ikke flash'e en BIOS fra NT.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hvis det er NT kan man boote til en Dos prompt
Boot fra installations cd'en og tryj F3 (svjh) for at afslutte
installationen så en man i en komando prompt

Lars



Jesper G. Poulsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-09-04 19:45

Nederbasse wrote:

> Hvis det er NT kan man boote til en Dos prompt

Nej. Man kan boote til en NT-prompt.

> Boot fra installations cd'en og tryj F3 (svjh) for at afslutte
> installationen så en man i en komando prompt

Men det er ikke en DOS-prompt. Det er en NT-prompt.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Nederbasse (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Nederbasse


Dato : 14-09-04 20:20

>
> Men det er ikke en DOS-prompt. Det er en NT-prompt.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Uanset hvad den kaldes kan man flashe en BIOS fra den (har prøvet)

Lars



Sune Storgaard (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 13-09-04 21:51

sd wrote:
> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
> overstående. Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt,
> således at jeg kan flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne
> liggende på mit C drev i roden.
> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan
> ikke finde noget.

http://www.bootdisk.com/

Lidt nede på siden står der noget om bootable cd. Har dog ikke lige prøvet
netop den, men er da et forsøg værd.

"Hirens bootcd" er pakket med en håndfuld forskellige dos varianter, samt
alverdens disc recovery , partitions værktøjer, ghost programmer osv. Et
"must-have", såfremt man har en lovlig licens til alle programmerne på
cd'en...



Peter Lykkegaard (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 13-09-04 22:12

"sd" wrote

> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
> overstående.
> Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
> flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
> roden.

BartPE må være svaret
www.nu2.nu/pebuilder/

- Peter



Henning Larsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Larsen


Dato : 14-09-04 08:30


"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2qmgpfF1153kbU1@uni-berlin.de...
> "sd" wrote
>
> > Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
> > overstående.
> > Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg
kan
> > flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
> > roden.
>
> BartPE må være svaret
> www.nu2.nu/pebuilder/
>
> - Peter
>
>

Det var da et suverænt godt program. Har netop hentet det og lavet en boot
cd.

Henning



Palle (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 13-09-04 23:01

Nero 5.5 og 6.x

"sd" <webmaster@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:41460217$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
overstående.
> Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
> flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
> roden.
> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan ikke
> finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
>
> SD
>
>



Kurt B. Andersen (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 13-09-04 23:25


"sd" <webmaster@microsoft.com> skrev i en meddelelse
news:41460217$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
overstående.
> Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
> flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
> roden.
> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan ikke
> finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
>
> SD
>
>
Har du ikke et diskettedrev? Så kan du jo let lave en bootdiskette.
I win xp højreklikker du på a-drevet i stifinder og vælger formater. Så kan
du i den næste boks forneden vinge af ud for "opret en msdos diskette". Den
kan man så boote på.

Kurt



Sune Salminen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 14-09-04 00:19

Kurt B. Andersen wrote:
> "sd" <webmaster@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> news:41460217$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
>> overstående. Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt,
>> således at jeg kan flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne
>> liggende på mit C drev i roden.
>> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan
>> ikke finde noget.
>>
>> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
>>
>> SD
>>
>>
> Har du ikke et diskettedrev? Så kan du jo let lave en bootdiskette.
> I win xp højreklikker du på a-drevet i stifinder og vælger formater.
> Så kan du i den næste boks forneden vinge af ud for "opret en msdos
> diskette". Den kan man så boote på.
>
> Kurt

Se emnelinjen.

-Sune

--
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.



emj (14-09-2004)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 14-09-04 01:56

On Tue, 14 Sep 2004 22:22:49 +0200, "sd" <webmaster@microsoft.com>
wrote:

>Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
>flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
>roden.

På en Aldimaskine uden diskettedrev er fremgangsmåden således

******************************************
+++Instruktion i opdateringen af BIOS+++
1. Udpak den downloadede fil til en mappe på partition E: på Deres
harddisk.
2. Genstart herefter Deres computer med CD'en "Application & Support"
i drevet.
3. Ved MS Windows CD-ROm Boot-menuen vælg da: "Boot from CD-Rom"
4. I Application-/Support-CD Start-menuen vælg da: "MS-DOS Prompt"
5. Til sidst skal De eksekvere md5000.bat filen, som kan findes på
partitionen C:\ i mappen, som angivet i pkt. 1
6. Start opdateringsproceduren ved at trykke på en given tast.
7. Efter BIOS opdatering bedes De genstarte computeren.
********************************************
Hilsen emj




Klaus D. Mikkelsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-04 04:53

sd skriver:
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Har du Nero ?

Her kan du bygge en bootdisk med Caldera DR-DOS. Det virker fortrinligt
!

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henning Præstegaard (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 14-09-04 13:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Har du Nero ?
> Her kan du bygge en bootdisk med Caldera DR-DOS. Det virker
> fortrinligt !
>
Er ikke indbygget i min!

mvh
Henning



Eigil Sørensen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Eigil Sørensen


Dato : 14-09-04 17:30

Hent Nero 5 på nettet der kan du let lave en boot CD.

--
Med venlig hilsen
eist7@webspeed.dk

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:4146ded1$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> > Har du Nero ?
> > Her kan du bygge en bootdisk med Caldera DR-DOS. Det virker
> > fortrinligt !
> >
> Er ikke indbygget i min!
>
> mvh
> Henning
>
>



Torben Greve Otzen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Greve Otzen


Dato : 14-09-04 19:11

sd skrev i en meddelelse...
> Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan
> overstående. Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt,
> således at jeg kan flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne
> liggende på mit C drev i roden.
> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan
> ikke finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Det jeg har gjort et par gange er at hente en Win98-bootdisk fra
http://www.bootdisk.com/. Når man starter med denne bliver der lavet et
RAM-drev, og det er nu muligt at opdatere bios på den måde.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...



Bo Olesen (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Bo Olesen


Dato : 16-09-04 05:54

> Det jeg har gjort et par gange er at hente en Win98-bootdisk fra
> http://www.bootdisk.com/. Når man starter med denne bliver der lavet et
> RAM-drev, og det er nu muligt at opdatere bios på den måde.
> --
> Hilsen Torben Greve Otzen
>
> Træt af Outlook Express' måde at citere på?
> Hent OE-QuoteFix...

Det var pokkers - har selv prøvet engang, og kunne overhovedet ikke få
adgang til NTFS partionerne.



Jesper G. Poulsen (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-09-04 08:36

Bo Olesen wrote:

> Det var pokkers - har selv prøvet engang, og kunne overhovedet ikke
> få adgang til NTFS partionerne.

Win98 kan _ikke_ læse NTFS.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Torben Greve Otzen (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Greve Otzen


Dato : 16-09-04 14:16

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse...
>> Det var pokkers - har selv prøvet engang, og kunne overhovedet ikke
>> få adgang til NTFS partionerne.

> Win98 kan _ikke_ læse NTFS.

Ganske rigtigt, men bootdisketten laver et RAM-drev i FAT32. Og hvis man
bare skal opdatere bios er der da ingen grund til at man har adgang til
harddiskene.
--
Hilsen Torben Greve Otzen



Jesper G. Poulsen (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-09-04 16:10

Torben Greve Otzen wrote:

> > Win98 kan ikke læse NTFS.
> Ganske rigtigt, men bootdisketten laver et RAM-drev i FAT32. Og hvis
> man bare skal opdatere bios er der da ingen grund til at man har
> adgang til harddiskene.

Måske det er ved at være på tide at læse det oprindelige indlæg igen

news:41460217$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Torben Greve Otzen (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Greve Otzen


Dato : 16-09-04 23:10

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse...

>>> Win98 kan ikke læse NTFS.

>> Ganske rigtigt, men bootdisketten laver et RAM-drev i FAT32. Og hvis
>> man bare skal opdatere bios er der da ingen grund til at man har
>> adgang til harddiskene.

> Måske det er ved at være på tide at læse det oprindelige indlæg igen
>

> news:41460217$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Plejer bios filer ikke at fylde så "lidt" at de kan kopieres over på en
diskette?
--
Hilsen Torben Greve Otzen



Jesper G. Poulsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 17-09-04 14:01

Torben Greve Otzen wrote:

> Plejer bios filer ikke at fylde så "lidt" at de kan kopieres over på
> en diskette?

Jo, men det er ikke sikkert at maskinen har floppy.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Torben Greve Otzen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Greve Otzen


Dato : 17-09-04 16:25

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse...
>> Plejer bios filer ikke at fylde så "lidt" at de kan kopieres over på
>> en diskette?

> Jo, men det er ikke sikkert at maskinen har floppy.

Arrrh, den havde jeg ikke lige drejet.
--
Hilsen Torben Greve Otzen



Jesper G. Poulsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 17-09-04 17:50

Torben Greve Otzen wrote:

> > Jo, men det er ikke sikkert at maskinen har floppy.
> Arrrh, den havde jeg ikke lige drejet.

Eller også er der ikke floppy-support. Har en kammerat der stod i et
flash-problem, da BIOS ikke kunne se floppy-controlleren og ikke kunne
boot'e fra ATAPI-drev. Så er det kreativt bruge maskinen.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste