Router eller Gateway?
Fra : Kenneth

Dato : 13-09-04 21:03

Hejsa

Jeg skal sætte et lille hjemmenetværk op.
I forbindelse med mit arbejde kan jeg vælge mellem en af følgende:

3COM OfficeConnect Wireless 11b Cable/DSL Gateway
3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router
3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway

Jeg er bare frygtelig i tvivl om hvilken en jeg skal vælge og hvorfor!?

Er der mon lidt hjælp, råd og vejledning at hente her?

Mvh.

Kenneth

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-09-04 07:13

On Mon, 13 Sep 2004 22:03:01 +0200, "Kenneth"
<kennethdenmark@hotmail.com> wrote:

> Jeg skal sætte et lille hjemmenetværk op.

og trådløst, ser det ud til, så prøv dk.edb.netvaerk.traadloest.

> [...]
> 3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway
>
> Jeg er bare frygtelig i tvivl om hvilken en jeg skal vælge og hvorfor!?

Det er jo oplagt, at de to sidste understøtter 802.11g (se evt.
ovennævnte gruppe).

Mht. Router vs Gateway, ser det ud til, 3Com bruger betegnelserne
lidt anderledes end resten af verden (eller i hvert fald resten
af verdens teknikere). Så vidt jeg kan se, betyder begge dele hos
dem "router".

*Skal* du vælge 3Com, eller er du bare vild med farven?

-A

Fra : Kenneth

Dato : 14-09-04 19:17

> Det er jo oplagt, at de to sidste understøtter 802.11g (se evt.
> ovennævnte gruppe).

Ehhh, jeg er med på at der er en fordel ved at vælge en af dem som
understøtter 802.11g men det sidste du skriver fatter jeg ik lige.

> [...]
> lidt anderledes end resten af verden (eller i hvert fald resten
> af verdens teknikere). Så vidt jeg kan se, betyder begge dele hos

Okay ...

> *Skal* du vælge 3Com, eller er du bare vild med farven?

Tja, ifølge mit arbejde er 3Com det bedste. Derfor er det deres foretrukne
mærke, samt det de _helst_ ser jeg vælger. Er der da andet du vil anbefale?

> -A

Kenneth