Dansk tastatur på Mac i USA
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-04 20:18

En af vores venner er bosiddende i USA og amerikansk gift. Han har lige
fundet ud af, at han gerne vil have en bærbar Mac. Den er jo en del
billigere i USA, så han vil helst købe den der. Samtidig vil han gerne
have den med dansk tastatur. Ved I, om man kan få det i USA?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-09-04 20:54

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> billigere i USA, så han vil helst købe den der. Samtidig vil han gerne
> have den med dansk tastatur. Ved I, om man kan få det i USA?

Hvis han alligevel sitter derovre, kan han så ikke bare fatte knoglen
og ringe til Apple?

Bortset fra det, så kræver det sikkert specialordre, men de kommer vel
hjem "built-to-order".

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : No1

Dato : 13-09-04 23:41

> [...]
> billigere i USA, så han vil helst købe den der. Samtidig vil han gerne
> have den med dansk tastatur. Ved I, om man kan få det i USA?

Hvis han bor i USA, kunne han måske prøve at vænne sig til
USA-tastaturer? Det er ikke så svært igen at skrive æ,ø og å på et
amerikansk tastatur.

AFAIK er dansk tastatur ikke umiddelbart noget de gør i USA, så man skal
nok arbejde lidt for at få at få fat i et dansk tastatur. Til iBooks er
det nemt at skifte det selv, når man har fået fat i det. På powerbooks
er det ikke helt så nemt har jeg fået af vide.

Fra : Christian Bech

Dato : 14-09-04 08:14

In article <4146220e$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Hvis han bor i USA, kunne han måske prøve at vænne sig til
> USA-tastaturer? Det er ikke så svært igen at skrive æ,ø og å på et
> amerikansk tastatur.

Jeg har kørt med amerikansk tastatur på en gammel Windows-bærbar engang.
Problemet var ikke bare æ, ø, å, men også alle punktuationstegnene og +
shift-tegnene over 1-0, men man kna da lære at leve med det.

Fra : Lars Schou

Dato : 16-09-04 00:41

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote in message news:<news-3063EE.21180713092004@news.tele.dk>...
> [...]
> billigere i USA, så han vil helst købe den der. Samtidig vil han gerne
> have den med dansk tastatur. Ved I, om man kan få det i USA?

Apple i USA er desværre ikke særligt hjælpsomme med den slags. Jeg
arbejder i Californien og har et par gange forsøgt at få fat i tyske
og franske PowerBook-tastaturer, altid uden held.

mvh
Lars