Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Epson Stylus Photo 875 DC erfaringer ?
Fra : litehead

Dato : 12-05-01 10:22

Mening eller erfaringer om subj. ønskes. Skal bruges til print af foto fra
dig. kamera. Jeg har i forvejen en Lexmark Z51, som er alt for dyr i
patroner (sort + farve + photopatron) = 1.000,-

Da jeg ikke bruger printeren hele tiden, er jeg kommet i den situation, at
alle 3 patroner er tørret ud. Det er lidt for dyrt i længen at skifte ud på
den måde.

På forhånd tak for input...

/Peter

Fra : The Webcat

Dato : 13-05-01 10:01

Du kan altså også vælge at få lavet dine billeder på et lab, det er ikke så
dyrt som en printer og kvaliteten er bedre. Masser af fotohandler tilbyder
denne service på en eller anden måde.

Fra : Anders Siboni

Dato : 13-05-01 17:38

> [...]
> alle 3 patroner er tørret ud. Det er lidt for dyrt i længen at skifte ud

Jeg er desvære også den ulykkelige ejer af en Z51( - køb den aldrig !) Men
vedr. udtørrede patroner, så har jeg følgende tip fra en ekspert; tag
patronen ud og kog den i en 1-2 cm vand i en gryde i et ½-1minuts tid ! Jeg
har endnu ikke selv haft behov for at prøve det, men hvis du sidder med
nogle udtørrede patroner i forvejen, så er det vel et forsøg værd ?
Eksperten har selv brugt trickset flere gange med succes.

Mvh. Anders Siboni

Fra : Fototal.dk

Dato : 13-05-01 18:41

> [...]
> nogle udtørrede patroner i forvejen, så er det vel et forsøg værd ?
> Eksperten har selv brugt trickset flere gange med succes.

Jeg har også en Z51, men er knap så ulykkelig.
Det er rigtigt at patronerne kan tørre ind hvis de bruges sjældent, men jeg
synes at printeren er den bedste og hurtigste til s/h tekst i sin klasse.

Anyway - inden du prøver med kogning, så er her et andet trick:
Fyld en lille smule vand iblandet eddike i f.eks. en tallerken (bare 2-3 mm
vandstand) og stil patronerne (dyserne) i denne opløsning i et stykke tid.
Prøv jævnligt om der er kommet "hul" og gentage processen.

--
Mvh: Finn / Fototal.dk
Nu er der under 3 uger til deadline på vores konkurrence