bundkortet brændt af?
Fra : Michael Hvidtfeldt

Dato : 13-09-04 19:08

Hej

Jeg har et MSI Ultra (MS-6380E) bundkort siddende i min maskine der er et
par år gammel. Jeg ville gerne have lidt større fart på, og købte derfor en
en AMD Barton XP3000+ hos SGH idag. Skruede op for FSB i bios til 166 mhz
men syntes ikke rigtigt det gav noget videre, hvis overhovedet noget (har
dog ikke kørt nogen benchmarks) Ville lige chekke om der var en
biosopdatering, og det var der. Denne opdatering skulle angiveligt gøre
bundkortet istand til at køre 333mhz FSB. Biosflash gik fint, uden
fejlmeddelelser, men ved opstart er maskinen totalt død. - Alle blæsere osv.
kører naturligvis, men intet signal til skærmen. - Har jeg mon fået brændt
bundkortet af ved en Biosopgradering det ikke kunne klare eller?? - Det er
forhåbentlig ikke den nye CPU der er gået sig en tur?
Jeg kunne selvfølgelig sætte den gamle CPU på plads igen, men jeg vil meget
nødig risikere evt at brænde den af, så jeg vil blive meget taknemmelig for
en idé til hvad der kan være gået galt.

Med venlig hilsen

Michael Hvidtfeldt

Fra : K E Nielsen