CO2 og syn
Fra : Fnuller

Dato : 13-09-04 16:50

Hej i gruppen.

Sidste uge havde jeg min bil en Nissan Sunne (benzin) fra 91 til syn, den
blev kasseret med for meget i co2 (5,1).
Nu er vi kommet i tvivl HVORDAN de tager den test.
Min bli blev gasset helt vildt op da han tog testen, men nogle siger at den
SKAL stå i tomgang imens testen bliver taget.
Er der nogen der ved den HELT RIGTIGE måde de gør det på ??
Hilsen Jim

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-09-04 16:54

"Fnuller" <fidusmageren@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:elj1d.9302$lb4.277@news.get2net.dk...
> [...]
> SKAL stå i tomgang imens testen bliver taget.
> Er der nogen der ved den HELT RIGTIGE måde de gør det på ??

Det måles ved tomgang og forhøjet tomgang (kalder min mekker det i
hvert fald) - omkring 2500-3000 rpm.

/Jakob

Fra : Gert

Dato : 13-09-04 19:01

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Fnuller" <fidusmageren@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

den
<snip>

> Det måles ved tomgang og forhøjet tomgang (kalder min mekker det i
> hvert fald) - omkring 2500-3000 rpm.

jep det var det samme som synsmanden gjorde da jeg var til syn med min Golf
der måles ved ca 2500 o/m gid det havde været i tomgang for så havde den
gået igennem :-/

for ved måling i tomgang var den ok, men lige så snart han gav den gas røg
co2 tallet skyhøjt
ævs! men det skal jo være i orden, bare ærgeligt at det var det eneste der
var på bilen og den dumpede på det

MVH

Gert Møller
www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-09-04 19:03

Jakob Jeppesen wrote:

> Det måles ved tomgang og forhøjet tomgang (kalder min mekker det i
> hvert fald) - omkring 2500-3000 rpm.

Rigtigt.

Som en anden skriver, har assistenten nok forsøgt at hjælpe dig ved at køre
kat'en varm, det er altid en god ide at komme med en gennemvarm motor.

Oplever ofte at synsfolkene kører en lidt længere prøvetur alene for at få
motortemperaturen op inden miljøtesten.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Torben E

Dato : 13-09-04 16:52

"Fnuller" <fidusmageren@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
den
> SKAL stå i tomgang imens testen bliver taget.
> Er der nogen der ved den HELT RIGTIGE måde de gør det på ??

Han har nok nærmere prøvet at hjælpe dig ved at varme lambda +
kat op, det er korrekt at den skal stå i tomgang under måling.

Torben E