Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Dias-scanner
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-09-04 16:27

Jeg overvejer at anskaffe en dias-scanner. Jeg har kik på Canoscan
FS-4000. Jeg synes, at den koster lige i overkanten - godt 4000,- kr.
Jeg har ca 3000 dias, og det er ikke realistisk for mig at scanne mere
end højst 1000. D.v.s. ca 3 kr. pr. billede - plus hvad der derefter
skal ske.

Er der en billigere måde?
Leje en scanner?
Faa prisen reduceret?
Jeg vil ikke gå ned i kvalitet.

Aksel

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-09-04 18:12

Jeg scanned alle mine gamle billeder ca. 4000stk. Jeg købte en Minolta
Dimage dual IV filmscanner hos www.technikdirekt.de og solgte den igen for
2500kr. Jeg betalte 365 euro i februar 2004. Det kostede mig dermed ca.
400kr. eller 10øre/styk. Den koster nu 331 euro og med forsendelse på 20
euro, så bliver det 2657kr. Denne scanner er af fin kvalitet og scanner op
til 3200dpi eller ca. 14 mp. Jeg fandt at mine gamle film ikke havde
opløsning, der var værd at gemme over ca. 1800-2000 dpi. og scannede alle
undtagen nogle enkelte nye film i denne opløsning.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Carsten Kolind

Dato : 14-09-04 08:15

Hej Hans

Følger der engelsk sproget software med den tyske model ?

Venlig hilsen
Carsten Kolind

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-09-04 08:40

> Hej Hans
>
> Følger der engelsk sproget software med den tyske model ?

Ja, naturligivs, det er samme scanner du køber i DK og andre steder.
Software var Photoshop Elements 2.0 of Minolta scanning software.
Helpfunktioner på engelsk. Manualer er typisk tysksproget, men husker ikke
om der var engelsk også. Det var ikke nødvendigt, da alt var enkelt at gå
til.

Mvh, Hans

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-09-04 18:34

> [...]
> Jeg har ca 3000 dias, og det er ikke realistisk for mig at scanne mere
> end højst 1000. D.v.s. ca 3 kr. pr. billede - plus hvad der derefter

Køb en brugt, og sælg den bagefter

Bo //