Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto staffetten uge 39 - Emne -
Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-09-04 14:39

Som vinder af stafetten uge 37 er det min opgave at
finde på et emne til uge 39. Hmm..

Emnet er "Natur" -
Ja det kommer jo nok som en stor overraskelse -
også for mig, som lyn fra en klar himmel...

Temaet er enkelt og må tolkes bredt - Så også folk
med læge erklæring kan være med. Men mest er det
valgt fordi Jens Bruun har inviteret til en fotografisk
udflugt, i et fantastisk fint natur område -
Søndag d. 19. Sept.

Mere kan læses her:

Håber mange har tid og lyst til at deltage.-max-

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 15:51

> [...]
> Søndag d. 19. Sept.
>
> Mere kan læses her:
>
> Håber mange har tid og lyst til at deltage.-max-

Og der må mit bud være

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=96818

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-09-04 16:10

"Thomas H." wrote:

> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=96818

Jeg tror vi skal finde et andet site at kunne vise billeder i.

For jeg kan denne gang kun se "reklamen".

mvh

Carsten Riis

Fra : NB

Dato : 13-09-04 17:19

> Jeg tror vi skal finde et andet site at kunne vise billeder i.
>
> For jeg kan denne gang kun se "reklamen".

OBS: _også_ denne gang

ab

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 22:44

"NB" <nanna.ireneFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> OBS: _også_ denne gang
>
> ab

Sorry.. Det var jeg ikke lige opmærksom på..

Her har i et link der virker

http://www.togbilleder.dk/kutter.jpg

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-09-04 23:02

"Thomas H." wrote:

> Sorry.. Det var jeg ikke lige opmærksom på..
>
> Her har i et link der virker
>
> http://www.togbilleder.dk/kutter.jpg

Himlen er utrolig ringe, set i forhold til søen og kutteren.

Har du ikke en himmel med en passende belysning som du ikke kan sætte
istedet for?

mvh

Carsten Riis

Fra : Frederik Thorup

Dato : 13-09-04 23:25

Carsten Riis wrote:

> Himlen er utrolig ringe, set i forhold til søen og kutteren.

Den kan jeg ellers godt lide. Både himlen og vandet holder samme
farveovergang hen mod samme farve i horisonten. De er begge rolige og
"glatte". Ikke et billede der sætter sindene i kog, men snarere et
beroligende billede.

> Har du ikke en himmel med en passende belysning som du ikke kan sætte
> istedet for?

Det måtte han slet ikke i følge reglerne.

MVH
Frederik

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 08:55

Frederik Thorup wrote:

> Den kan jeg ellers godt lide. Både himlen og vandet holder samme
> farveovergang hen mod samme farve i horisonten.

Så ser vi to forskellige billeder.

Det jeg ser er utrolig kornet i farveovergangene på himlen
Hvorimod søen og kutteren står perfekt.

> De er begge rolige og
> "glatte". Ikke et billede der sætter sindene i kog, men snarere et
> beroligende billede.

Jeg kan godt se, hvad meningen er, men den kornede overgang mellem
farverne på himlen giver lidt malurt i billedet.

> Det måtte han slet ikke i følge reglerne.

Det er selvfølgelig rigtig nok.

mvh

Carsten Riis

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 09:47

"Frederik Thorup" <frederik@odense.kollegienet.dk> wrote in message

> Det måtte han slet ikke i følge reglerne.

Jeg har lagt retningslinierne her:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Kommentarer/forslag til ændringer modtages med glæde.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 11. september 2004)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-09-04 17:43

Thomas H. wrote:

> http://www.togbilleder.dk/kutter.jpg

Der er en eller anden, der har ødelagt dit billede med noget hvidt
krims-krams i nederste højre hjørne.

vh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-04 18:26

Jan Bøgh wrote:

> Der er en eller anden, der har ødelagt dit billede med noget hvidt
> krims-krams i nederste højre hjørne.

Og motivet er kompositorisk ude af ballance, fiskekutteren hænger
helt ude til venstre og dingler...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-09-04 19:38

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Og motivet er kompositorisk ude af ballance, fiskekutteren hænger
>helt ude til venstre og dingler...

Kunne det ikke løses ved at spejlvende billedet?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-04 19:56

Peter Loumann wrote:

> Kunne det ikke løses ved at spejlvende billedet?

Nej for kutteren sejler ud af billedet, den burde sejle ind i
billedet...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-09-04 09:59

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Nej for kutteren sejler ud af billedet, den burde sejle ind i
>billedet...!

Ja, det har du ret i - ved ikke lige hvordan jeg tænkte så skævt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 14-09-04 20:01

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Og motivet er kompositorisk ude af ballance, fiskekutteren hænger helt
> ude til venstre og dingler...

Men kutteren (det menneskeskabte) er netop på vej ud af billedet, og
tilbage finder vi naturen, som er ugens emne. Det er et kraftfuldt vink
med en vognstang, men man kan da kun sige at billedet forholder sig til
opgaven...

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Thomas H.

Dato : 14-09-04 20:09

> [...]

Det er på grund af at det også er lagt op på fotokritik..

> Og motivet er kompositorisk ude af ballance, fiskekutteren hænger
> helt ude til venstre og dingler...

Hvad er det der gør billedet dårligt ved at kutteren har stævnen ud mod
kanten af billedet ? Kutteren sejler jo ikke, men ligger forankret.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-04 21:06

Thomas H. wrote:

> Hvad er det der gør billedet dårligt ved at kutteren har stævnen ud mod
> kanten af billedet ? Kutteren sejler jo ikke, men ligger forankret.

Hvis du sender mig en e-mail med en valid adresse, så sender jeg dig
en rettet/manipuleret version af dit billede...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-09-04 17:51

Carsten Riis wrote:

> Jeg tror vi skal finde et andet site at kunne vise billeder i.
>
> For jeg kan denne gang kun se "reklamen".

Det ville nok være smart, hvis en eller anden lige forklarede
fotokritik's webmoster, at hans referer-politik er for restriktiv.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lillian Redam

Dato : 13-09-04 19:38

Samme problem her!

Fra : Per Bau

Dato : 14-09-04 07:49

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> Det ville nok være smart, hvis en eller anden lige forklarede
> fotokritik's webmoster, at hans referer-politik er for restriktiv.

Eller at brugerne lærte at linke rigtigt
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=96818

--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 07:55

"Per Bau" <perbau@hotmail.invalid> wrote in message

> Eller at brugerne lærte at linke rigtigt
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=96818

Hjælper ikke en sk*d. Find et andet sted at lægge billeder. Fotokritik.dk
ønsker åbenbart ikke, at man linker direkte.

Mit tilbud om at "hoste" billeder i forbindelse med stafetten står stadig
ved magt.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-09-04 03:50

o)-max- wrote:
> Emnet er "Natur" -
> Ja det kommer jo nok som en stor overraskelse -
> også for mig, som lyn fra en klar himmel...

Nu vil jeg for en gangs skyld også deltage med dette:
http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostaffetten/fotostaffetten.htm

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-09-04 10:03

"Thomas Pedersen"

> Nu vil jeg for en gangs skyld også deltage med dette:
> http://home6.inet.tele.dk/sass/fotostaffetten/fotostaffetten.htm
>
> MVH
> Thomas

Skide godt Thomas og Hans, men i er en uge for tidlig på den,
på torsdag er det "en ny dag truer" tror jeg nok, jeg er forvirret..
-------- -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-04 11:10

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Skide godt Thomas og Hans, men i er en uge for tidlig på den,
> på torsdag er det "en ny dag truer" tror jeg nok, jeg er forvirret..
> -------- -max-

Jepper, de er en uge for tidligt på den med dét emne. Desværre er der ikke
oprettet en "resultattråd" for denne uges opgave (En ny dag truer), så vi må
jo pænt vente på, at du opretter din på torsdag

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-09-04 18:22

> Jepper, de er en uge for tidligt på den med dét emne. Desværre er der ikke
> oprettet en "resultattråd" for denne uges opgave (En ny dag truer), så vi

> jo pænt vente på, at du opretter din på torsdag

Kunne heller ikke forstå, at der ikke var nogle billeder der skulle kigges
igennem, men tænkte, at jeg jo nok bare var på forkant Men så venter jeg
da bare en uge mere

MVH
Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-04 21:21

Thomas Pedersen wrote:
> Kunne heller ikke forstå, at der ikke var nogle billeder der skulle kigges
> igennem, men tænkte, at jeg jo nok bare var på forkant Men så venter jeg
> da bare en uge mere

Billederne er vel alligevel gyldige

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-09-04 20:16

Carsten Riis wrote:

> Jeg tror vi skal finde et andet site at kunne vise billeder i.

Prøv at ta' kontakt til Jan Emil Christiansen info@webmasteren.dk -
det er da ikke utænkligt, at han vil lægge plads til de løbende
fotokonkurrencer på www.fotoportal.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Bau

Dato : 14-09-04 07:50

"Thomas H." <condor-9@mail.xx> wrote in message
> Og der må mit bud være
>
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=96818

Du er alt for tidligt på den. Vi er jo slet ikke nået til offenliggørelsen
af billeder endnu.

PS:det rigtige link til dit billede er

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 08:06

> Du er alt for tidligt på den. Vi er jo slet ikke nået til
> offenliggørelsen af billeder endnu.

Nope, de offentliggøres normalt i en separat tråd, der først oprettes
torsdag.

> PS:det rigtige link til dit billede er
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=96818

Nej, det virker stadig ikke.

Fra : Thomas H.

Dato : 14-09-04 20:26

> "Per Bau" <perbau@hotmail.invalid> wrote in message

> Nope, de offentliggøres normalt i en separat tråd, der først oprettes
> torsdag.

Sorry, det er første gang jeg poster, så jeg er nok ikke helt inde i
forretnings gangen

Jeg poster det igen på Torsdag.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 09:54

> [...]

> Søndag d. 19. Sept.
>
> Mere kan læses her:
>
> Håber mange har tid og lyst til at deltage.-max-

Må jeg lige henlede gruppens opmærksomhed på, at det bestilte højtryk kommer
til tiden, hvorfor vi kan forvente en dejlig, solrig sensommerdag på søndag.
Jeg forventer mange Kite-surfere på vandet ved Kongelunden. Korte bukser
anbefales, da temperaturen når over de 23 grader - og det har jeg fra
særdeles velunderrettet kilde

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-09-04 10:57

> [...]
> Jeg forventer mange Kite-surfere på vandet ved Kongelunden. Korte bukser
> anbefales, da temperaturen når over de 23 grader - og det har jeg fra

Arrrhggg, det er noget tis, at det foregår derovre på Djævleøen.
Ville så gerne have været med ....
Godt nok er broen og alt det der opfundet, men alligevel ....ØV
I ønskes en god tur og mange gode motiver.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-04 12:14

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ville så gerne have været med ....
> Godt nok er broen og alt det der opfundet, men alligevel ....ØV
> I ønskes en god tur og mange gode motiver.

Fuldstændig enig, Jesper, jeg ville også gerne have været med, men der er
lidt langt til Diablo Island Men os jyder må da bare planlægge en
lignende tur Der er jo natur nok i Jylland
Og alle dem der skal med på turen ønskes god tur herfra

MVH
Thomas

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 12:18

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> lignende tur Der er jo natur nok i Jylland
> Og alle dem der skal med på turen ønskes god tur herfra

Det er jo der Jyderne ikke fatter en bjælde.

Det er Sjælland, som omtales som Djævleøen.
hvorimod Amager omtales af onde tunger som Lorte-øen.

Ikke at det er pænere. Men djævle har vi sgu ingen af her op Amager

mvh

Carsten Riis, Sønderjyde i eksil.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-09-04 12:21

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lignende tur Der er jo natur nok i Jylland
> Og alle dem der skal med på turen ønskes god tur herfra

Ja, sq!
Det kan være vi skal arrangere en tur omkring Haderslev/Genner Bugt/Kalvø.
Så lægger jeg gerne sommerhus til spisepausen på Kalvø med kaffe og hel
svineriet

Men jeg ville nu gerne på fotosafari med Max for at gnubbe mig lidt op af
ham.
Det ku være, det smittede lidt af

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-04 12:23

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> Så lægger jeg gerne sommerhus til spisepausen på Kalvø med kaffe og hel

Lad det være lørdag den 25. september (der er jeg alligevel i Hoptrup
den weekend til noget barnedyb).

mvh

Carsten Riis

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-04 12:31

> [...]
> svineriet
>
> Men jeg ville nu gerne på fotosafari med Max for at gnubbe mig lidt op af

Ja, lad os da det, man kan jo se, at der allerede er flere der er med på
idéen. Og Genner bugt har da en masse spændende natur og fine motiver.
Ja, det kunne være spændende at være på safari med Max, han kan nogle tricks
med et kamera og tilhørende objektiv

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-09-04 13:11

"Thomas Pedersen"
> [...]
> Ja, det kunne være spændende at være på safari med Max, han kan nogle tricks

Thomas, var der ikke noget om at du skulle her over og hente noget
måske er det en god dag at gøre det, og hvis i var et par stykker til at
dele udgiften.. 2 "fluer" med et smæk..)-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-04 14:39

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-04 14:44

Beklager der ikke stod noget i den, blev lige forvirret et øjeblik, eller
også fik jeg trykket for hurtigt på musen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-09-04 14:43

> Thomas, var der ikke noget om at du skulle her over og hente noget
> måske er det en god dag at gøre det, og hvis i var et par stykker til at
> dele udgiften.. 2 "fluer" med et smæk..)-max-

Glimragende idé du fik der, Max.

Så må jeg jo hellere spørge, om der er nogle der er med på at tage til
Sjælland på Søndag, vi deler udgiften til benzin og bro? Jeg har bil, men
der er desværre kun plads til én udover mig (det trælse ved at køre på gule
plader ).

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-09-04 15:09

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> der er desværre kun plads til én udover mig (det trælse ved at køre på gule

Prøv lige at undersøge, hvad en ud- og hjem samme dag billet koster
hos DSB, og sammenlign så med hvad bro og benzin koster...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-09-04 14:36

On Tue, 14 Sep 2004 09:06:20 +0200
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Per Bau" <perbau@hotmail.invalid> wrote in message

> Nope, de offentliggøres normalt i en separat tråd, der først oprettes
> torsdag.

> Nej, det virker stadig ikke.

virker fint her. Det gjorde det andet ikke

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-09-04 22:18

> [...]
> valgt fordi Jens Bruun har inviteret til en fotografisk
> udflugt, i et fantastisk fint natur område -

Man risikerer at møde sådan nogle her !!
http://www.pbase.com/image/33828347

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-09-04 13:24

Hans Kruse wrote:

> Man risikerer at møde sådan nogle her !!
> http://www.pbase.com/image/33828347

De er da godt nok ualmindeligt grimme! Hvad hedder sådan nogle sataner?

vh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-09-04 13:29

> De er da godt nok ualmindeligt grimme! Hvad hedder sådan nogle sataner?

Jeg har ikke været i stand til en nedlægge et passende eksemplar af racen
for at artsbestemme dem

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-04 13:39

> Jeg har ikke været i stand til en nedlægge et passende eksemplar af
> racen for at artsbestemme dem

De samles i store flokke her i efteråret:
http://www.fotolog.dk/archives/170704/HT0C1379.jpg

Gad vide, om de er på vej sydpå?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-09-04 13:48

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message

> De samles i store flokke her i efteråret:
> http://www.fotolog.dk/archives/170704/HT0C1379.jpg
>
> Gad vide, om de er på vej sydpå?

Jeg tror det, der er set store flokke i nærheden af Højer Slusen, hvor de
forstyrer fuglelivet

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-09-04 15:09

Thomas Pedersen wrote:

> Jeg tror det, der er set store flokke i nærheden af Højer Slusen, hvor de
> forstyrer fuglelivet

Men det kunne være at man skal skal finde camuflagetøjet frem, jeg
hørt noget om, at der i denne weekend vil være et større træk af
denne art ude på Kalveboderne:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fotgrafer_fotoudstyr/fotografi/_fotograf-15.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-09-04 15:27

> De samles i store flokke her i efteråret:
> http://www.fotolog.dk/archives/170704/HT0C1379.jpg
>
> Gad vide, om de er på vej sydpå?

Den flok jeg observerede var på syd på. Om de var på træk skal jeg ikke
kunne sige...selvom det så ud som passende tilløb for de skulle lette

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-09-04 15:01

Hans Kruse wrote:

> Jeg har ikke været i stand til en nedlægge et passende eksemplar af racen
> for at artsbestemme dem

Yngre hunner at arten kan være rimmelig pæne...
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/mennesker_miljoeer/_paa_rulleskoejter-05.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-09-04 15:25

> Yngre hunner at arten kan være rimmelig pæne...

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/mennesker_miljoeer/_paa_rulleskoejter-05.html

Var det ikke passende med lidt beskæring ??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-04 16:00

Hans Kruse wrote:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/mennesker_miljoeer/_paa_rulleskoejter-05.html
> Var det ikke passende med lidt beskæring ??

Faktisk ville det være bedre hvis det havde været taget en hel del
tættere på..

Men, jeg tror nu ikke Niels inviterede til kritik :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-09-04 16:35

> Faktisk ville det være bedre hvis det havde været taget en hel del
> tættere på..
>
> Men, jeg tror nu ikke Niels inviterede til kritik :)

Nej, det behøver han jo ikke...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-09-04 17:45

Hans Joergensen wrote:

> Men, jeg tror nu ikke Niels inviterede til kritik :)

Tja det er ikke et billede, som der er grund til at gøre det store
nummer ud, det stammer fra dengang da 1.3 megapixel var store sager,
og så har det nok fået en for hård JPG-komprimering.

Og jeg revurderer løbende mine billeder, så næste gang jeg har fat i
det pågældne emne, så vil det nok forsvinde...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-04 00:28

-max- wrote:
> Emnet er "Natur" -
> Ja det kommer jo nok som en stor overraskelse -
> også for mig, som lyn fra en klar himmel...

Nåh, jeg må vel hellere deltage med dette:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?album=5&pos=0

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv