De Tre Musketerer - lidt ældre tegnefilm
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 13-09-04 10:54

I forbindelse med lanceringen af Disneys nye De Tre Musketerer (Starring
Anders, Mickey og Fedtmule) blev jeg mindet om en anden tegnefilmudgave af
Dumas klassiker, som jeg lånte gentagne gange på video da jeg var barn i
1980erne. Jeg vil tro (så vidt jeg husker animationen), at den var fra
1970erne (evt. tidlige 1980ere), med dansk tale (i dén udgave, ihvertfald
og en rimelig humoristisk vinkling på historien (selvom den vist fulgte
det originale oplæg rimelig godt af en tegnefilm at være). Dertil kom en del
sange undervejs i filmen. Længde, formentlig ca. 60-90 minutter. Det var
vist en rimelig god produktion (altså ikke en af de sædvanlige ELAP-kopier
af Disney-film).

Andet husker jeg ikke om den - nogen der har et bud på hvad det (mere
præcist) er for én, og hvor den måske kan skaffes eller blot genses?

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/