Statistik for dk.edb.mac
Fra : Jonas Voss

Dato : 13-09-04 08:18

I den britiske mac-nyhedsgruppe uk.comp.sys.mac har en læser skrevet et
AppleScript der kan lave statistik for en gruppe ved hjælp af
MT-Newswatcher. Det er ganske underholdende at se, og jeg tænkte at det
ville jeg da gøre for dk.edb.mac. Så her er den:

Nyhedsgruppe: dk.edb.mac
Kørselsdato: mandag 13. september 2004 9:06:16
Afviklingstid: 12 seconds

Antal indlæg til grundlag for statistik: 2344

Ti flittigste:
209 "Henrik Münster" <news@muenster.dk>
116 "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid>
115 mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt)
100 Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk>
99 Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>
76 voss@null.dk (Jonas Voss)
66 "Henrik Münster" <henry@muenster.dk>
65 Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk>
64 René Frej Nielsen<spam@rfn.dk>
57 Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk>

Ti mest diskuterede:
168 Tømme papirkurven
72 hvilke mobiltelefon?
50 Kan ikke boote i X
46 Apropos Apache...
42 Er der slet ikke blæser i iBook
41 pdf-problem. Duplex på ikke-duplex printer.
41 Servertest
37 iPod hos Fona, gl. model
34 Airport Extreme taber forbindelsen til internettet.
31 Stjernealias giver meget spam

Ti travleste dage:
120 mandag 16. august 2004
119 onsdag 18. august 2004
116 lørdag 4. september 2004
104 tirsdag 24. august 2004
100 torsdag 2. september 2004
92 mandag 6. september 2004
89 torsdag 12. august 2004
87 søndag 15. august 2004
85 onsdag 11. august 2004
81 fredag 3. september 2004

Unikke skribenter: 203
Tilfældigt udtrukket prisvinder: Peter Binderup <binderup@hotmail.com>

Længste indlæg: 764 linier om emnet "Re: Kan ikke boote i X" skrevet af
Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>

Anvendte news-klienter (* betyder at information blev indsamlet fra
X-Newsreader i stedet for User-Agent, som er er mere udbredt. 23 indlæg
er postet med uidentificerede klienter):
424 MT-NewsWatcher/3.4
255 tin/1.6.1-20030810
158 MacSOUP/2.5
143 Mozilla/5.0
121 MacSOUP/2.6
116 Pan/0.14.2.91
105 Mozilla
104 MacSOUP/DK-2.6.1
95 MacSOUP/DK-2.6
86 *Microsoft
69 MacSOUP/2.6b4
61 tin/1.6.2-20030910
58 Gnus/5.09
57 MacSOUP/DK-2.5
41 MacSOUP/2.6b1
39 MacSOUP/2.6.1
39 40tude_Dialog/2.0.12.1
30 MacSOUP/2.6b2
28 Pan/0.14.2
28 Microsoft-Entourage/11.0.0.040405
23 *
21 Unison/1.0.2a
21 MacSOUP/DK-2.4.6
20 Microsoft-Entourage/10.1.4.030702.0
20 MacSOUP/2.5b3
18 Gnus/5.1006
15 MT-NewsWatcher/3.1
15 Boba
13 Gnus/5.110002
12 Thoth/1.6.1
10 Microsoft-Entourage/10.1.0.2006
10 Microsoft-Entourage/10.0.0.1309
10 MacSOUP/2.4.6
9 Microsoft-Entourage/10.0.0.1331
7 G2/0.1
6 Unison/1.0.2
6 Thoth/1.5.10
6 MacSOUP/DK-2.4
6 MT-NewsWatcher/3.3b1
5 slrn/0.9.7.4
4 Unison/1.5.1
3 Unison/1.5
3 Opera
3 KNode/0.6.1
3 Gnus/5.110003
2 TDC
2 MacSOUP/2.7b2
2 KNode/0.7.6
2 *Forte
1 slrn/0.9.8.0
1 Unison/1.0.1
1 Thoth/1.7.2
1 Thoth/1.6.0
1 Microsoft-Outlook-Express-Macintosh-Edition/5.02.2106
1 Microsoft-Outlook-Express-Macintosh-Edition/5.02.2022
1 MacSOUP/2.7b3
1 MacSOUP/2.6b3
1 MacSOUP/2.5b2
1 KNode/0.7.7

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   My theory of evolution is that Darwin was adopted.
-- Steven Wright

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-09-04 09:26

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:
> Ti flittigste:
> [...]
MRK optræder to gange

> [...]
> 41 Servertest
> 37 iPod hos Fona, gl. model
> 34 Airport Extreme taber forbindelsen til internettet.
Og hvem startede "Tømme papirkurven"? jeg er ret stolt; ovenikøbet
blev den aldrig omdøbt eller præfixet med OT.

Fra : Christian Bech

Dato : 13-09-04 09:48

In article <1gk1rj3.olphy5l3djteN%no@way.dk>,
no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

> MRK optræder to gange

Det gør Henry også. Det har virket for mig at skifte emailadresse et par
gange, så jeg er slet ikke kommet i top ti. Derimod er der åbenbart ikke
meget at lave i Esbjerg

Et stor tak til Henrik for det omfattende arbejde.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-09-04 10:09

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Det gør Henry også. Det har virket for mig at skifte emailadresse et par
> gange, så jeg er slet ikke kommet i top ti. Derimod er der åbenbart ikke
> meget at lave i Esbjerg

Det viser jo bare at der heldigvis ikke er så mange kunder på
Rôntgenafdelingen om natten. Det er jo dejligt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 13-09-04 19:48

In article <yu2wtyy5ye3.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Det viser jo bare at der heldigvis ikke er så mange kunder på
> Rôntgenafdelingen om natten. Det er jo dejligt.

Eller at de venter meget længe.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-09-04 13:44

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Et stor tak til Henrik for det omfattende arbejde.

Hørt, hørt! ;-D
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-04 22:21

In article <christian.bech-660C48.10473313092004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> åbenbart ikke meget at lave i Esbjerg
>
> Et stor tak til Henrik for det omfattende arbejde.

Det værste er, at jeg også har skiftet e-mailadresse et par gange. Jeg
fatter simpelthen ikke, at jeg skulle være den mest aktive skribent. Jeg
har så dårligt tid, og der er da masser af tråde, jeg slet ikke deltager
i. Hvis bare jeg var halvt så suveræn på cykel.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-09-04 09:49

In dk.edb.mac, Jens Rasmussen wrote:

> MRK optræder to gange

Nok af samme årsag som Dr. Monster optræder to gange, der er anvendt
forskellig email adresse/navn:

Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk>

tolkes ikke som det samme som:

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk>
^

Der er et mellemrum i den ene "From: "-header, hvilket, for ordentlig
statistisk analyse ikke skulle gøre nogen forskel, men det tager
scriptet vist ikke højde for.

Et andet statistik-program der afvikles på min lokale news-spool, giver
følgende:

Top 10 posters for the 30 day period ending Mon Sep 13 10:46:57 CEST 2004.

posts kbytes name address
80 155.6 Henrik =?ISO-8859-1?Q?M=FCns news@muenster.dk
63 119.7 Lone Schmidt mailloneFJERN@netscape.net
62 107.9 Morten Reippuert Knudsen nospam@reippuert.dk
45 88.5 =?ISO-8859-1?Q?Ren=E9?= Frej spam@rfn.dk
42 67.9 Frank E. N. Stein flatus@mail.invalid
35 109.8 =?ISO-8859-1?Q?Erik_Richard_ NOSPAM@NOSPAM.dk
33 44.6 Jonas Voss voss@null.dk
28 84.9 Christian Bech christian.bech@mail.tele.dk
22 41.5 Thorbjoern Ravn Andersen nospam0000@c.dk
21 35.9 Morten Reippuert Knudsen morten@nospam.dk
--- -----
431 856.4 Total for top 10

Totals for the newsgroup:
108 posters
846 articles
1601.8 kbytes

The top 10 accounted for:
9.3% of the posters
50.9% of the articles
53.5% of the bytes

Averages:
7.8 articles / poster
1.9 kbytes / article
14.8 kbytes / poster

Og det ser mere statistiskt korrekt ud.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-09-04 13:52

> [...]
> følgende:
>
> Top 10 posters for the 30 day period ending Mon Sep 13 10:46:57 CEST 2004.

Det synes jeg ablosut også!

Nu er der nemlig sølvmedalje til mig
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-09-04 17:12

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> 21 35.9 Morten Reippuert Knudsen morten@nospam.dk

Den er jeg ikke stolt af! jeg fik små røde ører da jeg opdagede at
havde fået sat PAN op således på min fars linuxbox.

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-09-04 20:49

In dk.edb.mac, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Den er jeg ikke stolt af! jeg fik små røde ører da jeg opdagede at
> havde fået sat PAN op således på min fars linuxbox.

Fyha, så kan du lære det!

(:

Jeg undrede mig faktisk også, og mindedes ikke du havde forsøgt så
ihærdigt at vise ERS, at det var dårlig stil at poste med gyldigt domæne
som man ikke selv ejer.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-09-04 22:34

> Fyha, så kan du lære det!

Jeg bliver nok aldrig venlig stemt overfor setup asistenter.

> Jeg undrede mig faktisk også, og mindedes ikke du havde forsøgt så
> ihærdigt at vise ERS, at det var dårlig stil at poste med gyldigt domæne
> som man ikke selv ejer.

derfor de røde ører.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 13-09-04 10:41

Hej

Man kunne også bruge "Netscan". Den siger top 10 er (sorteret på hvor
lang tid man har været aktiv i 2004):

1 fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com
2 =?ISO-8859-1?Q?Erik_Richard_S=F8rensen?= <NOSPAM@NOSPAM.dk>
3 Morten<spam@reippuert.dk>
4 spam@events.dk
5 henrik@muenster.dk (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=)
6 mailloneFJERN@netscape.net
7 martin@xyzammentorp.org
8 kajc@ofir.dk
9 nospam@fakemail.dk
10 MichspostIKKE@puttekasse.invalid

http://makeashorterlink.com/?F25332749

Check iøvrigt "Profile" - uhyggeligt Der kan man se hvad de
forskellige får tiden til at gå med...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-09-04 10:57

In dk.edb.mac, jesper@fjernveloce.dk wrote:

> Man kunne også bruge "Netscan". Den siger top 10 er (sorteret på hvor
> lang tid man har været aktiv i 2004):

Smart nok, den kendte jeg ikke.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"UNIX is basically a simple operating system, but you
have to be a genius to understand the simplicity." - Dennis Ritchie.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-09-04 15:52

<jesper@FJERNveloce.dk> wrote:

> http://makeashorterlink.com/?F25332749
>
> Check iøvrigt "Profile" - uhyggeligt Der kan man se hvad de
> forskellige får tiden til at gå med...

Uhyggeligt - sig det endelig ikke til min kone

(ikke så godt hvis hun ser, jeg er på top-ti.....)

(ok - Selvfølgelig er det pjat: Vi er skam to selvstrændige individer
som giver hinanden plads)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-04 00:13

Hej Jens

Jens Rasmussen wrote:

> MRK optræder to gange

Det gør Henrik Münster da også - godt nok med 2 forsk. afs.adresser...

> Og hvem startede "Tømme papirkurven"? jeg er ret stolt; ovenikøbet
> blev den aldrig omdøbt eller præfixet med OT.

Jeg var nu altså før dig, - eller også har vi lavet samme titel..

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-09-04 00:19

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen wrote:

> Jeg var nu altså før dig, - eller også har vi lavet samme titel..

Æh...

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

      Hosting a site with .htm files is
like wearing a "Kick Me" sign on your back.

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-09-04 11:00

In dk.edb.mac, Jonas Voss wrote:

[...]

> 10 Microsoft-Entourage/10.1.0.2006
> 10 Microsoft-Entourage/10.0.0.1309
> 9 Microsoft-Entourage/10.0.0.1331

[...]

Det ser ud som om der er nogle der mangler at installere opdateringer
til Office X.

Det kan varmt anbefales.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Here was something that Ford felt he could speak about with
authority. "Life," he said, "is like a grapefruit."

Fra : Sebastian

Dato : 13-09-04 12:34

> [...]

> [...]
>
> [...]
>
> Det ser ud som om der er nogle der mangler at installere opdateringer

Ja men så virker serienummerne man finder på nettet ikke mere. ;-(
se microsoft.public.office.mac

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-09-04 13:42

> [...]

> MT-Newswatcher. Det er ganske underholdende at se, og jeg tænkte at det
> ville jeg da gøre for dk.edb.mac. Så her er den:

Klip

For fedest, Jonas!

Og jeg fik oveni købet bronze!

Men jeg bliver sgu´nok snart vippet af pinden, LOL

Hvis der var en konkurrence om hvilke indlæg, der er ugens bedste, så
ville dit indlæg osse give medalje herfra )
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jonas Voss

Dato : 14-09-04 00:22

In dk.edb.mac, Lone Schmidt wrote:

> For fedest, Jonas!

> Og jeg fik oveni købet bronze!

> Men jeg bliver sgu´nok snart vippet af pinden, LOL

Ja, ham MRK ligger jo lunt i svinget på sin sikkel.

> Hvis der var en konkurrence om hvilke indlæg, der er ugens bedste, så
> ville dit indlæg osse give medalje herfra )

Tak-tak, jeg regner med at det bliver en månedlig begivenhed med lidt
statistik, måske endda en ugentlig begivenhed, hvis der er stemning for
det.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

It's just a job. Grass grows, birds fly,
waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 14-09-04 12:29

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> måske endda en ugentlig begivenhed, hvis der er stemning for
> det.
Blev vi ikke lige enige om, at vi bruger rigelig tid på dette i
forvejen?!!!?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-09-04 16:52

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> (ok - Selvfølgelig er det pjat: Vi er skam to selvstrændige individer
> som giver hinanden plads)

Naturligvis, vi er også skizofrene uden problemer.

Nemlig, det går fint.
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Niels Boegh

Dato : 13-09-04 17:26

Hej Jonas

Har du fået den besked, som jeg sendte til dig ifredag fra
http://blog.verture.net/kontakt/?

Venlig hilsen fra Niels

www.dtpkurser.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-09-04 17:56

In dk.edb.mac, Niels Boegh wrote:

Hej Niels,

> Har du fået den besked, som jeg sendte til dig ifredag fra
> http://blog.verture.net/kontakt/?

Nej, det har jeg desværre ikke. Jeg har lige prøvet at sende en besked
fra samme sted, og det virker tilsyneladende ikke.

Du kan skrive til mig på:

spamthis
snabel-a
verture
punktum
net

[og jeg har fundet fejlen ved formularen, og nu virker den, så du kan
også bruge den].

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

            Reach out and grep someone.