Urenlige katte
Fra : Jane

Dato : 13-09-04 05:59

Hej,

Vi er nybegyndere indenfor katte og købte i foråret 2 dejlige norske
skovkatte på 2 år.

Problemet er, at en af kattene skider i vores senge og tisser i sofaen
(heldigvis ikke omvendt - dynen kan da komme i vaskemaskinen - det kniber
med sofaen)

Hvad kan man gøre?? Er det normalt??? - Vi har altid hørt, at katte er så
renlige (modsat f.eks. hunde)

Som baggrund kan oplyses, at kattene er tidligere indekatte, men går nu ude
om dagen i landlige omgivelser.
De bliver kaldt ind om aftenen og har så adgang til en stor kattebakke som
de også bruger.

Venlig hilsen

Jane

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 06:16

Jane wrote:
> [...]
> nu ude om dagen i landlige omgivelser.
> De bliver kaldt ind om aftenen og har så adgang til en stor

Er de kastreret/steriliseret?

Mvh

Tina

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 13-09-04 11:42

Hej Tina!
Jeg ved at emnet har været oppe flere gange.... måske kan du se disse tråde
længere nede....
Jeg er ikke ekspert på det område, da vores kat ikke har været uden for
bakken. Men jeg husker noget med at en løsning hos nogle var 2 kattebakker.
Noget med at den ikke-dominerende kat ikke tør bruge bakken.
Hmm det er vist det jeg ved :)

KH
Jette

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 14:59

Thorbjørn Jørgensen wrote:
> [...]
> for bakken. Men jeg husker noget med at en løsning hos nogle var 2
> kattebakker. Noget med at den ikke-dominerende kat ikke tør bruge

Hej Jette

Nu er det ikke mig, der er spørgeren, men jeg kommer *bare* med et sprøgsmål
til vedkommende
Jeg ved nemlig af erfaring, da jeg opdrætter, at uneutraliserede katte kan
finde på at besørge i senge osv.

Mvh

Tina

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 13-09-04 19:23

Hej Tina...
Ups... tråden var til Jane :) Fik vist fumlet lidt ;) (der gik lang tid før
jeg helt forstod det du sagde)