MS Windows
briani 27239
PC fryser under Windows XP installation
Fra : Finn Petersen

Dato : 12-09-04 20:49

Hej
Min Toshiba Tecra 8000 fryser fast når der er 34 minutter tilbage af
installationen af Windows XP Pro.
Jeg har prøvet at formatere harddisk med både FAT og NTFS, men der er ikke
forskel.
Jeg har lavet Bios update til 9.30 men det hjalp heller ikke.
Der er 64 mb RAM og 6 Gb harddisk.
Nogen løsninger?
Finn

Fra : Henrik Sahl

Dato : 12-09-04 20:59

"Finn Petersen" <Finnp@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
> forskel.
> Jeg har lavet Bios update til 9.30 men det hjalp heller ikke.

Prøv at hive dit netkort ud og sætte det i når installationen er overstået.

Mvh
Henrik

Fra : Peter Hansson

Dato : 12-09-04 21:18

"Henrik Sahl" <sahl@ingenspamsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> "Finn Petersen" <
>
> Prøv at hive dit netkort ud og sætte det i når installationen er
overstået.

Da jeg oplevede det var det skærmkortet der gav problemet.!! Det var dog en
stionær PC.

Måske en eller anden bios opsætning kan gøre det.

PH

Fra : Finn Petersen

Dato : 12-09-04 22:39

Da jeg tog netkortet ud hjalp det ikke at genoptage installationen.
Men da jeg kørte en helt ny installation virkede det perfekt.
Fantastisk!
Tak Henrik
/Finn

Fra : phg1

Dato : 12-09-04 22:29

"Finn Petersen" skrev d. 12-09-04 20:49 dette indlæg :
> [...]
> Nogen løsninger?
> Finn
>
> prøv at overskrive din hardisk men nuller(dybde formatering dvs. du
sletter harddisken fuldstændig),kræver et special
program som ligger på mange hardisk producenters hjemmeside derefter
opretter du en ny partition med ntfs og prøver at instalere igen
sorry men det er det eneste jeg lige kan komme på
P.S hvis du vil køre win xp pro på den maskine vil du få brug for alt
din tålmodighed,den bliver laaaaaangsom,invester i noget mere ram,spec.
for xp siger min 128mb ifølge microsoft hjemmeside

http://www.kandu.dk/