AS400 tilslutning.
Fra : Mr. Finn

Dato : 12-05-01 06:21

Jeg bokser lidt med et terminal-emulerings software til AS400, som hedder
'IBM eNetwork Personal Communication AS/400' (v. 4.2).

Mit problem er, at så snart jeg installerer dette på en PC, så "dør"
browseren.
Internet Explorer kan godt starte og ringe op til Internettet, men får ikke
forbindelse og IE kan ikke lukkes normalt ned igen.
Hvis jeg afinstallerer programmet, virker IE fint igen.

Er der nogen som kender dette problem?

/Finn

Fra : Erik G Christensen

Dato : 12-05-01 06:49

"Mr. Finn" wrote:

> 'IBM eNetwork Personal Communication AS/400' (v. 4.2).

Ja, svjh bruger vi v. 4.01 af samme grund.
Og de par gange jeg er gået fejl og har install. v. 4.2,
har jeg ikke kunne afinstallere det med held, så format C:

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Mr. Finn

Dato : 12-05-01 08:43

> Ja, svjh bruger vi v. 4.01 af samme grund.
> Og de par gange jeg er gået fejl og har install. v. 4.2,
> har jeg ikke kunne afinstallere det med held, så format C:

Tak for svaret, selv om det ikke var det svar jeg håbede på.
Jeg fatter ikke hvordan IBM kan lave sådan en stykke møg-software uden
f.eks. at omtale problemerne på deres hjemmeside, tilbyde et 'fix' eller en
anden version som download.

Så må jeg se om jeg kan få fingrene i en anden version ....... (og håbe at
PC'erne bliver normale igen).

/Finn

Fra : Erik G Christensen

Dato : 12-05-01 08:47

"Mr. Finn" wrote:

> [...]

Nå, jeg fandt lige et fix og workaround på IBM's supportsider,
Er formentlig kommet op siden jeg sidst forsøgte.
Enten CSD1 til PCOMM 4.21, eller costum install og vælg at der
IKKE skal være socket support for SNA.
Har ikke testet noget, da jeg lige har fundet det

Fra : Mr. Finn

Dato : 12-05-01 10:19

> [...]
> IKKE skal være socket support for SNA.
> Har ikke testet noget, da jeg lige har fundet det

Det kan jeg sg* ikke finde!
Men det er sikkert bare mig der er en klovn.

Jeg ville blive meget taknemmelig for en direkte link eller en mail med
filerne.

/Finn

Fra : Erik G Christensen

Dato : 12-05-01 10:43

"Mr. Finn" wrote:

> Det kan jeg sg* ikke finde!
> Men det er sikkert bare mig der er en klovn.
>
> Jeg ville blive meget taknemmelig for en direkte link eller en mail med
> filerne.

Så prøv igen, det er ikke muligt at kopiere links derfra,
men start ved :
<http://www-4.ibm.com/software/network/pcomm/support/>
vælg kun pcomm og søg på "internet"

Men der er ingen filer til download (som jeg kan finde ,
men de skal bestilles ved IBM dk.

Fra : Mr. Finn

Dato : 12-05-01 11:44

> Men der er ingen filer til download (som jeg kan finde ,
> men de skal bestilles ved IBM dk.

Efter en del søgning fandt jeg denne:
ftp://ps.software.ibm.com/ps/products/pcom/fixes/v4.2x/WIN95_WINNT/

Her kan man hente fix til: Authorized Program Analysis Reports (APARs).
...... så mangler jeg bare at finde den jeg skal bruge!

/Finn