hvilken rooter skal jeg købe???
Fra : T hansen

Dato : 12-09-04 16:56

Hej jeg skal have mig en rooter med firewall
men hvilken en skal jeg vælge?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-09-04 17:11

On Sun, 12 Sep 2004 17:55:57 +0200, "T hansen" <hej@meddig.dk>
wrote:

> Hej jeg skal have mig en rooter med firewall

Når du siger "firewall", præcist hvad mener du så?

> men hvilken en skal jeg vælge?

Hvad skal du bruge den til?

Hvis du bare skal bruge en ethernet-til-ethernet router med NAT
og en lille indbygget switch til din Tele2 ADSL-forbindelse, kan
du fx bruge en Linksys BEFSR41 eller du kan betale en pakke smør
ekstra og købe en WRT54G, der også kan snakke trådløst.

-A

Fra : T hansen

Dato : 12-09-04 17:34

> [...]
> du fx bruge en Linksys BEFSR41 eller du kan betale en pakke smør
> ekstra og købe en WRT54G, der også kan snakke trådløst.

jeg skal bare bruge den til min adsl forbindelse og lidt
lokalt netværk men firewallen er for at undgå alle de virus angreb

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-09-04 19:01

On Sun, 12 Sep 2004 18:34:29 +0200, "T hansen" <hej@meddig.dk>
wrote:

> jeg skal bare bruge den til min adsl forbindelse og lidt
> lokalt netværk men firewallen er for at undgå alle de virus
> angreb

En firewall beskytter ikke mod hovedparten af vira, der spredes
via brugeres tåbelighed, ikke fejl i deres operativsystemer eller
programmer.

-A

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-09-04 22:20

In article <vg39k0pbdkti3movra8cio8v4rjqg9aa19@news.sunsite.dk>, Asbjorn Hojmark wrote:

> En firewall beskytter ikke mod hovedparten af vira, der spredes
> via brugeres tåbelighed, ikke fejl i deres operativsystemer eller
> programmer.

Det bedste man kan gøre for ikke at blive smittet med vira er at
sørge for at bruge så lidt Microsoft som muligt. Outlook/Outlook
Express er beregnet til at sprede vira. Skip dem, og du er kommet
halvvejs. Anti-virus software og du er kommet videre.

Firewall'en beskytter mod hackere, og få orme. Men en korrekt opsat
maskine gør det også.