MS Windows
briani 27239
$NtUninstallKBxxxxx$
Fra : Zup Zuip

Dato : 12-09-04 15:30

Hejza.

I mit Windows bibliotek ligger der en masse mapper med ovenstående navn, kan
de ikke slettes ?
Har inst. SP2, så det må vel være nok at lade $NtServicePackUninstall$ blive
?
De fylder jo omkring 500Mb tilsammen.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-04 15:59

Zup Zuip wrote:

> [...]
> de ikke slettes ?
> Har inst. SP2, så det må vel være nok at lade $NtServicePackUninstall$ blive

Har gjort lige som du selv skriver der - det har ikke påvirket mig endnu. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-09-04 18:24

Anders Lund wrote:

> Har gjort lige som du selv skriver der - det har ikke påvirket mig
> endnu. :) ´

Der ligger en mappe der hedder "servicepackfiles" på ca 450MB, den må
tilgengæld ikke slettes. Men hvis man kører ntfs, så kan man komprimere
mappen og spare ca halvdelen. Mappen bruges kun til at gendanne kritiske
systemfiler fra, f.eks. via sfc, så den bruges ikke i normal drift.

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-04 20:45

Sune Storgaard wrote:

> Der ligger en mappe der hedder "servicepackfiles" på ca 450MB, den må
> tilgengæld ikke slettes. Men hvis man kører ntfs, så kan man komprimere
> mappen og spare ca halvdelen.

Mappen bliver komprimeret automatisk under installationen af systemet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Edmund

Dato : 13-09-04 04:28

Sune Storgaard wrote:

> gendanne kritiske systemfiler fra, f.eks. via sfc, så den bruges ikke
> i normal drift.

Hvad er sfc

Ikke fordi jeg vil anbefale det, men med SP1 kunne man godt fjerne
filerne i servicepackfiles, den bad bare om XP cd´en når den skulle
bruge en fil.
Man bliver så nødt til at lave en XP SP2 cd

Hvis man installerer med en XP SP2 cd laver den så mappen
servicepackfiles ?, det gjorde XP SP1 ikke.
--
Mvh Edmund

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-04 11:58

Edmund wrote:

> Hvad er sfc

System File Checker - kontrollere om systemfilerne er intakte og
erstatter dem der ikke er det.

> Ikke fordi jeg vil anbefale det, men med SP1 kunne man godt fjerne
> filerne i servicepackfiles, den bad bare om XP cd´en når den skulle
> bruge en fil.
> Man bliver så nødt til at lave en XP SP2 cd

Det samme gælder nok også for SP2.

> Hvis man installerer med en XP SP2 cd laver den så mappen
> servicepackfiles ?, det gjorde XP SP1 ikke.

Jeg ved det ikke - men jeg vil tro at den heller ikke kommer med SP2.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Zup Zuip

Dato : 12-09-04 20:02

Anders Lund wrote:

> Har gjort lige som du selv skriver der - det har ikke påvirket mig
> endnu. :)

Dvs. at du har slettet alle mapper startende med $NtUninstallKB*.* ?

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-04 20:44

Zup Zuip wrote:

> Dvs. at du har slettet alle mapper startende med $NtUninstallKB*.* ?

22 af dem og 4 $NtUninstallQ*.*

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk