Første gennemsyn af de "nye" SW 5+6
Fra : Morten Bowman

Dato : 12-09-04 12:55

Hejsa
Ja så fik jeg lige muligheden for at se de nye, gamle SW 5+6 igennem.

Lyd og billede er fremragende og det er fedt at filmene får den polering de
fortjener. Dog syns jeg talen ind imellem drukner i effekterne. Men
lydbilledet totalt er kraftigt forbedret og gør filmene mere levende.
Soundtracket var opdateret hist og her, men kun til det bedre. (eller også
hørte jeg noget jeg ikke hørte før?)

Jeg lod ikke mærke til større ændringer i filmene, ud over det sidste scene
med Yoda, Ben og Anakin, som viser sig for sidste gang til Luke. Og ja
Anakin var ganske rigtigt skiftet ud. Jeg forsår stadig ikke hvorfor. Man så
jo ikke Ben eller Yoda som ung, så hvorfor Anakin? (nogen vil nok komme med
den tolkning at det er fra før han blev ond, men jeg finder det stadig
unødvendigt).
Der er ganske givet ting hist og her jeg ikke har observeret.

Alt ialt en ok oplevelse.
Iøvrigt har det flyttet lidt mentalt. F.eks. i det sidste opgør mellem far
og søn, hvor der nu er lidt flere lag.

Så nu er der bare at glæde sig til 21/9 hvor den dumper ind gennem
brevsprækken

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-09-04 17:10

> [...]
> lydbilledet totalt er kraftigt forbedret og gør filmene mere levende.
> Soundtracket var opdateret hist og her, men kun til det bedre. (eller også

lagde du mærke til om der "sker noget" i baghøjttalerne? - jeg synes ofte,
at gamle film der får en overhaling med Dolby Digital og hele svineriet,
alligevel mangler noget bagtil - altså nye film har hele lortet med, med
masser af lyd bagude, men gamle film ikke rigtigt producerer det helt vilde
i den afdeling.

> Alt ialt en ok oplevelse.
> Iøvrigt har det flyttet lidt mentalt. F.eks. i det sidste opgør mellem
> far
> og søn, hvor der nu er lidt flere lag.

som stor kritiker af de nye versioner ramte du egentlig noget her, der måske
alligevel vil gøre dem til et dejligt gensyn - jeg har egentlig ikke tænkt
så meget over det, men jeg husker da at Ben i A New Hope bla snakker om The
Clone Wars og den slags andre emner vi ikke kendte, men som vi jo gør nu -
det faktum kan måske gøre filmene til en endnu større oplevelse, nu hvor vi
rent faktisk har oplevet nogle af de ting der ligger bag.

> Så nu er der bare at glæde sig til 21/9 hvor den dumper ind gennem
> brevsprækken

ja, det må jeg jo nok indrømme at jeg gør uanset hvad... men stadig, det
bliver ikke min favoritbox, som den ellers kunne have været.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-09-04 17:43

> [...]
>masser af lyd bagude, men gamle film ikke rigtigt producerer det helt vilde

Et par gange havde jeg faktisk nær vendt mig om da et spaceship kom flyvende
ind bagfra
Lyden lyder meget som ægte 5.1 må jeg sige.
Den er klar, sprød og meget detaljeret.

> [...]
>det faktum kan måske gøre filmene til en endnu større oplevelse, nu hvor vi
>rent faktisk har oplevet nogle af de ting der ligger bag.

Ja der er nogle detaljer af denne slags som fungerer ganske glimrende.

>ja, det må jeg jo nok indrømme at jeg gør uanset hvad... men stadig, det
>bliver ikke min favoritbox, som den ellers kunne have været.

Enig, as always

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-09-04 21:14

> [...]
> flyvende
> ind bagfra
> Lyden lyder meget som ægte 5.1 må jeg sige.

- glæder jeg mig til.

> Enig, as always

- hvor har du set dem? - er us versionerne til at købe? - synes jeg har
set de næsten udkommer samme dato alle steder - de andre sw jeg har er reg 1
og tænker at købe de nye gamle reg 1 osse.

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-09-04 21:53

> - hvor har du set dem? - er us versionerne til at købe? - synes jeg har
>set de næsten udkommer samme dato alle steder - de andre sw jeg har er reg 1
>og tænker at købe de nye gamle reg 1 osse.

De er ude på nettet - og har været det en måneds tid.

Jeg har mine i R2 og vil fortsætte med det. Det er cool nok når ekstra
materialet også er tekstet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-04 13:43

> De er ude på nettet - og har været det en måneds tid.

det må da være en insider fra lucas der har leaket dem så - alm. mennesker
har da ikke adgang il dvd'erne endnu - eller hvordan det nu hænger sammen

> Jeg har mine i R2 og vil fortsætte med det. Det er cool nok når ekstra
> materialet også er tekstet.

tja - med lige netop sw tror jeg ikke forskellene er så store på r1 og r2,
men generelt tjekker jeg lige dvdcompare.net - så får man den bedste og
nogle gange faktisk osse billigere udgaver

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-09-04 21:12

Har også lige set SW 4 - ANH.
Ganske imponerende som billede og lyd er på dvd'en. Den har trods alt nogle
år på bagen.
Det er stadig min favorit-SW og når først slaget om dødsstjernen går igang
og der er godt skruet op for 5.1, så kan det ikke blive meget bedre. Damn
der er knald på

Fra : cybamerc

Dato : 13-09-04 10:24

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message news:<ikd8k0lcr3ith6nhg3mbfh4toc5u60muk6@4ax.com>...

> Jeg lod ikke mærke til større ændringer i filmene, ud over det sidste scene
> med Yoda, Ben og Anakin, som viser sig for sidste gang til Luke. Og ja
> Anakin var ganske rigtigt skiftet ud. Jeg forsår stadig ikke hvorfor.

Det er fordi, Anakin dør i Ep. III.

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-09-04 10:52

On 13 Sep 2004 02:23:51 -0700, cybamerc@yahoo.com (cybamerc) wrote:

>Det er fordi, Anakin dør i Ep. III.

Ja netop også det bud jeg mente nogle ville tolke det til hvis du læste mit
indlæg
Jeg syns dog stadig det er unødvendigt - vi har jo fattet at ham blev
reddet.

Fra : cybamerc

Dato : 13-09-04 22:19

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message news:<9brak01p058bjbq5vb8eu52d0drrjtqppo@4ax.com>...

> Ja netop også det bud jeg mente nogle ville tolke det til hvis du læste mit
> indlæg

Det er ikke en tolkning. Lucas har bekræftet det.

> Jeg syns dog stadig det er unødvendigt - vi har jo fattet at ham blev
> reddet.

Det er det symbolske aspekt; men Anakin dør faktisk i Ep. III.

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-09-04 21:07

>Det er det symbolske aspekt; men Anakin dør faktisk i Ep. III.

Så han dør og bliver genoplivet eller hvad? Eller opnår han nirvana og
bliver genfødt som DV pga. dårligt karma?

Fra : cybamerc

Dato : 15-09-04 12:01

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message news:<kpjek0974pphko5q30u4dcmhqr29gjanum@4ax.com>...

> Så han dør og bliver genoplivet eller hvad?

Jeps.

Fra : No Humor Man

Dato : 13-09-04 20:05

cybamerc wrote:
> Det er fordi, Anakin dør i Ep. III.
Sikke dog en gang sludder.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-09-04 20:47

> Sikke dog en gang sludder.

hvorfor sludder?
anakin som det gode menneske dør i ep III - og mange steder nævnes det at
man er "spøgelse" fra det punkt hvor man dør/går over på the dark side -
eksempelvis er ben stadig guiness fordi han er god til han dør som gammel -
jeg synes det er vanvittigt at skifte spøgelset ud med hayden c, men skal
der gives en grund er den da den bedste - langt ude måske, men den bedste
grund trods alt. tror det er det cybamerc mener.

Fra : No Humor Man

Dato : 15-09-04 08:44

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> der gives en grund er den da den bedste - langt ude måske, men den bedste
> grund trods alt. tror det er det cybamerc mener.
Hvor nævnes det at man automatisk bliver spøgelse når man dør, eller for
dens sags skyld når man går over på Den Mørke Side? Det er ikke lige
noget jeg kan huske fra nogle af filmene. Lucas derimod forklarer i ep1
og ep2 kommentarsporet at vi kun indtil videre har set to blive til
spøgelser og at det ikke er alle der bliver... og at alt det forklares i
ep3.

Synes ikke Palpatine ligner et spøgelse, synes da heller ikke Vader
ligner et spøgelse, ligesom Obi-wan og Yoda ligner et spøgelse. Den
skal du vist længere ud på landet med.

Fra : cybamerc

Dato : 14-09-04 08:48

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message news:<4145ef57$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Sikke dog en gang sludder.

Nå? Og hvorfor så det?

Fra : No Humor Man

Dato : 14-09-04 11:04

cybamerc wrote:

> Nå? Og hvorfor så det?
Man dør da ikke bare fordi man bliver ond. Det kan da kun forståes i en
overført/symbolsk betydning, ikke en reel betydning. Om han så dør i
ep3 og så bliver vakt til live igen, gør ham da ikke mindre levende,
bare fordi han nu er ond.

Fra : cybamerc

Dato : 14-09-04 22:24

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message news:<4146c211$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Man dør da ikke bare fordi man bliver ond.

"Your father was seduced by the dark side of the Force. He ceased to
be Anakin Skywalker and became Darth Vader. When that happened, the
good man who was your father was destroyed. So what I have told you
was true... from a certain point of view."

Det kan du så mene er dumt; men det må være en sag mellem dig og
Lucas. Du kan jo prøve at skrive til ham og forklare, at han helt har
misforstået Kraften, og at han også har taget fejl angående Force
Ghosts tilblivelse.

Fra : No Humor Man

Dato : 15-09-04 08:39

cybamerc wrote:
> [...]
> Lucas. Du kan jo prøve at skrive til ham og forklare, at han helt har
> misforstået Kraften, og at han også har taget fejl angående Force
Og du mener altså at Darth Vader bare er et spøgelse? WOW, virkeligt
interessant. Så Luke kæmper slet ikke mod sin far, nej, han kæmper mod
et spøgelse, for Anakin Skywalker døde i ep3. Hmm... fortæl mig så lige
hvordan Anakin bliver god igen og slår kejseren ihjel til sidst, hvis
han er død?

Og det citat du brugte siger da ingenting om at Anakin Skywalker er død.
Det eneste det fortæller er at Obi-Wan føler sig forrådt af Anakin og
ikke længere anser Anakin for at være den ven han engang var. For hvis
du fortsatte citatet ville du læse: "He's more machine now, than man.
Twisted and evil." hvilket netop hentyder til at Vader ER Anakin og han
er STADIG i live - Anakin, den gode mand, eksisterer bare ikke længere,
ifølge "gode, gamle" Obi-Wan, som aldrig lyver eller manipulerer.

For hvis Anakin dør i ep3. Hvem er så Darth Vader?

Men hvis du vil lægge en masse smarte idéer i alt det der må du jo selv om.

Fra : cybamerc

Dato : 15-09-04 20:36

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message news:<4147f182$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Og du mener altså at Darth Vader bare er et spøgelse? WOW, virkeligt
> interessant.

Du er et fjols.

> Og det citat du brugte siger da ingenting om at Anakin Skywalker er død.

Det omhandler det symbolske aspekt, at personen Anakin Skywalker dør,
fordi det gode i ham dør.

> Det eneste det fortæller er at Obi-Wan føler sig forrådt af Anakin og
> ikke længere anser Anakin for at være den ven han engang var.

Det er mere end som så. Anakin genfødes som Vader og underkaster sig
den mørke side af Kraften. Personen Anakin Skywalker ophører reelt med
at eksistere. Kroppen holdes i live af maskiner og hans sind styres af
mørke kræfter. Javist, Anakin og Vader har nogle kropsdele til fælles;
men der er mere i det. Det kan sgu ikke være så svært at forstå. Og
hvis du synes, det er dumt, så må du skrive til Lucas.

> Men hvis du vil lægge en masse smarte idéer i alt det der må du jo selv om.

Jeg synes, at du skulle investere i de nye Star Wars DVD'er og så
lytte til Lucas' kommentarspor på Return of the Jedi.

Fra : No Humor Man

Dato : 16-09-04 11:06

cybamerc wrote:
> Det omhandler det symbolske aspekt, at personen Anakin Skywalker dør,
> fordi det gode i ham dør.
Og var det ikke det jeg skrev i min tidligere post, som du så brokkede
dig over? Hvem er så mest et fjols?

[begin quote]
[end quote]