Glasforsikring & rep/udskiftning af forrud~
Fra : Kim Bernhart

Dato : 12-09-04 10:32

Hej,
Jeg har glasforsikring på min bil og har lige fået lavet et stenslag af
forsikringen. Glasreparetøren sagde at ruden var meget slidt af mange små
ridser, men vil en glasforsikring også dække en hel udskiftning på det
grundlag eller er det kun decideret stenslag de reparere?
Har også stenslag i lygteglas og der skifter de hele glasset. Jeg vil godt
høre folk's erfaringer kommentar fordi kan jeg få forsikringen til at betale
så er det jo godt. Jeg betlaer jo for friskade, glas osv. i dyre domme i
forvejen så ret skal være ret.
Hilsen
Kim

Fra : Leonard

Dato : 12-09-04 10:43

"Kim Bernhart" <kim_bernhart@XXXvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ridser, men vil en glasforsikring også dække en hel udskiftning på det
>grundlag eller er det kun decideret stenslag de reparere?

En forsikring dækker pludseligt opståede skader og det kan man jo ikke
kalde "slidt af mange små ridser".
Min glasforsikring dækker stenslag helt frit, ved større skader der
kræver udskiftning af en hel rude er der en selvrisiko.

--
Leonard

Fra : GiWeo

Dato : 12-09-04 10:42

Hejsa

forsikringen dækker det du forlanger

Hvis du ikke vil ha den repareret, ja så sætter de bare en ny i

Oftest er det sådan at der er en selvrisiko ved udskiftning, mens det
er "gratis" at få den repareret !

Men det må du læse i dein police !

--

Lars Engelhardt