MS Windows
briani 27239
Stjålen Win XP Pro
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 11-09-04 22:26

Jeg har været så uheldig at få stålet min Windows XP Pro, noget jeg
først opdagede nogle måneder efter et indbrud.
Af samme årsag vil mit forsikringsselskab, der ellers er temmeligt
"large", ikke erstatte det uden at se en faktura/kvittering for købet.
Den forsikring kan jeg "selvfølgelig" ikke finde, og umiddelbart er der
jo så kun at få købt en ny Windows XP.

Men, nu ved jeg jo man kan købe en XP licens, beregnet på at du har
mistet CD'en men stadigvæk har reg.nr.
Det har jeg ikke, da det var hele boxen der er blevet stjålet, men jeg
tænker på om man mon kan se dét nummer et sted inde i PC'en?
Og i bekræftende fald, hvor, og hvordan får jeg det så noteret ned.

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-09-04 22:31

Jan Allan Andersen skrev:

> men jeg tænker på om man mon kan se dét nummer et sted inde i
> PC'en? Og i bekræftende fald, hvor, og hvordan får jeg det så
> noteret ned.

Det nemmeste er nok at installere et program som f.eks. Everest
Home Edition (programmet er gratis).
<http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1>.

Når det er installeret så kig under 'Operativ System'. Derinde
kan du se produkt-ID'et og produkt-nøglen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-09-04 11:39

> [...]
>
> Når det er installeret så kig under 'Operativ System'. Derinde
> kan du se produkt-ID'et og produkt-nøglen.

Kan dette prg. også finde password til meilkonti i OE 6.0 ??

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-09-04 12:43

Dan Andersen skrev:

> Kan dette prg. også finde password til meilkonti i OE 6.0 ??

Det mener jeg ikke, men det kan følgende program vist:
<http://www.abf-soft.com/password-recovery.shtml>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-09-04 23:20

Den 11 sep 2004 mumlede Jan Allan Andersen noget i denne stil:

Er det product key mon?

I så fald:

http://www.google.com/search?q=Windows+XP+View+product+key&sourceid=firefox&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8

--
Palle Jensen

Fra : Gunnar

Dato : 12-09-04 08:27

> Den 11 sep 2004 mumlede Jan Allan Andersen noget i denne stil:

Hej. Du kan også indstalere programmet -Aida32v3.90 - find den på en
søgemaskine, der er alle informationer.
Gunnar

Fra : kk

Dato : 12-09-04 10:17

"Jan Allan Andersen" <akkernospam@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> tænker på om man mon kan se dét nummer et sted inde i PC'en?
> Og i bekræftende fald, hvor, og hvordan får jeg det så noteret ned.

Prøv at se her:
http://www.michaelstevenstech.com/ViewKeyXP.htm
mvh
kk