/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows XP pro genstarter i stedet for at ~
Fra : Søren Blom


Dato : 10-09-04 21:22

Nu har jeg ledt højt og lavet med Googles hjælp, uden at finde svar, så nu
håber jeg at I kan hjælpe en mand der er ved at blive kulleret af en Windows
XP pro DK, som genstarter når den skal lukkes.

Når jeg prøver at lukke maskinen på normalvis, så genstarter den én gang,
hvorefter det er muligt at lukke den på normalvis. Problemet er opstået
inden for de sidste par dage og det eneste der er kommet i maskinen er SP2
til Windows XP, så jeg har en mistanke til SP2, ved dog ikke lige hvor jeg
skal søge, en som har et bud på hvad der kan være galt og hvordan det løses?

Før SP2 var der ingen problemer med maskinen og der er ikke fortaget
hardware ændringer.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



 
 
Kispus (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 10-09-04 21:55


> Før SP2 var der ingen problemer med maskinen og der er ikke fortaget
> hardware ændringer.
> Søren Blom

Prøv denne Søren, du har nok fået noget snavs i din pc. !
http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Hilsen John



Søren Blom (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 11-09-04 12:51

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev
>
> Prøv denne Søren, du har nok fået noget snavs i din pc. !
> http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
>

Jeg kørte maskinen igennem med Ad-ware uden at der blev fundet noget,
maskinen er også Virusfri, så problemet har jeg desværre stadig.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Kispus (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 11-09-04 13:02


> Jeg kørte maskinen igennem med Ad-ware uden at der blev fundet noget,
> maskinen er også Virusfri, så problemet har jeg desværre stadig.
>
> --
> VH
>
> Søren Blom

Du har vel ikke instaleret den engelske udgave af SP2 ?
John



Søren Blom (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 11-09-04 13:33

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev
>
> Du har vel ikke instaleret den engelske udgave af SP2 ?
> John

Nej, det er den danske, som Windows også er.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Anders Lund (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 11-09-04 17:18

Kispus wrote:

> Du har vel ikke instaleret den engelske udgave af SP2 ?

Er det ikke rimelig svært at installere en SP til et andet sprog?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Thomas G. Madsen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 11-09-04 13:49

Søren Blom skrev:

> Når jeg prøver at lukke maskinen på normalvis, så genstarter
> den én gang, hvorefter det er muligt at lukke den på
> normalvis.

Har du prøvet at slå automatisk genstart fra?
Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for 'Start
og genoprettelse'. Fjern fluebenet ved 'Genstart Automatisk'.

Når du næste gang prøver at lukke computeren, vil du muligvis
få en blå skærm med en fejlmeddelelse i stedet og måske kan den
fejlmeddelelse bruges til noget fornuftigt.

--
Hilsen
Madsen

Søren Blom (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 11-09-04 14:32

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
>
> Har du prøvet at slå automatisk genstart fra?
> Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for 'Start
> og genoprettelse'. Fjern fluebenet ved 'Genstart Automatisk'.
>

Tak, det var lige det som der skulle til.

Kendte nu godt den funktion du henviser til, men jeg havde nu nok aldrig
fundte den uden din "vejvisning". Nu skal jeg så bare have fundte ud af
hvorfor den gør som den gør.

> Når du næste gang prøver at lukke computeren, vil du muligvis
> få en blå skærm med en fejlmeddelelse i stedet og måske kan den
> fejlmeddelelse bruges til noget fornuftigt.
>

Blå skærm har jeg aldrig fået nogen af på maskinen som var problemet, men
ved hvor jeg skal søge hvis jeg får.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Thomas G. Madsen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 11-09-04 14:44

Søren Blom skrev:

> Tak, det var lige det som der skulle til.

Det vil altså sige, at den bare lukker nu uden at komme med
en fejlmeddelelse eller noget som helst?

> Blå skærm har jeg aldrig fået nogen af på maskinen som var
> problemet, men ved hvor jeg skal søge hvis jeg får.

Jeg havde regnet med, at du ville få en blå skærm efter omtalte
flueben var fjernet, men åbenbart ikke. Nogle gange er det
åbenbart bare nok at fjerne det flueben.

--
Hilsen
Madsen

Kispus (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 11-09-04 15:12

Madsen KAN bare det der
John



E.T. (12-09-2004)
Kommentar
Fra : E.T.


Dato : 12-09-04 09:19

Hej !

Jeg har næsten samme problem. XP genstarter i stedet for at lukkke.
Jeg har også prøvet at fjerne automatisk genstart ved fejl, men det
hjælper ikke.

Til gengæld hjælper det, hvis jeg fjerner eller lukker
LAN-forbindelse, men det er lidt irriterende....

Er der nogen, der har et bud på problemet ?

Vh.
E.T.

PS: Troede det skyldtes sasser og anden virus, der havde inficieret
mit nye system straks efter opstart....Måttte reformatere og
geninstallere helt fra starten af...;-(

Thomas G. Madsen (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 12-09-04 15:29

E.T. skrev:

> Jeg har næsten samme problem. XP genstarter i stedet for at
> lukkke. Jeg har også prøvet at fjerne automatisk genstart ved
> fejl, men det hjælper ikke.

Får du en fejlmeddelelse eller hvad sker der?

--
Hilsen
Madsen

E.T. (14-09-2004)
Kommentar
Fra : E.T.


Dato : 14-09-04 08:38

Hej !

Nej, jeg får ingen fejlmeddelelse. Den genstarter bare. Tydeligvis er
det LAN/netforbindelsen, der provokerer den til at starte. For hvis
jeg fjerner kablet eller deaktiverer LAN-forbindelsen genstarter den
ikke.

Jeg har dog i øvrigt haft en blå fejlmeddelelse, der skyldtes noget
helt andet, og da genstartede maskinen ikke. Men jeg har jo også
fjernet fluebenet i automatisk genstart.

Et par stykker har foreslået, at det er en indstilling i biosen, men
her kan jeg heller ikke finde noget.

Nogen idéer ?

Vh.
E.T.

Thomas G. Madsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 14-09-04 14:35

E.T. skrev:

> Tydeligvis er det LAN/netforbindelsen, der provokerer den til
> at starte. For hvis jeg fjerner kablet eller deaktiverer
> LAN-forbindelsen genstarter den ikke.

Hmm, er der et eller andet installeret som får den LAN-forbindelse
til at fungere, eller er det ren "Plug'n'Pray" ?

Det kunne jo altså også være noget snavs fra Internettet, som får
den til at genstarte, men det burde i så fald også resultere i en
advarsel inden den genstarter, så vidt jeg ved.

--
Hilsen
Madsen

E.T. (17-09-2004)
Kommentar
Fra : E.T.


Dato : 17-09-04 13:19

Hej igen !

Ja, jeg troede også, at det var noget "snavns" fra nettet, for sådan
noget fik jeg nemlig. Men så reformaterede og -installerede jeg det
hele.

Jeg har kigget på Power settings i BIOS, og der er "external modems"
disabled som power-on....

Jeg kan ikke komme på, hvad der så er galt....

LAN-forbindelsen (ethernetkort) er integreret i bundkortet...

Vh.
E.T.

Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<ci732n.2nc.1@tgm.dyndns.dk>...
> E.T. skrev:
>
> > Tydeligvis er det LAN/netforbindelsen, der provokerer den til
> > at starte. For hvis jeg fjerner kablet eller deaktiverer
> > LAN-forbindelsen genstarter den ikke.
>
> Hmm, er der et eller andet installeret som får den LAN-forbindelse
> til at fungere, eller er det ren "Plug'n'Pray" ?
>
> Det kunne jo altså også være noget snavs fra Internettet, som får
> den til at genstarte, men det burde i så fald også resultere i en
> advarsel inden den genstarter, så vidt jeg ved.

Thomas G. Madsen (17-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 17-09-04 13:28

E.T. skrev:

> LAN-forbindelsen (ethernetkort) er integreret i bundkortet...

Hvad med drivere til sådan noget? Har du kigget hos bundkorts-
producenten efter drivere, som det bundkort evt. kræver for at
køre ordenligt?

--
Hilsen
Madsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste