MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP proff. kører som en skovsnegl efter SP2
Fra : MSA

Dato : 09-09-04 20:24

Hej NG

Jeg har netop opdateret min laptop (IBM t21) med SP2 til win XP proff og nu
bruger den over 4 min. på at starte op?

Før jeg installerede SP2 var den langt hurtigere til at boote, så hvad kan
der være sket?

Jeg har en næsten ren installation af win xp proff og kun Norton 2004 og
zonealarm pro i systray til at starte med, så det kan vel ikke være her det
halter?

Jeg har defragmenteret hd'en og kun få programmer installeret.

Håber nogen har en ide om hvorfor det går så langsomt?

Morten

Fra : Johnny B

Dato : 09-09-04 20:42

har hørt/læst et eller andet med zonealarm og SP2 ... de kan vist ikke
sammen

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : MSA

Dato : 09-09-04 20:48

Great....:o/

Hvad var så liiiige ideen med at opgradere hvis det fucker med ens
programmer?

Jeg vil prøve at slå zonealarm fra, tak for rådet, så må vi se hvad der
sker?

Morten

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-09-04 08:04

On Thu, 9 Sep 2004 21:41:40 +0200, "Johnny B" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk>
wrote:

>har hørt/læst et eller andet med zonealarm og SP2 ... de kan vist ikke
>sammen

Kører fint her. Men jeg har så også hentet den nyeste opdatering som er
ganske få dage gamme

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : John

Dato : 09-09-04 21:11

"MSA" skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en næsten ren installation af win xp proff og kun Norton 2004 og
> zonealarm pro i systray til at starte med, så det kan vel ikke være her

Tjah... http://www.download.com/3302-2239_4-10223639.html

Tip, der måske kan hjælpe: http://tweakxp.com/tweak545.aspx

Flere tips: http://tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

Mvh John

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-04 21:49

> Håber nogen har en ide om hvorfor det går så langsomt?

Kør en bootvis XP :)

Min booter på ca 5 secs...

Fra : MSA

Dato : 09-09-04 21:57

Hvad betyder bootvis XP??

Morten

Fra : Klaus

Dato : 09-09-04 22:19

> Hvad betyder bootvis XP??
>
> Morten
>
> "Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message

Er det en tastekombination, der viser hvad der kør under opstart?
Jeg har nemlig fået det problem, at det tager 3 minutter fra de første
ikoner lander på skrivebordet til at jeg kan lave noget. Jeg kunne godt
tænke mig at se hvad der sker - jeg har ikke SP2 installeret.

Klaus

Fra : MSA

Dato : 09-09-04 22:33

Og hvad er tastekombinationen så? ellers har jeg jo lidt svært ved at gøre
det...

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-04 21:05

MSA wrote:

> Og hvad er tastekombinationen så? ellers har jeg jo lidt svært ved at gøre
> det...

Taste kombinationen er meget let: b o o t v i s
Kombinere man så det med fx google.com, så får man resultater! :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nicolai

Dato : 10-09-04 09:02

> Hvad betyder bootvis XP??

http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/BootVis.mspx

Dog er den ikke til download mere, men så hente den her:

http://www.fogh.info/BootVis.zip

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-04 21:57

MSA skriver:

> Håber nogen har en ide om hvorfor det går så langsomt?

Prøv at slå virusscanner og firewall fra !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : pwa

Dato : 09-09-04 22:15

> [...]
>
> Jeg har defragmenteret hd'en og kun få programmer installeret.
>
> Håber nogen har en ide om hvorfor det går så langsomt?

du kan lige læse denne side om diverse programmer
efter opdatering til SP2.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2

v/h pwa

Fra : MSA

Dato : 09-09-04 22:32

Nu har jeg prøvet at slå min zonealarm pro firewall fra og det har hjulpet
mærkbart på boot tiden, nu går der lige under et minut fra at jeg skriver
mit password til xp til at hd stopper med at arbejde.

Men det er jo ikke en holdbar løsning at jeg ikke kan køre med min firewall
mere? lige nu kører jeg med xp's indbyggede firewall, men jeg vil gerne
bruge min egen firewall så hvad gør man ved det?

Morten

Fra : John

Dato : 09-09-04 22:58

"MSA" skrev i en meddelelse

> Nu har jeg prøvet at slå min zonealarm pro firewall fra og det har hjulpet
> Men det er jo ikke en holdbar løsning
> jeg vil gerne bruge min egen firewall så hvad gør man ved det?

Evt sætter ZoneAlarm på standby, og prøver

Sygate (gratis): http://www.snapfiles.com/get/sygatefw.html
Sygate Pro: http://www.snapfiles.com/get/sygatefwpro.html

Mvh John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-09-04 05:01

MSA skriver:

> Nu har jeg prøvet at slå min zonealarm pro firewall fra og det har hjulpet
> mærkbart på boot tiden, nu går der lige under et minut fra at jeg skriver
> mit password til xp til at hd stopper med at arbejde.

Hvor lang tid er det i forhold til før ?

> Men det er jo ikke en holdbar løsning at jeg ikke kan køre med min firewall
> mere? lige nu kører jeg med xp's indbyggede firewall, men jeg vil gerne
> bruge min egen firewall så hvad gør man ved det?

Slår den indbyggede helt fra og slår sin egen til.

Fra : MSA

Dato : 10-09-04 10:03

3-4 gange så lang tid i forhold til før.

Jeg havde allerede slået den indbyggede helt fra, men det hjalp lige lidt.

Nu kører det fint igen med zonealarm fra og xp indbygget slået til. Håber
bare den er lige så sikker som zonealarm?

Morten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-09-04 11:19

MSA wrote:

> [...]
>
> Nu kører det fint igen med zonealarm fra og xp indbygget slået til.
> Håber bare den er lige så sikker som zonealarm?

Hvor sikker vil du da mene ZoneAlarm er?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : J E

Dato : 10-09-04 17:17

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in
news:Xns95607CA15E31Estocholmdk@130.225.247.90:noget der ligner dette

> Hvor sikker vil du da mene ZoneAlarm er?

Vil du ha' i kilo eller watt
Under alle omstændigheder giver jeg ikke meget for
den i XP efter det jeg har læst. Den er jo ligeglad
med hvad der snakker ud af maskinen hvilket er næsten
værre end hvad der kommer ind. Jeg mener MS giver folk
en forkert opfattelse af sikkerhed med deres propaganda
om firewall.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-09-04 10:11

J E wrote:

> Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in
> news:Xns95607CA15E31Estocholmdk@130.225.247.90:noget der ligner dette

> Vil du ha' i kilo eller watt

I watt, tak :)

> [...]
> værre end hvad der kommer ind. Jeg mener MS giver folk
> en forkert opfattelse af sikkerhed med deres propaganda

Problemet med diverse sw-firewalls (SWFW) er primært, at der også
forekommer fejl i disse (der mange gange vil gøre en PC endnu mere sårbar
end den var uden en SWFW. Derudover skal man ofte have den store
ledvogtereksamen for at kunne tyde de spørgsmål den stiller. Hvis man som
almindelig bruger ikke kan svare kvalificeret på disse spørgsmål, så vil
jeg mene, at man er dårligere stillet end uden en SVFW.

Hvis man oven i købet allerede har fået ond kode på maskinen, så er det
begrænset hvor meget en firewall (der kan slås fra) vil nytte. Det er
ikke uset, at en orm som det første slår AV-programmer og SWFWs fra.

Generelt: kontrol af afvikling af ond kode skal ske på brugerniveau (dvs
med den grå masse imellem ørene) og kontrol af indadgående trafik skal
ske på systemniveau, dvs lukning af unødvendige porte. Det _er_ ikke
specielt svært.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-09-04 19:35

J E skrev:

> Den er jo ligeglad med hvad der snakker ud af maskinen hvilket
> er næsten værre end hvad der kommer ind.

De værste angreb indtil videre, har været orme som blaster og
sasser, som kommer ind, hvis brugeren ikke har gjort noget for
at forhindre det.

Jeg har svært ved at forstå, at så mange er foragede over, at
den indbyggede firewall ikke kigger på udgående trafik. Ved I
ikke hvad I installerer da, siden I har brug for en firewall
til at holde øje med udgående trafik?

--
Hilsen
Madsen

Fra : J E

Dato : 11-09-04 14:22

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:cht363.3q4.1
@tgm.dyndns.dk:noget der ligner dette

> [...]
> den indbyggede firewall ikke kigger på udgående trafik. Ved I
> ikke hvad I installerer da, siden I har brug for en firewall

Hvis der rent teoretisk ikke var nogen PC'er på
hele internettet der tillod uautoriset trafik ud
på nettet så var der ikke mange problemer.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-09-04 14:37

J E skrev:

> Hvis der rent teoretisk ikke var nogen PC'er på
> hele internettet der tillod uautoriset trafik ud
> på nettet så var der ikke mange problemer.

Hvordan skal der komme "uautoriseret trafik" ud, hvis der ikke
kan komme "uautoriseret trafik" ind, medmindre brugeren er dum
nok til at installere alverdens ragelse med hovedet siddende
solidt plantet under armen?

Det svarer i mine øjne til dem som scanner de mails de sender
for virus. De afslører med alt tydelighed, at de har programmer
installeret for at beskytte computeren mod dem selv.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Calle.

Dato : 11-09-04 21:40

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> for virus. De afslører med alt tydelighed, at de har programmer
> installeret for at beskytte computeren mod dem selv.

der er nogen der lader børnene bruge deres computere, med risiko for ALT

--
Calle.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-09-04 21:45

Calle. skrev:

> der er nogen der lader børnene bruge deres computere, med
> risiko for ALT

Det skader ikke at lære dem, at bruge en computer med omtanke i
stedet for at opflaske dem med, at firewallen eller antivirus-
programmet nok skal beskytte dem.

--
Hilsen
Madsen