campingvogn i tyskland
Fra : jørgen pedersen

Dato : 11-09-04 21:32

hej
er der nogle der ved hvad det vil koste at købe en brugt campingvogn i
tyskland ud over campvognens pris ?

Fra : Gismo

Dato : 11-09-04 21:45

"jørgen pedersen" <pejs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> er der nogle der ved hvad det vil koste at købe en brugt campingvogn i
> tyskland ud over campvognens pris ?

Dataerklering ca. 3500
Syn 400
leje af nummerplader 150
ny DK nr. plade 590
leje af tyske nr pladser Kr. ?

Gismo.

Fra : Jens

Dato : 11-09-04 22:35

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dataerklering ca. 3500
> Syn 400
> leje af nummerplader 150
> ny DK nr. plade 590
> leje af tyske nr pladser Kr. ?
>
> Gismo.

Hvad med moms? Eller er den Tyske moms tilstrækkelig? Hvad nu hvis den butik
man handler med har "for stor" omsætning i dk - skal man så ikke betale
dansk moms i stedet for tysk?

Jens

Fra : Gismo

Dato : 11-09-04 22:37

"Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med moms? Eller er den Tyske moms tilstrækkelig? Hvad nu hvis den
butik
> man handler med har "for stor" omsætning i dk - skal man så ikke betale
> dansk moms i stedet for tysk?

Nix.

Gismo.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-09-04 10:08

Jens wrote:
> [...]

> den butik man handler med har "for stor" omsætning i dk - skal man så
> ikke betale dansk moms i stedet for tysk?

Kun hvis det er postordre!

vh
Jan

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 12-09-04 13:14

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message news:<41436417$0$25999$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> Dataerklering ca. 3500
> Syn 400
> leje af nummerplader 150
> ny DK nr. plade 590
> leje af tyske nr pladser Kr. ?
>
> Gismo.

Hej Gismo
Er du sikker på det der med dataerklæring.
Det gælder kun nye vogne. og da kan den tyske forhandler skaffe
erklæringen uden nogen videre omkostning.

Efter hvad jeg ved, kan en campingvogn der før har været
indregistreret mindst 3 mdr i et andet EU-land- omregistreres på
danske plader uden videre

mvh
Steen

Fra : Gismo

Dato : 12-09-04 14:39

Steen ?bel?e wrote:

> Hej Gismo
> Er du sikker på det der med dataerklæring.

Nej nu du siger det kan det godt være du har ret
undskyld misinformation.

Gismo

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-09-04 08:22

jørgen pedersen wrote:
> hej
> er der nogle der ved hvad det vil koste at købe en brugt campingvogn i
> tyskland ud over campvognens pris ?

Prøv at kigge lidt her:
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/s014-015(2).pdf

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=34840&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

http://www.danskcampingunion.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=38679&AreaGuid=2285

Kim

---

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 13-09-04 08:47

"jørgen pedersen" <pejs@tdcadsl.dk> wrote in message
> hej
> er der nogle der ved hvad det vil koste at købe en brugt campingvogn i
> tyskland ud over campvognens pris ?

Hej Jørgen

Du skal lige være opmærksom på hvilket gas tryk der i den vogn du kører.
I Tyskland har de indtil for nogle år tilbage kørt med 50 Mbar tryk i gassen
og her i danmark har vi 30 Mbar. Jeg ´mener det er ulovlogt at kører videre
med 50 Mbar hvis vognen skal indreg. i DK. Og mange forhandlere vil ikke
eller ogsp er det rimeligt dyrt at få omstillet gassen til 30 Mbar, da der
skal skiftes dyser i alle gas apparater.

Du skal også tjekke om den type vogn er typegodkendt i DK, det gør det lidt
nemmere.

VH
Per

Fra : phk

Dato : 14-09-04 11:26

"jørgen pedersen" <pejs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> er der nogle der ved hvad det vil koste at købe en brugt campingvogn i
> tyskland ud over campvognens pris ?

Vær opmærksom på fugt. Se inde i vognen - er lister m.m. ved at falde ned er
der fare på færde. Ryk i håndtagene i begge ender af campingvognen. Kan de
give sig det mindste skal du ikke købe - med mindre prisen er rigtig. Tryk
på pladerne hele vejen rundt om campingvognen - giver de sig er der ingen
træ eller isolering bag.

Vær opmærksom på teltet. Det er min erfaring at tyske telte er umulige at
stille op så 1. det ser godt ud, 2. der ikke ligger sig en sø af vand på
taget af teltet når det regner. Men det kan være mig det er galt med

Tyskerne brugte 30 mbar frem til 96. 97-modellerne har 30 mbar.

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus

Dato : 15-09-04 18:29

> Tyskerne brugte 30 mbar frem til 96. 97-modellerne har 30 mbar.

Hej Per

Jeg går ud fra at du mener 50 mbar frem til 96 og 30 mbar efter ???
Hvis det er rigtigt, blev det lige endnu nemmere at finde en nyere brugt i
Tyskland. (Jeg kan næsten ikke få armene ned igen).

Vh. Claus

Fra : phk

Dato : 16-09-04 05:53

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Jeg går ud fra at du mener 50 mbar frem til 96 og 30 mbar efter ???

Rigtigt.

> Hvis det er rigtigt, blev det lige endnu nemmere at finde en nyere brugt i
> Tyskland. (Jeg kan næsten ikke få armene ned igen).

Vi købte 97 model i 97. Det var 30 mBar og alle efter er lavet med 30mBar.

--
Per, Esbjerg