Afrika
Fra : Søren Larsen

Dato : 11-09-04 16:31

Mangler lige den der sang om Afrika, i ved den danske sang de lavede i
80`erne

Hvem sang den og hvad hed den

MVH
Søren

Fra : Jette

Dato : 11-09-04 16:42

Søren Larsen <bongo@xxxhas.dk> wrote:
> Mangler lige den der sang om Afrika, i ved den danske sang de lavede i
> 80`erne
>
> Hvem sang den og hvad hed den

Sangen hedder 'Afrika' og den blevet lavet som et dansk modstykke til 'We
are the World' som var skrevet og komponeret af Michael Jackson.

Sangen blev skrevet af Nanna og det var, så vidt jeg husker rigtigt, i 1984.
Sangen blev indspillet med en lang række af danske kunstere, så det er lidt
svært at sige hvem der sang Stort set alle de pop- og rockmusikere der
var fremme i midtfirsernes Danmark deltog.

Mvh Jette

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-09-04 16:51

Jette wrote:

> Sangen hedder 'Afrika' og den blevet lavet som et dansk modstykke til
> 'We are the World' som var skrevet og komponeret af Michael Jackson.

Og Lionel Ritchie ...

> [...]
> så det er lidt svært at sige hvem der sang Stort set alle de pop-
> og rockmusikere der var fremme i midtfirsernes Danmark deltog.

Og Nanna hedder Lüders Jensen til efternavn.

Mark

Fra : Jette

Dato : 11-09-04 17:04

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Og Lionel Ritchie ...

OK

> Og Nanna hedder Lüders Jensen til efternavn.

Jamen du har helt ret. Sammen er vi gode

Mvh Jette

Fra : Jacob E.

Dato : 11-09-04 16:58

Jette wrote:
> Sangen blev skrevet af Nanna og det var, så vidt jeg husker rigtigt,
> i 1984.

Nope, 1985.

Mvh Jacob E.

Fra : Jette

Dato : 11-09-04 17:00

Jacob E. <sp@mmergotohell.invalid> wrote:
> Nope, 1985.

Ok - jeg bøjer mig i støvet og giver dig ret

Mvh Jette

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-09-04 17:01

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse
> Nope, 1985.

Helt præcist var det 8. - 14. juli og 19. - 20. juli 1985 ved Feedback
Recording
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 11-09-04 17:05

Ivan V. Klattrup wrote:

> Helt præcist var det 8. - 14. juli og 19. - 20. juli 1985 ved Feedback
> Recording

Det var så den nørdede udgave af svaret... *S*
(du ka' ta' det, Ivan!)

Mvh Jacob E.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-09-04 16:59

"Søren Larsen" <bongo@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem sang den og hvad hed den

Starter med det hurtige, den hedder "Afrika"
mht sang er det følgende:
Marie Bergman , Steffen Brandt , Donna Cadogan , Lise Dandanell , Elisabeth
, Michael Elo , Michael Falch , Søs Fenger , GNAGS , Poul Halberg , Thomas
Helmig , Lars Hug , C.V. Jørgensen , Flemming "Bamse" Jørgensen , Mona
Larsen , Anne Dorte Michelsen , Allan Mortensen , Lars Muhl , Nanna , Gitte
Naur , Frede Norbrink , Mek Pek , Sanne Salomonsen , Henrik Strube , Henning
Stærk , Leif Sylvester og Lis Sørensen

Men kigge man på singlen står der bare Afrika, så det kan da være at de bare
vil kaldes for det....
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 11-09-04 17:03

.... var der på samme tidspunkt en sang oppe, som hed "Sun City" med en flok
kunstnere som hed "Artist United against Apartheid".

Kan i huske den, for den har jeg ikke hørt siden dengang i 1985. Kunne være
sjovt at høre den igen (har den desværre ikke selv).

Mvh Jacob E.

Fra : Jette

Dato : 11-09-04 17:11

> [...]
>
> Kan i huske den, for den har jeg ikke hørt siden dengang i 1985.
> Kunne være sjovt at høre den igen (har den desværre ikke selv).

Jeg husker den tydeligt. Hvis du kan klare et kassettebånd eller
grammofonplade, så står albummet på flere danske biblioteker. Hvis dit
lokale bibliotek ikke kan klare det, kan de bestille det til dig.

Mvh Jette

Fra : AB/9000

Dato : 11-09-04 19:14

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message
> [...]
være
> sjovt at høre den igen (har den desværre ikke selv).

Var det ikke noget Little Steven Van Zandt der var inde over E Street Band
engang. Bandana og lidt piratlook uden at være ovre i Adam Ant.

Mvh
AndersB

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-04 20:46

"AB/9000" <andersbrobystrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Var det ikke noget Little Steven Van Zandt der var inde over E Street Band
> engang. Bandana og lidt piratlook uden at være ovre i Adam Ant.

Jo, en slags pre Nick&Jay

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-04 20:49

Thomas H. wrote:
> "AB/9000" <andersbrobystrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, en slags pre Nick&Jay

AKA lobotomi-patienterne

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-04 21:16

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> AKA lobotomi-patienterne

Er ikke lige helt klar over hvad lobotomi er, men noget er sgu helt galt med
de to - fatter ikke at de kan blive så populære

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-04 21:23

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke lige helt klar over hvad lobotomi er, men noget er sgu helt
> galt med de to - fatter ikke at de kan blive så populære

Det er en hjerneoperation. Bagefter har man så bandager om hovedet.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 10:02

> Det er en hjerneoperation. Bagefter har man så bandager om hovedet.

Ahh ok ...men måske burde nogen fortælle staklerne, at det var noget
andre brugte i 70-80'erne?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-09-04 18:15

> Er ikke lige helt klar over hvad lobotomi er, men noget er sgu helt
> galt med de to - fatter ikke at de kan blive så populære

Lobotomi er, i lægmandstermer, "det hvide snit".

Mark

Fra : Jacob E.

Dato : 11-09-04 23:23

AB/9000 wrote:
> "Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message

> Var det ikke noget Little Steven Van Zandt der var inde over E Street
> Band engang. Bandana og lidt piratlook uden at være ovre i Adam Ant.

Æh... nej?!

Mvh Jacob E

Fra : AB/9000

Dato : 12-09-04 06:21

> Æh... nej?!

Jow jow, på dette link står Little Steven and his Disciples of Soul
kreditteret for sangen - og det er Steven Van Zandt fra E Street Band (var
vist ikke med medio 80'erne, men kom vist med igen .... correct me .... er
ikke den store Springstein-haj). Tror aldrig jeg har set manden uden
bandana.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:xrx8b5x4tsqj

En kammerat havde pladen, og selvom man er ved at være en ældre mand på
snart fyrre, så er der alligevel nogle få ting, der stadig hænger fast i den
ellers hullede hukommelse.

Mvh Anders

Fra : Jacob E.

Dato : 12-09-04 09:18

AB/9000 wrote:
> "Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message

> Jow jow, på dette link står Little Steven and his Disciples of Soul
> kreditteret for sangen - og det er Steven Van Zandt fra E Street Band

Yes, ok... kunne sq ikke huske, at det var ham som var manden bag A.U.A.A.
men tak for info!

Mvh Jacob E.

Fra : PSG

Dato : 13-09-04 14:10

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse
> ... var der på samme tidspunkt en sang oppe, som hed "Sun City" med en
flok
> kunstnere som hed "Artist United against Apartheid".

Historien var, at det hvide styre i Sydafrika forsøgte at promovere landet
ved at lave en stor koncert i (den hvide) underholdningsby Sun City, men
kunstnerne boykottede selvfølgelig initiativet. I stedet lavede Litte Steven
det modtræk der blev til Artists United Against Apartheid, som havde
titelnummeret Sun City som det bærende hit Omkvædet er da også en direkte
hilsen til Pik-drengen* : I ain't gotta play in Sun City)
Jeg kan ikke huske resten af indholdet på pladen, men jeg finder den lige
frem fra kælderen i aften.

I øvrigt er det tankevækkende så meget rockmusikere kunne lave
støttepladerne til alt muligt i 80'erne: Greenpeace, ANC, Christania, osv.
Det ser man ikke meget af nu om dage...

--
Patrick

* Ikke noget sjofelt her: Sydafrikas hvide premierminister hed Pik Botha!

Fra : PSG

Dato : 13-09-04 14:17

"PSG" <psg@MYREget2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse
>
> * Ikke noget sjofelt her: Sydafrikas hvide premierminister hed Pik Botha!

Nej, for resten. Han hed Pieter, men han bror der var udenrigsminister hed
Pik!

--
Patrick

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 15:01

> [...]

> I øvrigt er det tankevækkende så meget rockmusikere kunne lave
> støttepladerne til alt muligt i 80'erne: Greenpeace, ANC, Christania, osv.

Ahh Christiania-sangen er der lige blevet genindspillet, så den nye
generation af unge også lige kan blive maksimalt indoktrineret i Boogie mm.

Og så stillede flere danske musikere da op, og spillede koncert i mod
højredrejningen efter valget ....med andre ord, "Fuck alle I over 50% af
befolkningen der har stemt demokratisk, men alligevel tak fordi I køber mine
plader"

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-09-04 15:04

Thomas H. wrote:

> Ahh Christiania-sangen er der lige blevet genindspillet, så den nye
> generation af unge også lige kan blive maksimalt indoktrineret i Boogie mm.

Indoktrineret hvordan?

> [...]
> befolkningen der har stemt demokratisk, men alligevel tak fordi I køber mine

Må kunstnere nu ikke give deres holdninger til
kende heller?

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 15:23

> Indoktrineret hvordan?

Jeg synes bare ikke man skal bombardere unge med politiske sange.
Folk render rundt med deres "Bevar Christiania" t-shirts på uden problemer,
tager jeg min "Ryd Christiania" t-shirt på, råber folk ad mig på gaden
.....det er helt skævt

> Må kunstnere nu ikke give deres holdninger til
> kende heller?

Jeg synes de skulle koncentrere sig om at sælge de plader de piver over de
ikke kan! Og lade det være op til folk selv hvad de vil stemme, uden at
skulle høre fra Thomas Helmig at dem der ikke stemmer som ham er forkert på
den.

Fra : -V-

Dato : 13-09-04 15:07

Thomas H. wrote:
> [...]
> højredrejningen efter valget ....med andre ord, "Fuck alle I over 50%
> af befolkningen der har stemt demokratisk, men alligevel tak fordi I

Den forstår jeg ikke.

Højre side af det politiske spektrum er forhåbentligt demokratisk, men det
er venstre side åbenbart ikke?

-V-

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 15:34

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den forstår jeg ikke.

Jeg synes det er dybt uprofessionelt, at f.eks. Thomas Helmig stiller sig
op, og siger at nu vil han vise at vi ikke accepterer at over 50% har stemt
på en fløj som han ikke er enig med.
Jeg synes Thomas Helmig er ok, har et par plader med ham endda, men hvis jeg
var superfan af ham, og havde købt alle hans plader, og så bagefter skulle
høre på fra ham, at det var MIG der var helt galt på den, fordi jeg helt
demokratisk havde stemt på et parti til højre for midten, havde jeg godt nok
følt mig dum!
Jeg har faktisk mistet en del for ham efter de udtalelser jeg læste, så jeg
synes de skal holde deres kæft med deres politiske meninger, hvis de selv
vil accepteres som en sanger man bare lytter til.

> Højre side af det politiske spektrum er forhåbentligt demokratisk, men det
> er venstre side åbenbart ikke?

Nu har kunstnere det jo med at være temmelig venstreorienterede, og gøre alt
for at plapre op om det konstant, mens dem der ligger til højre for midten
som regel bare holder deres mund. Måske fordi det åbenbart er fuldt
accepteret at ævle om at man er åh så venstreorienteret, mens man får på
puklen hvis man er det modsatte.
Richard Ragnvald, som jeg på ingen måder bryder mig om, optrådte til Pia
Kjærsgårds fødselsdag eller hvad det nu var, prøv at se et ramaskrig der
blev ud af det! Kort tid efter skulle han spille til Albertslund Festuge,
men de bad ham om at holde sig væk pga. hans politiske meninger !!!! (i
stedet kom så et eller andet araber-band og spillede) Gad vide det havde
haft samme effekt, hvis det havde været Mogens Lykketoft der havde hyret
ham?

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 18:52

Thomas H. wrote:
> [...]
> så jeg synes de skal holde deres kæft med deres politiske meninger,
> hvis de selv vil accepteres som en sanger man bare lytter til.

Jeg synes det er "dybt uprofessionelt" af dig at lade din mening om en
kunstner, hvis musik du godt kan lide, påvirke af vedkommendes politiske
holdning.

> [...]
> åbenbart er fuldt accepteret at ævle om at man er åh så
> venstreorienteret, mens man får på puklen hvis man er det modsatte.

Ja, det er da egentlig underligt!!

> [...]
> og spillede) Gad vide det havde haft samme effekt, hvis det havde
> været Mogens Lykketoft der havde hyret ham?

Tak for et godt grin.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 19:10

> Jeg synes det er "dybt uprofessionelt" af dig at lade din mening om en
> kunstner, hvis musik du godt kan lide, påvirke af vedkommendes politiske
> holdning.

Jeg er normalt helt ligeglad med deres holdning (ellers kunne jeg jo aldrig
høre musik eller se en film)
Men at demonstrere i mod et valgresultat, og udtale at det er dybt
bekymrende at folk har stemt som de har gjort, synes jeg er at pisse på
folk, og vise at han er klogere end alle de stakler der intet fatter og har
stemt på Venstre!

> Ja, det er da egentlig underligt!!

Nææ det er det såmæn ikke, det er vel pga. at hippierne vil give alle
mennesker der ikke selv kan drive en forretning statsstøtte i kulturens
hellige navn?

> Tak for et godt grin.

....ja for du synes vel det er helt i orden, at folk der ikke har politisk
korete meninger bliver holdt uden for?

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 19:22

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er normalt helt ligeglad med deres holdning (ellers kunne jeg jo
> aldrig høre musik eller se en film)

Så må du virkelig have nogle rabiate holdninger

> [...]
> bekymrende at folk har stemt som de har gjort, synes jeg er at pisse
> på folk, og vise at han er klogere end alle de stakler der intet

Det var der da så mange der gjorde, både op til og efter valget.

> Nææ det er det såmæn ikke, det er vel pga. at hippierne vil give alle
> mennesker der ikke selv kan drive en forretning statsstøtte i
> kulturens hellige navn?

Støtte til "alle mennesker der ikke selv kan drive en forretning" <>
statsstøtte til kultur.

> ...ja for du synes vel det er helt i orden, at folk der ikke har
> politisk korete meninger bliver holdt uden for?

Nej, jeg synes at et godt demokrati bør fremelske og imødekomme debat.
Efter min mening er noget af det bedste man kan gøre at snakke om
tingene.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 19:55

> Så må du virkelig have nogle rabiate holdninger

Overhovedet ikke, men du kan vel give mig ret i, at det ville være noget
besværligt, hvis jeg kun ville høre musik, fra musikere der stemte
borgerligt og fortalte åbent om det?

> Det var der da så mange der gjorde, både op til og efter valget.

Det gør det da vel ikke bedre?
At demonstrere imod et overstået valgs resultat synes jeg godt nok er plat.

> Støtte til "alle mennesker der ikke selv kan drive en forretning" <>
> statsstøtte til kultur.

For mig hedder det bare prioritering ...

> Nej, jeg synes at et godt demokrati bør fremelske og imødekomme debat.
> Efter min mening er noget af det bedste man kan gøre at snakke om
> tingene.

Der er da ikke meget debat i, at sige til Richard R. at han ikke er
velkommen i kommunen, er der?

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 20:13

Thomas H. wrote:
> [...]
> noget besværligt, hvis jeg kun ville høre musik, fra musikere der
> stemte borgerligt og fortalte åbent om det?

Ja, så ville du nok ikke høre så meget musik.

> Det gør det da vel ikke bedre?

Jeg pointerer bare at Thomas Helmig ikke er den eneste 'offentlige
person' der har udtrykt deres modvilje imod den siddende regering.

> At demonstrere imod et overstået valgs resultat synes jeg godt nok er
> plat.

....ordgejl. Jeg mener selvfølgelig at der efter valget stadig
blev/bliver demonstreret mod den siddende regering.

> For mig hedder det bare prioritering ...

Og du synes ikke at "kulturen" bør bakkes op økonomisk af staten?

> Der er da ikke meget debat i, at sige til Richard R. at han ikke er
> velkommen i kommunen, er der?

Nej, det er plat. Men Albertslund er også en meget venstreorienteret
kommune.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 20:49

> Jeg pointerer bare at Thomas Helmig ikke er den eneste 'offentlige
> person' der har udtrykt deres modvilje imod den siddende regering.

Nej langt fra! ...surt at blive sat i bås med Anne-Marie Helger!

> ...ordgejl. Jeg mener selvfølgelig at der efter valget stadig
> blev/bliver demonstreret mod den siddende regering.

Jeg synes det er fair nok at demonstrere imod en siddende regering, ikke at
jeg selv går ind for den slags, og synes også offentlige kendte burde holde
sig for gode til det, men at gøre det 1-2 uger efter at valgresultatet er
kendt, synes jeg er at vise foragt overfor demokratiet, OG de mange
mennesker som har støttet de kunstnere ved at købe deres plader.

> Og du synes ikke at "kulturen" bør bakkes op økonomisk af staten?

Hvis en billet til en opera koster 400 kroner for en besøgende, og der skal
350 kroner i støtte for at projektet kan løbe rundt, er der noget galt.
Enten må folk der vil se den slags betale 750 kroner, eller også må de tage
sig sammen ....ved godt der er flere ting i det, og det er mere kompliceret,
men jeg synes det er fair nok.
Hvis en musiker ikke kan tjene penge på at lave musik, så er det bare surt
....jeg får heller ikke støtte, hvis jeg vil lave en butik på læsø der sælger
ærter og slips

> Nej, det er plat. Men Albertslund er også en meget venstreorienteret
> kommune.

Så er vi alligevel lidt enige ..

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:05

Thomas H. wrote:

> [...]
> kendt, synes jeg er at vise foragt overfor demokratiet, OG de mange
> mennesker som har støttet de kunstnere ved at købe deres plader.

Du våser. Det er fedt at de giver udtryk for deres holdninger. At folk
på højrefløjen ikke gør det er bare deres problem. En kunstner der ikke
giver udtryk for nogen holdning kan være ligegyldig. Og de folk kan jo
bare lade være at købe kunstnernes plader hvis de får ondt i røven af
det. Der er intet plat i at demonstrere. Det er nærmest en demokratisk
pligt på denne måde at give udtryk for sin holdning. Det er derimod ret
plat at du mener at kunstnere der måske har fans der ikke deler deres
politiske holdninger, ikke må udtale sig politisk. Hvorfor dog?!

/David

Fra : PSG

Dato : 14-09-04 12:32

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes de skal holde deres kæft med deres politiske meninger, hvis de selv
> vil accepteres som en sanger man bare lytter til.

Men det er der jo mange kunstenere der lige netop ikke bare vil accepteres
som kun kunstner, men også vil blande sig i samfundsdebatten. Og heldigvis
for det IMO.

--
Patrick

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 22-09-04 19:58

Enig. Det er jo heldigvis et frit land hvor man kan udtrykke sine
holdninger frit. At Thomas Helmig så tilfældigvis har en mikrofon og
et PA-anlæg gør vel ikke hans holdninger mindre værd?

Jeg mener faktisk at man, som offentlig person, har PLIGT til at bruge
sin gennemslagskraft til noget andet og mere end blot at sælge plader.
Jeg gider f.eks. generelt ikke høre musik fra kunstnere der ikke har
noget på hjerte - politisk eller ej.

mvh
Thomas Gylstorff

Fra : Thomas H.

Dato : 11-09-04 17:19

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Marie Bergman , Donna Cadogan , Lise Dandanell , Gitte Naur , Henrik
Strube

Hvem ??

> Leif Sylvester

Hvorfor egentlig?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-09-04 17:32

> Strube
> Hvem ??

Donna Cadogan var sanger i Mek Pek Party Band
Lise Dandanell -... .... ... - i Blast
Gitte Naur - ........... - i News
Henrik Strube er da bare Henrik Strube, havde bl.a. et hit med Hold Om Mig
med Strube Band

MB aner jeg heller ikke hvem er, andet end hun åbenbart sang med på Afrika

> Hvorfor egentlig?

Han kan vel synge
Jeg har det på samme måde med Steffen Brandt

fandt lige denne her
http://www.hug-info.dk/hug/hugandre/divnotandre.htm#afrvinyl
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 12-09-04 08:20

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Han kan vel synge
> Jeg har det på samme måde med Steffen Brandt

Ja der er nogen hvor man undrer sig lidt over, at de i sin tid har sagt:
"Sanger ...det' sgu sanger jeg vil være!"
F.eks. Steffen Brandt, Povl Dissing, CV Jørgensen, Peter Belli ...Tue West,
Bob Dylan

Fra : Jacob E.

Dato : 12-09-04 09:21

Thomas H. wrote:
> [...]
> sagt: "Sanger ...det' sgu sanger jeg vil være!"
> F.eks. Steffen Brandt, Povl Dissing, CV Jørgensen, Peter Belli

Lige præcis hvad Tue West angår, så burde nogen skamme sig over, at de ikke
har trukket Tue til side og sagt til ham: "Tue.... det går sq ikke, mand -
du synger jo ad helvede til! Men du er en god trommeslager..."

Mvh Jacob E.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-09-04 09:30

> [...]
> har trukket Tue til side og sagt til ham: "Tue.... det går sq ikke, mand -
> du synger jo ad helvede til! Men du er en god trommeslager..."

*G* Ja det er meget underligt, han skriver sikkert nogle gode tekster og
laver god musik, men det undrer mig stadig, at man ligefrem kan diskutere
med folk, om han synger godt eller dårligt.
Selvfølgelig er alting en smagssag, men hvis jeg stillede mig op og sang med
den stemme, tror jeg de fleste ville bede mig om at holde kæft

...glemte i øvrigt lige en til min samling: Sebastian ! Hørte lige en i
radioen forleden, den hvor der er noget meget hurtigt mundharmonika-spil
....han har jo INGEN stemme (og det kan ikke diskuteres!), man fatter
simpelthen ikke, at han selv vil være det bekendt

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 10:22

Thomas H. wrote:

> [...]
> ...han har jo INGEN stemme (og det kan ikke diskuteres!), man fatter
> simpelthen ikke, at han selv vil være det bekendt

Endnu en genial sangskriver med en forrygende og
udtryksfuld stemme, som det er godt verden ikke er
foruden.

/David

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-09-04 09:40

> [...]
> har trukket Tue til side og sagt til ham: "Tue.... det går sq ikke, mand -
> du synger jo ad helvede til! Men du er en god trommeslager..."

Sådan har jeg det også med Bob Dylan (på nær det med trommeslageren).
Det er ikke hans gode stemme, han er blevet berømt på.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 10:19

Thomas H. wrote:

> [...]
> "Sanger ...det' sgu sanger jeg vil være!"
> F.eks. Steffen Brandt, Povl Dissing, CV Jørgensen, Peter Belli ...Tue West,

Pånær Tue West og Peter Belli, så nævner du her
nogen af de mest interessante sangere og
sangskrivere nogensinde.

Og gå så hen og set din nye Britney-plade på.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 12-09-04 11:24

> Pånær Tue West og Peter Belli, så nævner du her
> nogen af de mest interessante sangere og
> sangskrivere nogensinde.

Gode sangskrivere ingen tvivl!
Interessante sangere, hmm ja det kan man da godt sige, men det er Mrs.
Miller og Susi&Leo vel også ?
De andre synger dog ikke falsk, men nogle flotte stemmer har de da ikke!

> Og gå så hen og set din nye Britney-plade på.

Har desværre ikke nogle med hende, men hun er da interessant

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 12:43

Thomas H. wrote:

> Gode sangskrivere ingen tvivl!
> Interessante sangere, hmm ja det kan man da godt sige, men det er Mrs.
> Miller og Susi&Leo vel også ?
> De andre synger dog ikke falsk, men nogle flotte stemmer har de da ikke!

Det har de da.

> Har desværre ikke nogle med hende, men hun er da interessant

Ja, det er ret interessant hvordan man kan være så
uinteressant.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 10:02

> Det har de da.

Ok, jeg troede ikke engang det kunne diskuteres ....

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 10:22

Kan vi i øvrigt få nogle eksempler på nogen du
mener synger godt? og interessant? Nogen der har
noget at byde på?

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 12-09-04 11:28

> Kan vi i øvrigt få nogle eksempler på nogen du
> mener synger godt? og interessant? Nogen der har
> noget at byde på?

"interessant" og "noget at byde på" har jeg aldrig talt om, jeg er godt klar
over man får hug (ikke Lars) når man kritiserer nogle af de "bedste", men
hvis Sebastian havde stilt sig op i en song contest, tror du så ikke
dommerne havde sagt tak, og bedt om den næste?
Der er millioner der har en flot stemme, dem jeg nævnte er bare ikke i
mellem.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-09-04 12:50

Thomas H. wrote:

> [...]
> hvis Sebastian havde stilt sig op i en song contest, tror du så ikke
> dommerne havde sagt tak, og bedt om den næste?

Det kommer an på dommerpanelet...

Men du startede faktisk med at spørge hvad der mon
har fået dem til at tænke "Hmm, jeg vil være
sanger". Og her er svaret: Fordi jeg kan skrive
gode sange og fordi at min sangstemme, mens den
ikke har lige så meget at byde på sangteknisk som
Stevie Wonder, er unik og superinteressant.

Med andre ord så har svaret på spørgsmålet "Skal
jeg blive sanger?" intet at gøre med ens
sangtekniske kvaliteter (hvis det ellers er det du
efterlyser, du har ikke nævnt hvem du synes synger
godt). Faktum er at en hel masse mennesker synes
at dem du nævner har en interessant og god
stemmme. Det betyder ikke at den ville gøre sig
godt i et klassisk kor. Det betyder heller ikke at
den ville gøre sig godt på nogle af tidens
komplet uinteressante r'n'b-ekvilibristnumre (som
ofte alligevel ikke holder så høj teknisk
kvalitet. Hvorfor efterligne Stevie Wonder når
manden selv alligevel gør det bedre end alle
andre?). Det betyder bare at deres stemme er
interessant, punktum.

Roger Waters, Nick Cave og Leonard Cohen er endnu
tre kunstnere med unikke stemmer som jeg ikke
ville være foruden. Jeg ville med glæde brænde
samtlige Celine Dion-plader (eller hvem du nu
synes synger godt) i verden frem for at miste
nogle af deres plader eller stemmer.

> Der er millioner der har en flot stemme, dem jeg nævnte er bare ikke i
> mellem.

Jo. De har en meget flot stemme allesammen.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 10:02

> [...]
> gode sange og fordi at min sangstemme, mens den
> ikke har lige så meget at byde på sangteknisk som
> Stevie Wonder, er unik og superinteressant.

Er Mrs. Millers stemme ikke også unik ?

> (hvis det ellers er det du
> efterlyser, du har ikke nævnt hvem du synes synger
> godt).

Jeg tænker ikke på nogle specielle, men de fleste sangere syger da fordi de
har en god stemme, og det har Sebastian altså ikke !!

> [...]
> ville være foruden. Jeg ville med glæde brænde
> samtlige Celine Dion-plader (eller hvem du nu
> synes synger godt) i verden frem for at miste

Celine Dion synger da godt, hun irriterer mig bare på en eller anden måde,
så brænd du bare

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-09-04 12:49

Thomas H. wrote:

> Er Mrs. Millers stemme ikke også unik ?

Kender hende ikke. Men det er ikke nok at en
stemme er unik. Den skal også være interessant,
kunne formidle noget interessant og lytteværdigt.

> Jeg tænker ikke på nogle specielle, men de fleste sangere syger da fordi de
> har en god stemme, og det har Sebastian altså ikke !!

Jo han har (eller havde). Meget god endda.

> Celine Dion synger da godt, hun irriterer mig bare på en eller anden måde,
> så brænd du bare

Nævn nogen du godt kan lide som du mener synger godt.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 15:11

> Kender hende ikke. Men det er ikke nok at en
> stemme er unik. Den skal også være interessant,
> kunne formidle noget interessant og lytteværdigt.

Det er hende med DownTown og andre, hende der troede hun kunne synge, og
havde styrtende med penge.

> Jo han har (eller havde). Meget god endda.

Nej!

> Nævn nogen du godt kan lide som du mener synger godt.

Jeg er ikke fan af nogle specielle, men synes at de fleste sangere synger
godt - sjovt nok!
Alt fra Julie, Dodo, Whitney Houston, Bamse, Stevie Wonder ...men når de er
hæse og ingen stemme har, som f.eks Peter Belli og Sebastian forstår jeg det
ikke ....Tue West kan så diskuteres, han lyder bare dybt underlig ...og Povl
Dissing lyder da som en der er sluppet ud fra en anstalt, det er over min
fatteevne, hvordan nogen mennesker kan tage ham seriøst ... Steffen Brandt
kan jeg egentlig godt li', men nogen stor stemme har han sgu ikke.

Fra : -V-

Dato : 13-09-04 15:35

Thomas H. wrote:
> [...]
> fra en anstalt, det er over min fatteevne, hvordan nogen mennesker
> kan tage ham seriøst ... Steffen Brandt kan jeg egentlig godt li',

Man skal være godt dum for at mene at Julie (køn stemme, men intetsigende),
Dodo (ahh, ok - juryen voterer stadig over hende), Whitney og Det Stive
Under ikke synger godt, så det er en no-brainer at sige det.
Bamse stikker lidt ud i dén række, synes jeg.

At nogle folk mener at Tue West ikke synger godt, det fatter jeg simpelthen
ikke. Han har sin helt egen personlige stil, og jeg selv synes vældigt godt
om hans stemme og albummet som helhed.

De kunstnere du har nævnt har på nær Stevie W er imo de mest kedelige
kunstnere, måske på hele planeten Jorden.
Jeg tror at du forveksler sangteknisk kunnen med personlighed.

Hvad synes du så om sådan noget som Björk, Blonde Redhead, hephop og diverse
lidt hårdere rockbands?

-V-

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 15:53

> [...]

> Dodo (ahh, ok - juryen voterer stadig over hende), Whitney og Det Stive
> Under ikke synger godt, så det er en no-brainer at sige det.

Nå undskyld jeg endelig kom med nogle navne så ...

> [...]
simpelthen
> ikke. Han har sin helt egen personlige stil, og jeg selv synes vældigt

De liveting jeg har hørt, hvor han nogle gange går i falcet og andre ikke,
lyder ganske rædselsfuldt.
Pladeinspillingerne lyder som sådan godt nok, jeg kan bare ikke lide hans
stemme, men det er en smagssag.

> De kunstnere du har nævnt har på nær Stevie W er imo de mest kedelige
> kunstnere, måske på hele planeten Jorden.
> Jeg tror at du forveksler sangteknisk kunnen med personlighed.

Jeg forveksler ikke en skid, jeg sagde bare at Sebastian og mange andre af
de store synger ad helvede til ...min mening, kom videre..

> Hvad synes du så om sådan noget som Björk, Blonde Redhead, hephop og
diverse
> lidt hårdere rockbands?

Björk lyder ikke godt, og hård rock siger mig ikke så meget ...undskylder
endnu engang hvis det støder nogen.

Fra : -V-

Dato : 13-09-04 16:05

Thomas H. wrote:

> Nå undskyld jeg endelig kom med nogle navne så ...

Der er skam ingen grund til at undskylde.
Jeg undrer mig bare over at du med dit 'enorme kendskab til musik' ikke har
opdaget nogle kunstnere, som er lidt mere spændende og banebrydende, end dem
du nævner.

> De liveting jeg har hørt, hvor han nogle gange går i falcet og andre
> ikke, lyder ganske rædselsfuldt.

Jeg hørte ham til grøn koncert i Valby Parken, og der var han sgu ok, men
det kan selvfølgelig have været anderledes til andre koncerter.

> Pladeinspillingerne lyder som sådan godt nok, jeg kan bare ikke lide
> hans stemme, men det er en smagssag.

Det er nemlig det det er. Ikke at det forhindrer os i at blive quasi-uvenner
over det.

> Björk lyder ikke godt, og hård rock siger mig ikke så meget
> ...undskylder endnu engang hvis det støder nogen.

"Björk lyder ikke godt"? Hendes stemme, hendes musik?
Hun er en ekstremt banebrydende og innovativ kunstner, en ener.

-V-

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 16:32

> [...]

har
> opdaget nogle kunstnere, som er lidt mere spændende og banebrydende, end

Jeg går nok bare ikke så meget op i om de er banebrydende eller
interessante, men lytter til dem i stedet, og jeg kan altså ikke lytte til
Povl Dissing uden at få den ondeste griner på - om han så er en af dansk
musiks ikoner rager mig ...

> "Björk lyder ikke godt"? Hendes stemme, hendes musik?
> Hun er en ekstremt banebrydende og innovativ kunstner, en ener.

Hendes stemme er MEGET speciel, og jeg bryder mig ikke om den.

En ener? Hvis man kommer før nummer 1, er man så et nul ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:12

Thomas H. wrote:

> [...]
> Povl Dissing uden at få den ondeste griner på - om han så er en af dansk

Jeg får da også "den ondeste griner på" når jeg hører Dissing. Det er en
af idéerne bag ham og hans musik. Tror du folk sidder andægtigt med
foldede hænder og lytter til "Mesteren"?

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:07

Thomas H. wrote:

> Jeg forveksler ikke en skid, jeg sagde bare at Sebastian og mange andre af
> de store synger ad helvede til ...min mening, kom videre..

Du har givet udtryk for en holdning. Nu er der folk der giver udtryk for
deres holdninger.

> Björk lyder ikke godt, og hård rock siger mig ikke så meget ...undskylder
> endnu engang hvis det støder nogen.

Hvis du ikke kan tåle at folk er uenige med dig, så lad være med at ytre
dig i et offentligt forum.

/David

Fra : Heinrich

Dato : 14-09-04 14:44

-V- wrote:

> [...]
> Under ikke synger godt, så det er en no-brainer at sige det.
> Bamse stikker lidt ud i dén række, synes jeg.

Mange, jeg selv inkl, mener nu ikke, at Julie er intetsigende,
tværtimod. Hun er da langt mere interessant end 90% af alle andre
sangerinder idag.

> At nogle folk mener at Tue West ikke synger godt, det fatter jeg simpelthen
> ikke. Han har sin helt egen personlige stil, og jeg selv synes vældigt godt
> om hans stemme og albummet som helhed.

Tue West er en meget dårlig sanger. Har du hørt ham synge live? Han
synger falsk. Hvis ikke du kan høre det, så har du altså et problem.

> Hvad synes du så om sådan noget som Björk, Blonde Redhead, hephop og diverse
> lidt hårdere rockbands?

Jeg kender kun Björk af dem, du nævner der og hun har ikke nogen god
sangstemme.

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 18:56

Thomas H. wrote:

> Alt fra Julie, Dodo, Whitney Houston, Bamse, Stevie Wonder ...men når
> de er hæse og ingen stemme har, som f.eks Peter Belli og Sebastian
> forstår jeg det ikke ....

Sebastian synger godt på pladerne fra 70'erne. Prøv f.eks at lyt til
'Den Store Flugt', 'Måske Ku' Vi' eller 'Ulvehøjen'.
Men okay, det er måske nok for venstreorienteret for dig.

Tue West kan så diskuteres, han lyder bare
> dybt underlig ...og Povl Dissing lyder da som en der er sluppet ud
> fra en anstalt, det er over min fatteevne, hvordan nogen mennesker
> kan tage ham seriøst ...

Povl Dissing har soul. Hvis du ikke kan høre det, så er du ikke
musikalsk.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 19:10

> Sebastian synger godt på pladerne fra 70'erne. Prøv f.eks at lyt til
> 'Den Store Flugt', 'Måske Ku' Vi' eller 'Ulvehøjen'.

Muligt, hvornår går han så på pension?

> Men okay, det er måske nok for venstreorienteret for dig.

Igen, havde jeg været venstreorienteret, havde man nå ikke skulle høre på
sådanne kommentarer - for det er jo den RIGTIGE fløj ikke?

> Povl Dissing har soul. Hvis du ikke kan høre det, så er du ikke
> musikalsk.

Jeg tror han er psykisk syg, og jo jeg er temmelig musikalsk. ...

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 19:27

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Muligt, hvornår går han så på pension?

Måske han har en slags konkurrence med Anne Linnet. Hvis hun ikke snart
holder op med at være så sur og bitter, så må de for min skyld gerne
begrave hende levende i hendes Fairlight synthesizer.

> Igen, havde jeg været venstreorienteret, havde man nå ikke skulle
> høre på sådanne kommentarer - for det er jo den RIGTIGE fløj ikke?

Nej, du misforstår. Jeg mener det seriøst. Sebastian's tekster på
pladerne fra 70'erne ER meget venstreorienterede!
Jeg tror du ville få kvalme over meget af det.

> Jeg tror han er psykisk syg, og jo jeg er temmelig musikalsk. ...

Grænsen mellem gal og genial er hårfin! (Her taler jeg om Povl Dissing

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 20:00

> Måske han har en slags konkurrence med Anne Linnet. Hvis hun ikke snart
> holder op med at være så sur og bitter, så må de for min skyld gerne
> begrave hende levende i hendes Fairlight synthesizer.

.....mon ikke jeg liiiige ville grave hende på, og nakke den der Fairligt så

> Nej, du misforstår. Jeg mener det seriøst. Sebastian's tekster på
> pladerne fra 70'erne ER meget venstreorienterede!

Ok, troede du mente Sebastian generelt.

> Jeg tror du ville få kvalme over meget af det.

Naaah man vænner sig til det ...og der er vel ikke meget andet end Shubberne
fra 70'erne der ikke var venstreorientet, var der?

> Grænsen mellem gal og genial er hårfin! (Her taler jeg om Povl Dissing

....men er der nogen forklaring på, hvorfor han synger som han gør? Har han
noget med halsen eller hvad? Helt seriøst ment!

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 20:16

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> ....mon ikke jeg liiiige ville grave hende på, og nakke den der
> Fairligt så

heh

> Ok, troede du mente Sebastian generelt.

> Naaah man vænner sig til det ...og der er vel ikke meget andet end
> Shubberne fra 70'erne der ikke var venstreorientet, var der?

Jeg kan ikke komme i tanker om noget 'højreorienteret' musik fra 70'erne

> ...men er der nogen forklaring på, hvorfor han synger som han gør?
> Har han noget med halsen eller hvad? Helt seriøst ment!

Jeg skal prøve at finde ud af det. Jeg kender nogen der muligvis ved
det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 20:46

> heh

på=op ...der kom tv så det gik lidt hurtigt ..

> Jeg kan ikke komme i tanker om noget 'højreorienteret' musik fra 70'erne

Og hvis der var, nægte DR nok at spille det

> Jeg skal prøve at finde ud af det. Jeg kender nogen der muligvis ved
> det.

Ok, hvis han ER psykisk syg, behøver du ikke skrive mere om det

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 21:09

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> på=op ...der kom tv så det gik lidt hurtigt ..

Den fattede jeg godt første gang.

> Og hvis der var, nægte DR nok at spille det

Ja, det siges jo at der er en sammensværgelse...

> Ok, hvis han ER psykisk syg, behøver du ikke skrive mere om det

Det er han bestemt ikke.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : PSG

Dato : 14-09-04 12:46

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke komme i tanker om noget 'højreorienteret' musik fra 70'erne

Njahh - en del af den traditionelle danskpop appellerer vel mere til højre
side af spektret end den venstre. Jeg har lidt svært ved at se for mig, at
man skulle spille Ulla Pia, Birgit Lystager og Dorte Kollo i
hippie-kollektivet i 70'erne

Jeg tror også at de der lytter til moderne dansktop nok stemmer en del til
højre for midten. Kan ikke lade være med at få den tanke, når jeg ved et
tilfælde falder over et dansktopnummer, at der er sådan en
selvtilstrækkelig, anti-globaliserings, kolonihave-danskhed over mange af de
tekster og hele setup'et omkring dansktopmusik.

--
Patrick

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 13:05

PSG wrote:
> [...]
> højre side af spektret end den venstre. Jeg har lidt svært ved at se
> for mig, at man skulle spille Ulla Pia, Birgit Lystager og Dorte

Ja helt sikkert, men jeg tænkte mere på musik der var 'udtalt'
højreorienteret, men det bliver nok svært at finde!! Alligevel, der må
da være noget?

Jeg har det på samme måde.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:19

Sune Salminen wrote:

> Jeg kan ikke komme i tanker om noget 'højreorienteret' musik fra 70'erne

Jeg kan ikke komme i tanker om noget højreorienteret musik, period
(andet end nazi-hatemusic, men det er ikke som sådan højreorienteret for
mig). Jeg hørte Jens Rohde fra Venstre i et interview i P1 for nogle
uger siden. Han sagde mange gode ting. Bl.a. beundrede han at
venstrefløjen var bedre til at give udtryk for deres sociale indignation
og til at udtrykke deres politiske ståsted gennem f.eks. musik og kunst
generelt. Han ville ønske at der var nogen der gjorde det på højrefløjen
også. Selv har han vist været med til en masse teater og den slags. Og
jeg er helt enig med ham i de betragtninger.

/David

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-09-04 18:47

On Mon, 13 Sep 2004 20:59:50 +0200, Thomas H. wrote:

> ...men er der nogen forklaring på, hvorfor han synger som han gør? Har han
> noget med halsen eller hvad? Helt seriøst ment!

Det er jeg overbevist om han ikke har. I min barndoms børne-TV blev
Dissing brugt meget som fortæller (hva dælen er det nu den
professor-tegnefilm hedder?). En stemme fuldt på højde med Thomas
Windings.

Jeg tror blot han er engageret og udtryksfuld på sin egen facon.

Mvh.Henrik Hanse.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 14-09-04 18:55

"Henrik Hansen" <melvis@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dissing brugt meget som fortæller (hva dælen er det nu den
> professor-tegnefilm hedder?). En stemme fuldt på højde med Thomas

Professor Balthazar!
Havde helt glemt ham

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-09-04 19:22

On Tue, 14 Sep 2004 19:55:13 +0200, Lars Frandsen wrote:

> Professor Balthazar!
> Havde helt glemt ham

Yes, det var den! Og Dissing som glimrende fortæller her.

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 19:54

Henrik Hansen wrote:

> Yes, det var den! Og Dissing som glimrende fortæller her.

Ha! Den har jeg sommetider på hjernen...

'Bal..Balthazar! Bal..Balthazar! Balthazaaaarr!!'

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 14-09-04 21:39

> Ha! Den har jeg sommetider på hjernen...
>
> 'Bal..Balthazar! Bal..Balthazar! Balthazaaaarr!!'

Hehe, mig og brormand nævner ham nogen gange, han har i vores underlige
hoveder lagt navn til en : Balthazar-dur! *LOL* ...det er når man spiller
C-D-E-F#-G#-Bb-C ...osv op

Men det har GARANTERET et andet ord

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 23:43

Thomas H. wrote:
> [...]
> underlige hoveder lagt navn til en : Balthazar-dur! *LOL* ...det er
> når man spiller C-D-E-F#-G#-Bb-C ...osv op

Ha, Balthazar Dur, perfekt. Aner ikke hvad sådan en hedder men den lyder
'magisk'.
På mange måder en meget venstreorienteret akkord, egentlig.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 15-09-04 05:45

> Ha, Balthazar Dur, perfekt. Aner ikke hvad sådan en hedder men den lyder
> 'magisk'.
> På mange måder en meget venstreorienteret akkord, egentlig.

Hehe, den skal ikke spilles som akkord, den skal spilles som enkelte toner
deropad! Det var nemlig nogenlunde sådan det lød når han ....ja hvad var det
egentlig han lavede? Fløj igennem et eller andet rør?

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-09-04 14:29

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, den skal ikke spilles som akkord, den skal spilles som enkelte
> toner deropad!

Det gjorde jeg da også, jeg er helt med på hvad du mener! Men jeg
trykkede da sustainpedalen ned imens for at det skulle klinge..

Det var nemlig nogenlunde sådan det lød når han ....ja
> hvad var det egentlig han lavede? Fløj igennem et eller andet rør?

Jeg har glemt alt undtagen titelsangen

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Thomas H.

Dato : 15-09-04 15:13

> Det gjorde jeg da også, jeg er helt med på hvad du mener! Men jeg
> trykkede da sustainpedalen ned imens for at det skulle klinge..

Ok det er tilladt i Balthazar-duren

> Jeg har glemt alt undtagen titelsangen

Me2 ...

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-09-04 15:53

Thomas H. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Ok det er tilladt i Balthazar-duren

lol

*stolt over at være intuitivt nede med Balthazar-duren fra første færd*

> Me2 ...

Der er faktisk masser af materiale..
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=Professor+Balthazar

Balthazar-duren ligger helt sikkert som sample på en eller anden side
derude..

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:24

Thomas H. wrote:

> Hehe, mig og brormand nævner ham nogen gange, han har i vores underlige
> hoveder lagt navn til en : Balthazar-dur! *LOL* ...det er når man spiller
> C-D-E-F#-G#-Bb-C ...osv op

Er det ikke bare en heltoneskala?

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 13:22

David Rasmussen wrote:

> Er det ikke bare en heltoneskala?

Jo.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 13:23

Sune Salminen wrote:

> Jo.

....men lad nu være med at tage al magien ud af det...!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 17:00

Sune Salminen wrote:

> ...men lad nu være med at tage al magien ud af det...!

Undskyld :(

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 20:57

Check out my band at www.secondnature.dk
"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Undskyld :(

heh.

-Sune

Fra : Thomas H.

Dato : 14-09-04 21:36

> [...]

> Det er jeg overbevist om han ikke har. I min barndoms børne-TV blev
> Dissing brugt meget som fortæller (hva dælen er det nu den

Var det ikke Alfons Åberg ?

>En stemme fuldt på højde med Thomas
> Windings.

Det har ingen, INGEN på denne jord!
Men ja, Dissing var da en god fortæller, men burde nok have holdt sig til
det

> Jeg tror blot han er engageret og udtryksfuld på sin egen facon.

Muligt, men jeg kan for pokker da umuligt være den eneste herinde, der synes
det lyder totalt dumt, når han står og skaber sig ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:15

Thomas H. wrote:

> Naaah man vænner sig til det ...og der er vel ikke meget andet end Shubberne
> fra 70'erne der ikke var venstreorientet, var der?

De var da også i den venstreorienterede ende.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 11:14

Thomas H. wrote:

> Muligt, hvornår går han så på pension?

Hvad har det med sagen at gøre?

> Igen, havde jeg været venstreorienteret, havde man nå ikke skulle høre på
> sådanne kommentarer - for det er jo den RIGTIGE fløj ikke?

Siger hvem? Det er utroligt så indigneret du er. Du kan jo bare komme
med dine holdninger hvis du tør/vil. Men det vil du måske for ikke at
støde nogle af dine fans eller fordi det på anden måde er "plat" at give
udtryk for sine holdninger?

> Jeg tror han er psykisk syg, og jo jeg er temmelig musikalsk. ...

Jeg tror du er psykisk syg, og nej, du er ikke særligt musikalsk.

/David

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-04 17:49

Thomas H. wrote:
> "Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:414320f7$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

http://www.musang.dk/site/mariebergman.html

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-09-04 18:00

> http://www.musang.dk/site/mariebergman.html

Nå det hende svenskeren

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-09-04 18:03

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nå det hende svenskeren

Det er i hvertfald mit gæt.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det, men selvom man er over 50
kan man åbenbart godt være en frækkert.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 12:23

Thomas H. wrote:
> "Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:414320f7$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvem ??

Fukkin 'ell.

Hvordan kan man *ikke* kende bare et enkelt eller to af de navne?

-V-

Fra : Jacob E.

Dato : 12-09-04 12:34

-V- wrote:

> Fukkin 'ell.
>
> Hvordan kan man *ikke* kende bare et enkelt eller to af de navne?

Alderen?

Mvh Jacob E.

Fra : -V-

Dato : 12-09-04 22:55

Jacob E. wrote:

> Alderen?

Er det en undskyldning?

Jeg kender da mange kunstnere, som er født *lang* tid før mig, og det gør du
garanteret også selv.
Nej, det er vist ingen (god) undskyldning.

Indrømmet, ingen af de ovennævnte er særligt meget i (de statsfinansierede)
medier for tiden, måske lige med undtagelse af Henrik Strube, som er med til
lidt af hvert.
Om ikke andet, så har man garanteret også stødt på ham i forbindelse med
Angoraboyserne.

-V-

Fra : Jacob E.

Dato : 12-09-04 23:07

-V- wrote:

> Er det en undskyldning?
>
> Jeg kender da mange kunstnere, som er født *lang* tid før mig, og det
> gør du garanteret også selv.
> Nej, det er vist ingen (god) undskyldning.

U got a pøjnt...

Mvh Jacob

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 10:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan man *ikke* kende bare et enkelt eller to af de navne?

Tjaa, det gør jeg altså bare ikke ...undskyld.

Fra : -V-

Dato : 13-09-04 10:52

Thomas H. wrote:

> Tjaa, det gør jeg altså bare ikke ...undskyld.

Det er ligesom bare ikke godt nok, vel?

Nu går du op på dine forældres loft, finder deres gamle singler frem, og så
vil vi ikke se dig igen herinde, før du kan synge med på mindst en håndfuld
sange af hver kunstner.

-V-

Fra : Thomas H.

Dato : 13-09-04 11:24

> [...]

> Nu går du op på dine forældres loft, finder deres gamle singler frem, og

> vil vi ikke se dig igen herinde, før du kan synge med på mindst en

1. Mine forældre har ikke et loft
2. Jeg er desværre opvokset med at hade dansk musik, min mor er musik-freak
over alle grænser, har 1 milliard numre på bånd, spolebånd og hvad ved jeg,
men kunne ikke li' dansk musik! Så jeg er nærmest opfostret med at høre
blandet 60'er, 70'er og 80'er musik dagligt i store doser!
3. Dette gør at jeg har et enormt kendskab til musik, men mangler én ting,
nemlig "Giro413-musik", som mange i samme alder kender, selvom de ikke kan
li' det, fordi deres forældre altid lige havde radioen tændt - så lige der
er et hul i min viden!
4. De fleste øvrige numre, kan jeg genkende på første strofe, hi-hat,
tromme, guitar eller lign., spørg mine kollegaer, og de vil sige at jeg er
på grænsen til det overnaturlige
5. Den øvrige danske musik er jeg kommet en del efter på mine senere år, men
lige dem der blev nævnt, kendte jeg altså ikke!