Apples aftale med Motorola
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-04 16:27

Har Apple ikke indgået en aftale med Motorola om at der skal være iTunes
på Motorolas mobiltelefoner? På nedenstående link om Microsofts forsøg
på at få aftaler med mobiltelefonfabrikanter nævnes det ikke. Derimod
nævnes, at Motorola bruger software fra Microsoft
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 11-09-04 19:52

Henrik Münster skrev:
> [...]
> på at få aftaler med mobiltelefonfabrikanter nævnes det ikke. Derimod
> nævnes, at Motorola bruger software fra Microsoft

Linket er vist faldet af et sted på vejen mellem Esbjerg og Herlev. Kunne
du poste det igen?

Motorola phones get iTunes:
http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=9249

Men Motorola spiller vist på flere heste. I marts lancerede de tre
telefoner med indbygget RealPlayer i forbindelse med en aftale med MTV:
http://www.motorola.com/content/1,3306,2135,00.html

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-09-04 20:46

In article <q3dt0ldzekdg.13edeh67f6vq9.dlg@40tude.net>,
Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Linket er vist faldet af et sted på vejen mellem Esbjerg og Herlev.
> Kunne du poste det igen?

Uha. Her er det:
<http://www.forbes.com/2004/09/10/0910autofacescan06.html>

> [...]
>
> Men Motorola spiller vist på flere heste. I marts lancerede de tre
> telefoner med indbygget RealPlayer i forbindelse med en aftale med

Som de siger: Man skal jo ikke lægge alle sine æg i én kurv.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 12-09-04 23:29

Henrik Münster skrev:
> Uha. Her er det:
> <http://www.forbes.com/2004/09/10/0910autofacescan06.html>

Jeg forstår det ikke sådan, at Motorola har et samarbejde med Microsoft,
bortset fra at deres 3G telefoner kan spille WMA-filer. Det er jo sådan set
også meget fornuftigt at sørge for, at ens produkt kan spille så mange
forskellige formater som mulig, hvis man har større interesse i at få solgt
en masse dimser fremfor at fremme et bestemt format.

At Motorolas aftale vedr. iTunes ikke nævnes skyldes nok bare, at
grundighed ikke er en af deres målsætninger. Der findes et hav af lignende
nyhedstjenester, og de sidder allesammen og skriver af efter hinanden. Tag
fx Computerworld.dk. Hvis man skulle fortælle dem, hver gang de kun har
fået den halve sandhed med, når de har skrevet af efter Cnet.com, så kunne
man ikke bestille andet.

--
Venligst,
Rasmus Bruun