Hvor finder jeg den indbyggede firewall?
Fra : Bente Christensen

Dato : 11-09-04 10:18

Jeg har stadig problemer med, at min computer ikke kan køre netværk sammen med husets anden stationære og vores bærbare.

Kan det være firewallen i XP-home, som er slået til.
Hvorledes finder jeg i så fald ud af dette?

Hilsen Bente C.

Fra : Filip

Dato : 11-09-04 11:48

<Kan det være firewallen i XP-home, som er slået til.
<Hvorledes finder jeg i så fald ud af dette?
<
<Hilsen Bente C.

Du skal ind og slå den fra i indstillingerne for din lan-forbindelse

Start/kontrolpanel/netværksforbindelser/lan-forbindelse/avancerede

Her skal du fjerne fluebenet i firewall. OK

Jeg vil dog anbefale dig at installere en anden firewall. Med en anden
firewall kan man selv vælge hvilke forbindelser der skal åbnes. Der findes
en hav af firewalls på nettet.

Filip

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-04 11:55

> Jeg vil dog anbefale dig at installere en anden firewall. Med en anden
> firewall kan man selv vælge hvilke forbindelser der skal åbnes. Der findes
> en hav af firewalls på nettet.

Kan du også med XP's... (Sp2)

Fra : Filip

Dato : 11-09-04 12:09

> Kan du også med XP's... (Sp2)

Kan hvad? Jeg har ikke problemer med xp sp2 ´s firewall. Jeg har den slået
til og det virker fint. Jeg har dog supleret med en anden firewall, da jeg
ikke har helt tiltro til sp2 enenu. Men hvis man kun har sp1 skal man have
den indbyggede slået fra. Microsoft har åbenbart forbedret den del i sp2.

Filip

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-04 12:11

> [...]
> den indbyggede slået fra. Microsoft har åbenbart forbedret den del i sp2.

Skal man det hvis man kun har sp1? Hvem siger det? ;)

Fra : Filip

Dato : 11-09-04 13:14

> Skal man det hvis man kun har sp1? Hvem siger det? ;)

Det er almen viden hvis man skal have et netværk op at køre og man ikke kan
få hul igennem, så er det ofte fordi den indbyggede firewall i windows er
slået til. Hvis du kan få det til at du uden at slå den fra, så er det bare
fint, men ofte vil den give problemer i sp1.

Filip

Fra : Nicolai

Dato : 11-09-04 13:48

> Det er almen viden hvis man skal have et netværk op at køre og man ikke kan
Det er almen viden at brugerne ikke fatter teknikken.

> få hul igennem, så er det ofte fordi den indbyggede firewall i windows er
> slået til. Hvis du kan få det til at du uden at slå den fra, så er det bare
> fint, men ofte vil den give problemer i sp1.

Lad mig gætte - du er ny?

Fra : Filip

Dato : 12-09-04 19:04

> Det er almen viden at brugerne ikke fatter teknikken.

> Lad mig gætte - du er ny?

Nej, jeg deler bare ud af min erfarring.

Filip

Fra : Nicolai

Dato : 12-09-04 19:21

> Nej, jeg deler bare ud af min erfarring.

Så mangler du færdigheder.

Fra : Filip

Dato : 12-09-04 22:04

> Så mangler du færdigheder.

Jeg er ikke kommet her for at kaste med mudder. Dette er et diskussionsforum
hvor man begrunder sine svar så godt som muligt, og hvis andre vil modbevise
noget, er de velkommen til det. Jeg er åben for at lære noget nyt.
Hvis du er så smart som du nu er ved at udgive dig for, så fortæl os lige
hvad du selv mener om at slå windows´ firewall til eller fra. Du er ude på
et tyndt grundlag, hvis du ikke kan finde ud af at give en lidt mere
detalieret forklaring af mine "manglende færdigheder". Ligger du inde med
nyttig information som jeg mangler?

Filip

Fra : Nicolai

Dato : 13-09-04 07:53

> [...]
> et tyndt grundlag, hvis du ikke kan finde ud af at give en lidt mere
> detalieret forklaring af mine "manglende færdigheder". Ligger du inde med

Egentlig blev det lidt for personlig en sætning, da min pointe er at jeg er
træt af folk der siger den er ubrugelig.
I mine øjne er den verdensklasse - da den gør sit arbejde perfekt hos dem der
har styr på systemet...

Beklager det lød personligt - min fejl.

Fra : Filip

Dato : 13-09-04 08:12