Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opdatering af fotosalgsside
Fra : Frank Larsen

Dato : 10-09-04 21:47

Jeg har lidt fotolitteratur, mørkekammerudstyr m.v.til salg på flg. adresse:
http://home1.stofanet.dk/franks-side/

( Jeg undskylder endnu engang til dem der i dk.fritid.foto mener at jeg
placerer denne mail forkert, men der er måske et par bøger imellem som kunne
hjælpe nogle med de svar de spørger om der.)

Frank

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-09-04 22:31

Frank Larsen wrote:

[Snip Salg af fototing]

> ( Jeg undskylder endnu engang til dem der i dk.fritid.foto mener
> at jeg placerer denne mail forkert, men der er måske et par bøger
> imellem som kunne hjælpe nogle med de svar de spørger om der.)

Når du ved at dk.fritid.foto ikke er til handel, finder jeg det
temmelig uforskammet at du stadig sender dit salgsopslag her.

Og ja, der er sikkert nogen her der kan bruge dine bøger. Ligesom der
sikkert er nogen der kan bruge et brugt kamera. Der er sikkert også
nogen her der kan bruge en paraply til at skærme deres kamera for
regnen eller en bil til at transportere udstyret i.

Videre indlæg i denne tråd sendes automatisk til dk.admin.netikette,
medmindre det aktivt forhindres: FUT dk.admin.netikette.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 10-09-04 22:36

måske du skulle skrive hvilken verdensdel det befinder sig i

--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-09-04 00:15

den ægte fotomand wrote:
> måske du skulle skrive hvilken verdensdel det befinder sig i

Måske - men så bør han gøre det i den rigtige gruppe !

Den hedder news:dk.marked.privat.foto hvis han vil sælge i gruppen - ellers
hører det mest til i en dk.opslag.* gruppe.......

Et godt sted at læse om hvad der er velset på usenet - og hvad de
forskellige grupper er beregnet til - og især hvad de IKKE er beregnet til
kan findes på www.usenet.dk !

Fut er sat til dk.admin.netikette....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Frank Larsen

Dato : 11-09-04 01:05

Tingene befinder sig i Aalborg

Er der nogle der kan fortælle mig i nogenlunde "pæne" vendinger hvorfor det
ikke er tilladt at sende et link, til en side hvor man kan købe/byde på
noget, selv om gruppen ikke er en markedsgruppe??
Linket her er jo kun en oplysning og ikke et tilbud om dit eller dat, det er
jo kun hvis man følger linket at der er noget til salg.
Og iøvrigt hvad f..... betyder FUT???

Frank

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-09-04 02:24

Frank Larsen wrote:

> Er der nogle der kan fortælle mig i nogenlunde "pæne" vendinger
> hvorfor det ikke er tilladt at sende et link, til en side hvor man
> kan købe/byde på noget, selv om gruppen ikke er en markedsgruppe??

To grunde

1) Opslag af egne sider, der ikke er fotogallerier, er henvist til
dk.opslag.* grupperne. Reglen er opstået for at dæmpe mængden af støj
fra "se min seje hjemmeside med x, der er svagt relateret til gruppens
emne" indlæg.

2) Opslag med "jeg sælger ting på denne side" er i praksis det samme
som at udbyde varerne til salg.

Dk.* hierakiet fungerer efter princippet at man benytter den gruppe der
er mest passende. Handelsgrupperne blev lavet til handel. Altså
anvender man handelsgrupperne til handel.

Hvis du gerne vil udbrede kendskab til din side, så sæt et link som
signatur og skriv nogen relevante indlæg i gruppen. Signaturen er
fristed.

> Linket her er jo kun en oplysning og ikke et tilbud om dit eller
> dat, det er jo kun hvis man følger linket at der er noget til
> salg.

Jeg er egentlig ligeglad med om vi skal opfatte det som et opslag om
egen hjemmeside eller et salgsindlæg. Ingen af delene hører til i
gruppen.

> Og iøvrigt hvad f..... betyder FUT???

Follow-Up To:. En header der tilføjes indlægget. Hvad den gør beskrev
jeg i mit første indlæg.

Og mens vi er ved finurlighederne: Måske skulle du lade være med at
sende dine diskussionsindlæg (som det jeg svarer på nu) til
markedsgrupperne? Jeg tvivler på at markedsgruppelæserne er specielt
interesseret i at følge med i hvorvidt det er rigtigt eller forkert at
benytte dk.fritid.foto som du gjorde.

FUT: dk.admin.netikette

Fra : KH

Dato : 11-09-04 12:06

> [...]
> ikke er tilladt at sende et link, til en side hvor man kan købe/byde på
> noget, selv om gruppen ikke er en markedsgruppe??

Hvis du linker til en "salgs" hjemmeside i en gruppe som ikke er en
markedsgruppe, får du helt sikkert på puklen. Grunden er at holde grupperne
så "rene" som muligt. Dette gøres for at kunne overskue dem nemt.

Hvis du vil sælge dit foto udstyr er det også best at bruge den mest
relevantegruppe, så er du nemlig helt sikker på at der er nogen som har en
eller anden for for interesse i netop det du vil sælge. I dk.marked.privat
bliver der sat alt muligt til salg som faktisk hører til i mange andre sub
grupper, det er nogen gange lidt ærgeligt for dem som holder sig til de
rigtige grupper idet sådanne et tilbud ikke vil blive set.

Mvh

Klaus

P.S ja, ham som holder øje med dem der hører til i kommercielgrupperne. Mest
for at pisse folk af