Outwell Ohio eller Coleman Bispace 300
Fra : Ped

Dato : 10-09-04 21:41

Hej gruppe,

Er der nogen i gruppen der har erfaringer med et eller begge af de nævnte
telte?
Er der nogen der kender en campingforhandler, hvor de (det) kan ses opsat?
Generelle erfaringer og råd om telte af denne type er også meget velkomne,
f.eks.: Hvordan (hvor godt) står de i blæsevejr? Er der problemer med
kondensvand fra vandrette (eller nær vandrette) overflader? Erfaringer med
fast underlag i opholdsrummet - er det en fordel? Hvor godt holder
glasfiberstænger? Andre ting?

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(der i mange år har brugt spidstelt i "hollandsk facon")

Fra : Pipeline

Dato : 10-09-04 23:07

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> (der i mange år har brugt spidstelt i "hollandsk facon")

Vi har selv et Outwell Windfield som vi er meget tilfredse med. (Det minder
en del om Ohio). Vi købte det sidste år, hvor det så sandelig blev testet
godt og grundigt. De første tre dage af vores ferie stormede og regnede det
så meget, at vi den ene dag ikke turde forlade pladsen af frygt for at der
ikke var noget telt at komme tilbage til. Vi lå 20m fra vandet, så teltet
blev blæst godt og grundigt igennem. Til tider krængede teltet så meget, at
vinduerne rørte jorden! Men teltet klarede det med glans. Alle syninger
holdt, og det dryppede kun ind et enkelt sted, fra en syning over et vindue.
Dette var dog nemt klaret med en gang Seam Sealer.
Så blæse/regnvejr er ikke noget problem.
Vi havde ikke problemer med kondens på noget tidspunkt. Der er fastsyet bund
i kabinerne, og der følger en bund med til "stuen". Vi havde dog også en
ekstra sammenfoldet presenning under hele teltet, det gør jorden lidt
blødere at gå/kravle på.
Stængerne er også OK, selv om det kræver en del kræfter (og to personer) til
at bøje stængerne på plads.
Eneste anke er at der ikke er "skørter" på teltet. Det er der heller ikke på
Ohio: http://www.outwell.dk/asp/telt.asp?id=16&pic=4
Vi lå på en lidt ujævn grund, så nogle steder var der en 5-10 cm imellem
teltet og jorden. Det gør at der godt kan blive fodkoldt om aftenen, og at
regnen står ind når det blæser. Så sørg for at bunden ikke går helt ud til
teltdugen, hvis du vil undgå våde sokker.
Men alt i alt laver Outwell nogle gode telte, som tit er blevet rost her i
gruppen. Coleman telte har jeg aldrig hørt eller læst om, men måske der er
andre der har erfaringer med dette mærke?
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)