Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kan dette lade sig gøre
Fra : den ægte fotomand

Dato : 10-09-04 19:28

Hejsa

Havde lige en diskution vedr. digicams, og vil så lige høre hvem der har
ret.

Er det overhovedet muligt at fotografere med sådan et kamera uden
hukommelsekort og hvis ja, hvor mange billeder kan man forvente og der kan
tages.

Og vil et kamera ikke advare om, at der ikke er mere hukommelse, feks med en
bip lyd

Vh

Per

--
Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : HKJ

Dato : 10-09-04 19:32

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det overhovedet muligt at fotografere med sådan et kamera uden
> hukommelsekort og hvis ja, hvor mange billeder kan man forvente og der kan

Nogle Digicams har indbygget memory, så de kan sagtens virke uden kort,
billeder kan så overføres via USB eller flyttes til et memory kort.
På nogle digicams kan du også vælge en "demomode", hvor du kan fotografere
uden kort og uden at gemme billedet.

> Og vil et kamera ikke advare om, at der ikke er mere hukommelse, feks med
en
> bip lyd

Eller bare ved at blokere udløseren.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 10-09-04 19:34

On Fri, 10 Sep 2004 20:28:00 +0200, "den ægte fotomand"
> [...]

>tages.
>
>Og vil et kamera ikke advare om, at der ikke er mere hukommelse, feks med en

Kan et film kamera tage billeder uden film i?

Nej et digital kamera kan ikke tage billeder uden hukommelse og dermed
kan man ikke begå samme fejl som med et film kamera hvis man glemmer
at putte film i! Endnu en god grund til at gå den digitale vej

MVH Tommy

Fra : Mads

Dato : 10-09-04 20:12

On Fri, 10 Sep 2004 20:34:28 +0200, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>kan man ikke begå samme fejl som med et film kamera hvis man glemmer
>at putte film i! Endnu en god grund til at gå den digitale vej

Nu blev der jo spurgt om det kunne tage billeder uden hukommelseskort
og i visse tilfælde er svaret ja, for der findes nogen få kameraer med
8 eller 16 MB intern hukommelse som så kan udvides med hukommelseskort

Sådan et kamera kan sagtens tage nogen få billeder med den interne
hukommelse.

Men det kommer altså helt an på hvilket kamera der er tale om.

mvh Mads

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-04 22:29

Mads wrote:
> Nu blev der jo spurgt om det kunne tage billeder uden hukommelseskort
> og i visse tilfælde er svaret ja, for der findes nogen få kameraer med
> 8 eller 16 MB intern hukommelse som så kan udvides med hukommelseskort

Det er så ofte ganske elendige kameraer der har indbygget memory.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : HKJ

Dato : 11-09-04 10:42

> Det er så ofte ganske elendige kameraer der har indbygget memory.

Jeg ville nu ikke sige at Nikon er elendigt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 11:53

> Det er så ofte ganske elendige kameraer der har indbygget memory.

Jeps, f.eks. Canon EOS-1D Mark II. Skodkamera med indbygget memory

--
-Jens B.

(sidst opdateret 11. september 2004)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-04 16:18

Jens Bruun wrote:
> Jeps, f.eks. Canon EOS-1D Mark II. Skodkamera med indbygget memory

Den kan skyde og gemme uden CF-kort?

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 16:59

> Den kan skyde og gemme uden CF-kort?

Skyde, ja, men der skal stadig et hukommelseskort i, hvis bufferen skal
oveføres til andet medie. Funktionaliteten kan slås til og fra af brugeren,
så man kan forhindre, at billeder kan tages uden hukommelseskort isat. Den
kan skyde og gemme direkte via firewire.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 11-09-04 17:29

--
> [...]
> så man kan forhindre, at billeder kan tages uden hukommelseskort isat. Den
> kan skyde og gemme direkte via firewire.

hvor mange billeder kan man så ha på sådan en buffer?

Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 17:35

> hvor mange billeder kan man så ha på sådan en buffer?

20 i RAW, 40 i JPEG.

Fra : den ægte fotomand

Dato : 11-09-04 18:18

ok tak.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-04 19:37

Jens Bruun wrote:
> [...]
> så man kan forhindre, at billeder kan tages uden hukommelseskort isat. Den
> kan skyde og gemme direkte via firewire.

Så vil jeg gerne have lov til at præcisere og sige at jeg mener
kameraer med indbygget hukommelse til at gemme billeder på, og ikke
bare bufferram, typisk er elendige.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : den ægte fotomand

Dato : 10-09-04 22:02

[...]
Tak, det var jo nok sådan som jeg troede. Det drejer sig om en pige jeg
kender, hvor fotograferen har fortalt hende, at han ikke havde
hukommelseskort i, og hun derfor ikke skulle være nervøs for de billeder der
blev taget, for iflg ham blev der ikke taget nogen. fordi der ikke var noget
kort i.

Det lød altså meget lusket i mine øre.

Fra : Michael Holm

Dato : 10-09-04 22:43

Det lyder som en fed løgn.

--Michael

Fra : den ægte fotomand

Dato : 11-09-04 00:11

> Det lyder som en fed løgn.
>
> --Michael

ja det mener jeg også, overvejer at bede hende om, at spørge ham fyren
hvilket kamera han har.

Per

Fra : Lüpcenagtig

Dato : 10-09-04 20:30

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:4141f200$0$213> --

> Billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Så kan du nøjes med et lille hukommelseskort
Eller vær selektiv med dine billeder,
hvis du ikke har plads til tusindvis billeder, i rammer på din væg!

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-04 10:25

On 10 Sep 2004 21:28:55 GMT
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Det er så ofte ganske elendige kameraer der har indbygget memory.

Kodak har det i mange af deres point and shoot kameraer og de er ganske
gode inde for den kamera klasse.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!