"Dygtig" kat
Fra : Henning

Dato : 10-09-04 18:48

Vores lille killing på 17 uger har fanget sin første fugl.

For 10 min siden kom den stolt ind i stuen med en skrigende fugl i munden,
fjerene fløj til alle sider. Den ligesom lagde fuglen ved mig som for at
spørge "er jeg ikke dygtig" men fuglen var jo ikke helt død så den flaksend
med killingen over sig længer ind i huset med endnu flere fjer over det hele
som resultat.

Efter nogen skrig og skrål grebb min datter greb resolut katten, der holdt
fast i fuglen, og smed dem ud af bryggersdøren som vi smækkede efter dem.
Jeg skyndte mig ned til terassedøren og fik den lukket før killingen nåede
at komme ind igen.

Lige nu har den fået aflivet fuglen og på græsplænen foregår "kattens leg
med fuglen".

Jeg ved godt vi reagerede forskrækket men hvordan vil i mene man skal
reagere i en sådan situation.

mvh Henning

Fra : jytte

Dato : 10-09-04 23:18

Jeg vil nok mene at man må tage den slags i stiv arm, når man nu har valgt
at have kat. Det er lidt ligesom når de er syge og brækker sig over det
hele, eller skider for den sag skyld.
Sådan er livet jo.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-09-04 18:23

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at have kat. Det er lidt ligesom når de er syge og brækker sig over det

Hej.

Jeg synes ikke man skal lade sin kat fange eller spise mus eller fugle.
Det er en stor smitterisiko - fuglen kan have sygdomme og smitte til katten
som så kan smitte til andre katte osv.
Jeg synes slet ikke man skal lade sin kat gå udendørs.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jessen

Dato : 12-09-04 21:14

Hej Alle.
Jeg har været ved at besvare denne mail, og jeg tror jeg er kommet til at
skrive til Camille privat. Det beklager jeg, og så ville jeg bare siga at
hvis man sørger for at vaccinere sine misser og ormebehandle når det er
nødvendigt, tror jeg da at man er dækket ind.
Jeg har aldrig oplevet sygdomme i denne forbindelse.

Hilsen BKJ

Fra : Crazy Camilla

Dato : 13-09-04 14:51

"Jessen" <jessen1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendigt, tror jeg da at man er dækket ind.
> Jeg har aldrig oplevet sygdomme i denne forbindelse.

Du kan ikke skrive til mig privat da jeg ikke har angivet en adresse.
Men det er da godt du aldrig har oplevet sygdomme i den forbindelse, jeg
ville bare ikke risikere det med mine katte.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jessen

Dato : 14-09-04 14:39

Hej Camilla.
Det var da fint.
Er helt "grøn" i dette her.
Hilsen BKJ

Fra : Crazy Camilla

Dato : 15-09-04 17:44

"Jessen" <jessen1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Camilla.
> Det var da fint.
> Er helt "grøn" i dette her.
> Hilsen BKJ

Som e-mail adresse har jeg skrevet findes@ikke.dk eller noget i den retning
i stedet for min rigtige adresse, og på den måde slipper jeg for at folk
sender mig uønskede mails, spam o.lign.

Med venlig hilsen Camilla.