Solen er så rød mor
Fra : Anders Hansen

Dato : 10-09-04 17:34

Hej hej

Nogen der har teksten til denne dejlige børnesang, eller kan være
behjælpelig med hvor den kan findes? Har prøvet google, men synes ikke
rigtigt jeg kan finde den.

Mvh
Anders

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-09-04 17:47

Den Fri, 10 Sep 2004 18:34:01 +0200, skrev "Anders Hansen"
<anders@(FJERN)kochsgadenet.dk>:

>Hej hej

Hej hej hej

>Nogen der har teksten til denne dejlige børnesang, eller kan være
>behjælpelig med hvor den kan findes? Har prøvet google, men synes ikke
>rigtigt jeg kan finde den.

Spooky, min Google fandt den med det samme:
http://500.dk/sider/div/sange/Soleners%E5r%F8dMor.htm

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-09-04 18:18

> Nogen der har teksten til denne dejlige børnesang, eller kan være
> behjælpelig med hvor den kan findes? Har prøvet google, men synes ikke
> rigtigt jeg kan finde den.

Ud fra huskeren....

Solen er så rød, mor
Og skoven bli'r så sort
Nu er solen død, mor
Og dagen gået bort
Ræven går derude, mor
Vi låser vores gang
Kom sæt dig ved min pude, mor
Og syng en lille sang

Hvorfor bli'r det nat, mor
Med kold og bitter vind
Hør den lille kat, mor
Den miaver og vil ind
Mågerne og ternerne
har intet sted at bo
Og hør nu synger stjernerne
De synger mig til ro

Himlen er så stor, mor
Med klare stjerner på
Hvem monstro der bor, mor
På stjernen i det blå
Tror du der er drenge, mor
Der kigger ned til mig
Og tror du de har senge, mor
Og sover ligesom jeg

-> 2. og 3. vers skal måske byttes om.... Det er jeg ikke helt sikker på.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-09-04 19:08

"Karina Hjorth" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra huskeren....

Og jeg, der troede, du var til Shu-bi-dua

Iflg. Jr.'s "De Små Synger" har du næsten fuldstændigt ret.
Det er rigtigt, at du har byttet om på 2. & 3. vers, og i dit 2. vers (som
så er 3.) er næstsidste linje "Å, hør nu synger stjernerne".
Flot husket
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Karina Hjorth

Dato : 11-09-04 01:46

> Og jeg, der troede, du var til Shu-bi-dua

Jow, jow - det fornægter jeg ikke

> Det er rigtigt, at du har byttet om på 2. & 3. vers,

Jeg var faktisk ret sikker på, at de var byttet om, for det var mere logisk,
at den skulle slutte med at "fortælleren" bliver sunget til ro...

> Flot husket

Jo, tak - man kan vel (næsten) sin barnelærdom*g*

Mvh
Karina

Fra : Jakob

Dato : 11-09-04 18:46

Præcis! Det er en dejlig sang jo, selvom den altid gjorde mig lidt trist til
mode

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.