Hjemme-arbejdsplads på en nem måde ?
Fra : ab©

Dato : 10-09-04 17:21

Hvordan laver man mon den enkelte opsætning af en hjemme-arbejdsplads ? Jeg
skal bruge Concorde-data fra min arbejdsgiver (begge kører XP-proff).

Alle gode råd modtages med tak - opsætning af en FTP-server er nok ikke
vejen frem ?

ab

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-09-04 17:49

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote:

>Hvordan laver man mon den enkelte opsætning af en hjemme-arbejdsplads ? Jeg
>skal bruge Concorde-data fra min arbejdsgiver (begge kører XP-proff).

Det er vel arbejdsgiveren der skal arrangere den slags for dig

Jeg formoder at din arbejdsmaskine er beskytte bag en router / firewall, ellers ville det næste være for nemt...

Så foreslår jeg du kører fjernskrivebord via en krypteret SSH tunnel - Det er ikke så svært som det lyder.

Du opsætter en SSH server hjemme.

Fra arbejds PC åbner du en SSH forbindelse hjem til - Din SSH klient er selvfølgelig opsat til remote forward af port 3389.

Vel hjemme igen åbner du 'Forbindelse til fjernskrivebord og voila: du har nu fuld adgang til arbejdsmaskinen.

Mmmeeennnn, vær lidt forsigt: Det er ikke sikkert arbejdsgiveren bryder sig om bagdøre til hans netværk

<mlr>

Fra : NB

Dato : 13-09-04 17:57

Tak for dit svar - men, men ...

> Du opsætter en SSH server hjemme.

Det er formentlig ikke bare noget, jeg lige kan gøre - har du evt. et
link til yderligere beskrivelser ?

> Fra arbejds PC åbner du en SSH forbindelse hjem til - Din SSH klient er
selvfølgelig opsat til remote forward af port 3389.

Ja, når du siger det ...

> [...]
nu fuld adgang til arbejdsmaskinen.

> Mmmeeennnn, vær lidt forsigt: Det er ikke sikkert arbejdsgiveren bryder

Der er nok ikke den store risiko - der er tale om en lille arbejdsgiver, der
kan tænde for sin PC efter "opfordring" - og filerne kan så bruges når det
ikke er muligt at komme til hans PC (sygdom).

MVH ab