Revyvise Bodil Udsen
Fra : Max Hansen

Dato : 10-09-04 16:03

Hej
Hvad er den rigtige titel på Bodil Udsens revyvise med omkvædet, "hvad
fanden går de rundt og gør i banken efter fem"? Og vides det om man kan
finde teksten på nettet. På forhånd tak.
mvh
Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-04 17:48

Max Hansen <maxhansen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4141c1dc$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad er den rigtige titel på Bodil Udsens revyvise med omkvædet, "hvad
> fanden går de rundt og gør i banken efter fem"?
_____

Hmm....... Den var svær. Den står ikke i det danske dansktop-leksikon.
Bodil Udsen er slet ikke omtalt. Men jeg mener ikke at kunne huske at hun
synger det som du fortæller.
Så vidt jeg husker synger hun på denne dansktopsucces fra 70-erne: "Hvad
i Helved` går de rundt og gør i banken efter 3.

Hilsen Åge

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 11-09-04 11:24

Max Hansen wrote:
> [...]
> fanden går de rundt og gør i banken efter fem"? Og vides det om man
> kan finde teksten på nettet. På forhånd tak.

Spørg dem her. http://www.revymuseet.dk/

Stig Bang-Mortensen

Fra : Per

Dato : 11-09-04 11:28

Max Hansen < maxhansen@tdcadsl.dk > skrev følgende:

> [...]
> fanden går de rundt og gør i banken efter fem"? Og vides det om man kan
> finde teksten på nettet. På forhånd tak.

Hej Max Hansen,

Et opslag på www.bibliotek.dk viser, at sangen hedder "I banken efter 3"

Per