nestede forms
Fra : Kristian Thy

Dato : 10-09-04 13:21

Problembeskrivelsen: Jeg har en side der er bygget op i php, som
genereres i tre bidder - header, krop, footer - hvor jeg kun kan ændre i
kroppen. I kroppen vil jeg gerne have en form, men der ligger desværre
en <form> i headeren, der først afsluttes af en </form> i footeren. Da
forms ikke kan nestes er jeg derfor ganske på den.

Spørgsmålet: Min umiddelbare ide er så at implementere formen i kroppen
v.hj.af en <iframe> eller et <object>-element der indeholder formen. Men
vil det stadig tælle som en nestet form når man tænker på DOM (jeg skal
bagefter manipulere den 'indre' form med js)? Eller ses det inkluderede
som et selvstændigt dokument med sin egen DOM?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-09-04 14:59

Kristian Thy wrote:
> [...]
> bagefter manipulere den 'indre' form med js)? Eller ses det inkluderede
> som et selvstændigt dokument med sin egen DOM?

Kan du ikke lade den yderste form blive, den i header og footer og så
droppe den inderste og så nøjes med at indsætte form elementerne til den
inderste i kroppen.

Når du submitter siden sendes data så til den action som står i den
yderste form, her finder du ud af om det er de inderste form elementer
fra kroppen du skal bruge eller nogen uden for.

Hvis du har 2 submit knapper en i toppen og en i kroppen skal du bare
give dem forskellige navne
eksempel:
<input type="submit" name="btnTop" value="top"/>
<input type="submit" name="btnKrop" value="krop"/>

Så kan du på serversiden finde ud af hvilken af knapperne der er trykket
på ved at spørge på om knappens værdi er tom. Den som har en værdi er
den der er trykket på.

Hvis du klikker f.eks. på "btnKrop" så vil den have værdien "krop"

Og på den måde kan du genbruge samme form til forskellige form felter.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-09-04 15:17

Martin Hintzmann Andersen uttered:
> [...]
> yderste form, her finder du ud af om det er de inderste form elementer
> fra kroppen du skal bruge eller nogen uden for.

Du er muligvis Sjællands smarteste mand. Takker mange gange.

\\kristian

Fra : Christian Hjort

Dato : 10-09-04 19:32

> Du er muligvis Sjællands smarteste mand. Takker mange gange.

Verdens ;)

Fandeme (undskyld sproget) utroligt hvad du kan Martin!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-09-04 08:47

Christian Hjort wrote:

> Verdens ;)
>
> Fandeme (undskyld sproget) utroligt hvad du kan Martin!

Okay, jeg rødmer her til morgen. Tak for ros
Jeg er glad for at jeg kan hjælpe.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/