Hvilken Station Car? (35-60.000)
Fra : Smileren

Dato : 10-09-04 12:22

Hej Nyhedsgruppe,

Jeg leder for tiden efter en station car til en pris mellem 35.000 og
60.000 kr. Hvis den er billig kan jeg få lavet lidt på den hvis det er
nødvendigt. Men det har jeg ikke råd til hvis den er dyr. (max
budgettet er ca 60.000 kr)

Jeg har kig på forskellige inden på den blå avis, og er kommet frem
til følgende muligheder.

Ford Escort
Ford Mondeo
Opel Astra

Hvilke ting skal jeg tage højde for når jeg tager ud og kigger på
disse biler? Hvilke årgange er gode/mindre gode?
Er der andre biler jeg bør kigger på?
Hvilke erfaringer har i med ovennævnte biler?

Desuden har jeg den opfattelse at man får mere for pengene end hvis
man køber gennem en brugtvognsforhandler, er denne opfattelse rigtig?

Håber der er nogen der vil hjælpe

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-09-04 12:48

"Smileren" <smileren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ford Escort
> Ford Mondeo
> Opel Astra

Hvis du har optil 60kkr, så ville jeg gå efter Mondeo'en. Escort mk.5 er
noget bras, og escort mk.6 stc fås nok ikke til den pris. Opel Astra er som
sådan en udemærket bil, men interiøret er langt bagud ifht. mondeo'en.
Jeg vil mene at du får meget mere bil for pengene ved køb af mondeo.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 10-09-04 15:12

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en udemærket bil, men interiøret er langt bagud ifht. mondeo'en.
> Jeg vil mene at du får meget mere bil for pengene ved køb af mondeo.

Hej

Nu ved Jeg ikke hvilken mk. min Escort st.car. 1,6i clx er (11/94), men
udover alm. service og olieskift kører den perfekt. Jeg har haft den siden
dec. 2003, og har kørt 20.000 km uden problemer. Jeg ville dog idag vælge
Mondeo'en af pladshensyn.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : TGD

Dato : 10-09-04 13:52

> [...]
> 60.000 kr. Hvis den er billig kan jeg få lavet lidt på den hvis det er
> nødvendigt. Men det har jeg ikke råd til hvis den er dyr. (max

Hvad med Opel Omega, det er som en Kadett den kører og kører.

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 10-09-04 15:49

hej

ved godt det ikke lige er dem du har kik på men hvad med en toyota carina E
st. car?

god vogn med god plads

http://www.bkbiler.dk/

har en til 49k

så jeg tilfældigt da jeg surfede rundt.

mht. erfaring med de biler du nævner så ruster opel stadigvæk ret hurtigt.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Smileren

Dato : 11-09-04 12:54

Tak for svarene, jeg er også faldet mest for mondeoen efter at havde
læst test fra fdm og surfet lidt mere i denne nyhedsgruppe.

hvor mange km. kan man forvente en mondeo kan klare?
Og hvad skal man særligt være opmærksom på ved denne bil?

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 19:36

> Tak for svarene, jeg er også faldet mest for mondeoen efter at havde
> læst test fra fdm og surfet lidt mere i denne nyhedsgruppe.
>
> hvor mange km. kan man forvente en mondeo kan klare?

Svært at sige min er knap kørt til med sine 281.000 Km så det tager nok en
10 år mere før man kan udtale sig om det

> Og hvad skal man særligt være opmærksom på ved denne bil?
Rust i kanter

--
Tom

Fra : Søren Kristensen

Dato : 11-09-04 21:28

> [...]
>
> hvor mange km. kan man forvente en mondeo kan klare?
> Og hvad skal man særligt være opmærksom på ved denne bil?

Jeg ved ikke hvad man kan forvente af km, men min har nu rundet 273.000 og
lyder ikke slidt endnu. Jeg skifter olie for hver 15.000 og jeg hælder ikke
noget på mellem olieskiftene. Der har ikke rigtig været noger bøvl med
bilen, faktisk kører den stadig med den første udstødning. Mondeo lyder som
et rigtig godt valg.

Fra : Martin Bak

Dato : 12-09-04 00:03

"Søren Kristensen" <sjk-mail@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget på mellem olieskiftene. Der har ikke rigtig været noger bøvl med
> bilen, faktisk kører den stadig med den første udstødning.

Hvad? 273.000 km. på den samme udstødning! Det må lyde sjovt.
Martin

Fra : LarsZK

Dato : 12-09-04 11:16

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Kristensen" <sjk-mail@sol.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Hvad? 273.000 km. på den samme udstødning! Det må lyde sjovt.
> Martin

Martin, pas meget på med en Mondeo. Min er godt nok 10 år gammel, men der er
snart ikke det sted den ikke er rusten. Som du nok ved er den ikke
galvaniseret. Jeg købte min for under et år siden for 40000 kr og der var
den bare tip top, med undervognsbehandling og flot i lakken. Men på ca 10
måneder - 22000 km - har den skiftet fra at være en flot bil til en gammel
rustbunke, som der bliver halv peberet at syne igen. Den seneste
bilforhandler jeg snakkede med ville kun gi' 10000 kr for den, måske lidt
lavt sat, men alligevel.... Tjek paneler, skærme, stenslag (også på taget)
og kig omkring benzin studsen. Jeg har også hørt fra flere at de ruster for
et godt ord, så pas meget på! Tjek også forlygteglassene. Hvis de er meget
gule kan det blive dyrt at skifte dem ud. Det rent tekniske har jeg også
haft lidt problemer med. Ford fik grå hår på hovedet, da de ikke kunne
forstå hvorfor min ikke ville tage hurtig gas og den hakkede i det. Til
sidst blev der skiftet en sonde af en eller anden slags og de fandt ud af at
gnisterne sprang fra dårlige tændingskabler. Jeg har også lige haft en
ubehagelig oplevelse hvor en tandremsstrammer sprang på trods af at der var
20000 km tilbage inden den skulle skiftes.
Når det er sagt skal det siges, at det er en dejlig bil at køre i, både i
by, landevej og på motorvej. Min har nu kørt 225000 km og starter hver gang.
Den har indtil videre ikke brokket sig over at få nogle tæsk. Da jeg har
automatgear laver jeg sommetider kickdown, ved hurtig overhaling, og så
skifter den ikke gear før ca 6000 o/m og det går fint.
Personligt ville jeg aldrig råde nogen til at købe en Ford Mondeo, medmindre
man er parat til at koste en masse penge på skidtet.
Håber at du kan bruge mine erfaringer i dine overvejelser!
Mvh LarsZK

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-09-04 17:39

"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:ci006v$1lsu$1@news.cybercity.dk...

> Hvad? 273.000 km. på den samme udstødning! Det må lyde sjovt.
> Martin

Mon dog? Kender en Carina E med ca. 400kkm med samme udstødning.

/Jakob