rep af påhængsmotor
Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 10-09-04 12:12

Jeg har fået af vide af min mekaniker at min 4 hk Jonhson skal have nye
stempelringe, da den ikke har fået kølvand nok pga. defekt pumpe. Han skal
have ca. 3-4000 for at skifte dem, da der er mange arbejdstimer i det. Er
det noget man selv kan gøre som boglig begavet? Det sker jo ikke så meget
ved at jeg ødelægger noget, da motoren ellers bliver kaseret

Alternativt kan motoren måske sælges, hvis den er noget værd? Den er kun ca.
4 år gammel, og ellers i god stand.

Andreas

Fra : ENN

Dato : 10-09-04 16:21

Find dig en anden mek.

At skifte stempelringe på sådan en tager ca 4 timer + materialer for ca
500,-

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 10-09-04 16:51

4 timer á 400 kr. + 500 kr i materialer er mere end en brugt motor koster.
Hertil kommer rep af pumpen. Men det er da værd at overveje, da det er en
relativ ny motor. Tak for info.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 10-09-04 23:14

scripsit "Andreas Lundsfryd Jensen" i
> 4 timer á 400 kr. + 500 kr i materialer er mere end en brugt motor koster.
> Hertil kommer rep af pumpen. Men det er da værd at overveje, da det er en
> relativ ny motor. Tak for info.

Det er mig en gåde, hvordan det kan tage 4 timer at åbne en cylinder, hive
stempelringe af og på og samle det igen.

Ser en påhængsmotor ikke ud som en totakts knallertmotor? Dét ville da
aldrig tage mere en tyve minutter at gennemføre den operation.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-04 21:06

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er mig en gåde, hvordan det kan tage 4 timer at åbne en cylinder, hive
> stempelringe af og på og samle det igen.

Så skulle du nok rode lidt mere med påhængsmotorer!

> Ser en påhængsmotor ikke ud som en totakts knallertmotor? Dét ville da
> aldrig tage mere en tyve minutter at gennemføre den operation.

Nej, det gør den ikke!

F.eks er de fleste påhængsmotorer vandkølede...

Claus

--
GØT ET KUP
www.nimbus26.dk

Fra : Jens Mogensen

Dato : 10-09-04 19:33

plus tid til honing af cylindre, og så er det straks en helt anden historie

mvh
Jens

"ENN" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Find dig en anden mek.
>
> At skifte stempelringe på sådan en tager ca 4 timer + materialer for ca
> [...]

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.