Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A95 - hvorfor ik'?
Fra : Olsen

Dato : 09-09-04 23:12

Jeg har i flere måneder ledt efter vores første digitale kamera og
bliver mere og mere forvirret jo mere jeg læser

Men nu er jeg faldet for Canon A95.

Ser fornuftigt ud til hurtigt brug (konen) og kan også leges med manuelt
(manden).

Skærmen kan drejes etc.

Samtidig kan jeg ved at følge denne gruppe forstå at Canon ikke er helt
ved siden af ang. brugervenlighed, batterier, memorykort etc.

Eller hva'?

\Olsen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-09-04 07:54

Olsen skrev:

> [...]
>
> Samtidig kan jeg ved at følge denne gruppe forstå at Canon ikke er helt
> ved siden af ang. brugervenlighed, batterier, memorykort etc.

Næ - det lyder da som et godt bud - prøv det!

Vi har et A75 som udfylder samme brugsspektrum til vores begge to's
tilfredsstildelse

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Olsen

Dato : 10-09-04 08:11

Jesper Brunholm wrote:
> tilfredsstildelse

Sounds good!

\Olsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-04 13:23

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> Næ - det lyder da som et godt bud - prøv det!
>
> Vi har et A75 som udfylder samme brugsspektrum til vores begge to's
> tilfredsstildelse

Det samme hos os.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-09-04 20:06

> Vi har et A75 som udfylder samme brugsspektrum til vores begge to's
> tilfredsstildelse

Sådan et har vi også, med samme dejlige fordele. Man kan vælge det så
let eller svært man vil

Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-04 08:33

Olsen wrote:

> Jeg har i flere måneder ledt efter vores første digitale kamera og
> bliver mere og mere forvirret jo mere jeg læser

Kende fornemmelen

> Men nu er jeg faldet for Canon A95.

hvilke alternativer har du haft med dine overvejelser?

> Ser fornuftigt ud til hurtigt brug (konen) og kan også leges med manuelt
> (manden).

Det samme kan du sige om s1 IS

Den eneste "store" forskel er, at man på bekostning af megapixels får
10x optisk zoom med s1 IS. og naturligvis billedstabilisator
Og ved A95 får de "normale" 3x optisk zoom, men tilgengæld 5 millioner
pixels
En lille praktisk fordel har a95 dog, at der objektivet gemmer sig bag
et metaldæksel, når man har slukket kameraet.

Desværre koster s1 IS også en plovmand ekstra (billigste udbyder)

Du kan samligne enten på canons hjemmeside eller på edbpriser

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98860 (a95)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81439 (s1 IS)

http://www.canon.dk/For_Home/Compare_Products/index.asp#
(vælg så selv a95 og s1 IS)
Batterilevetiden skal du ikke tage for gode varer. Med ordentlig
genopladelige batterier, så kan du fotografere en hel dag uden at komme
i farezonen for have brugt batteriet (dog uden blitz).

mvh

Carsten Riis

> Skærmen kan drejes etc.

Nice.... En helt uvurderlig funktion.

Fra : Olsen

Dato : 10-09-04 20:31

Carsten Riis wrote:
> Den eneste "store" forskel er, at man på bekostning af megapixels får
> 10x optisk zoom med s1 IS. og naturligvis billedstabilisator

Er det noget man hen ad vejen bliver glad for?
Eller ville du i det hele taget foretrække s11 IS ?

\Olsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-04 22:51

Olsen wrote:

> Er det noget man hen ad vejen bliver glad for?

Ja, de 10x optisk zoom specielt billeder af legende børn kan blive
interessant.
Fx at du kan tage billederne af ungerne i vandkamp uden selv at skulle
få så meget som en dråbe.

Og naturbilleder, tja du får dyrene lidt tættere på.

Og billedstabilisator, ohhh yeah
Ikke at den kan tage opveje deciderede flytninger af kameraet mens der
optages, men "almindelige rystelser" som man altid laver med hånden. Det
tager den. Fx kan man have en lidt længere lukketid og stadig få et
ordentligt billede uden rystelser. Jeg vil faktisk sige, at den mange
gange kan overflødiggøre et stativ....Men at der så stadig findes
situationer, hvor et stativ skal bruges fx natoptagelser.

Jeg kan ikke lige huske hvad størrelse print man kan lave med 5millioner
pixels, men jeg har ladet mig fortælle at 3,2 millioner er rigelig til
10x15 cm. Men har man lyst til større print? Kommer man reelt til at
bruge større print?

> Eller ville du i det hele taget foretrække s11 IS ?

Jeg har en S1 IS som jeg er glad for. Og er farvet heraf.

Undskyld, at det ikke fremgik af det tidligere indlæg.

mvh

Carsten Riis

Fra : Martin Rather

Dato : 14-09-04 15:51

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Samtidig kan jeg ved at følge denne gruppe forstå at Canon ikke er helt
> ved siden af ang. brugervenlighed, batterier, memorykort etc.

Hvis du kan nøjes med 4 MP, bør du overveje A85 i stedet. Det koster 7-800
kr. mindre, men er stort set identisk med A95.
Jeg har også haft kig på både s1 IS og Minoltas nye Dimage Z3 (pga. stor
zoom og billedstabilisator), men har valgt dem begge fra, da de ikke er
udstyret med hjælpelampe til autofokus og derfor har problemer med at
fokusere i lav belysning.