Bluetooth headset til Mac
Fra : Martin Stender

Dato : 09-09-04 21:29

Hej alle,

Jeg har prøvet forskellige ordinære (mobil-telefon) bluetooth headsets,
og har selvfølgelig også lige prøvet om Mac'en kunne se dem.
Men ingen af dem var synlige på Mac'en - og heller ikke på min arbejds
PC i øvrigt.

Findes der i det hele taget nogle BT-headsets, som er til PC/Mac brug?

Hilsen
Martin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-09-04 00:50

Martin Stender <martin@stender.com> wrote:

> [...]
> PC i øvrigt.
>
> Findes der i det hele taget nogle BT-headsets, som er til PC/Mac brug?

Hej Martin
Kig på dette link:
http://macnytt.se/news/index.lasso?news_id=7645&part=shownews.inc&s=

Håber du kan bruge det.
/Thomas
--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Martin Stender

Dato : 10-09-04 09:20

Hej

Jeg har lige tjekket på Applestore, og de sælger et Plantronics M3000, som
skulle være kompatibelt med Mac.
http://www.plantronics.com/europe_union/en_GB/products/cat1210094/cat1220036
M 3000 koster ca. 600,- i følge edbpriser.dk

Deres M 2500 ser måske lidt sejere ud, men jeg kan ikke lige se, om det har
samme featureset som M 3000.

Men jeg er ikke rigtig blevet klog (nok) på hvorfor nogle BT-headsets kun
virker med mobiltelefoner, og andre godt kan bruges med f.eks computere.
Bluetooth er vel bare en fælles carrier standard, lidt ligesom ethernet
(kategory 5 kabling og den slags), ikke?
Hvilken protokol man så 'taler' på et givent netværk, varierer jo meget:
smb, appletalk, ftp etc.

Bluetooth har åbenbart såkaldte profiler som de enkelt devices kan
understøtte. F.eks har jeg mistænkt 'hands-free' profilen for at være den
mest udbredte, som gør at headset'et fungerer med mobiltelefoner. M 3000
understøtter også en headset-profil, og det kunne jo godt være derfor det
kan bruges med andre devices.

Men det er altså bare noget jeg tror ... er der nogen som ved noget om det
her?

Hilsen
Martin

Fra : Sebastian

Dato : 10-09-04 18:11

> [...]

> PC i øvrigt.
>
> Findes der i det hele taget nogle BT-headsets, som er til PC/Mac brug?
Apple Bluetooth stack understøtter "headset" protokollen. Så alle
dimser, der understøtter protokollen burde virke.
Jeg har læst positiv om:

Motorola HS810
Nokia Wireless Headset HS-3W
Plantronics M1000
Plantronics M3000
Sony Ericsson HBH-35

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : No1

Dato : 11-09-04 10:00

> [...]
> PC i øvrigt.
>
> Findes der i det hele taget nogle BT-headsets, som er til PC/Mac brug?

Jeg har prøvet med success brugt et Bluespoon headset til min iBook.