VPN / NAT
Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 09-09-04 21:06

Hej !

"ingen support" - derfor et spørgsmål til jer !

Er der en af jer - der kan forklarer mig lidt om det ( VPN/NAT )- evt.
henvisning til en hjemmeside som gennemgår en opsætning.

NAT kan det løse med software f.eks i XP eller skal der bruges en ruter som
understøtter NAT ?

På forhånd tak for hjælpen !

Med venlig hilsen

Flemming Lauritsen

Fra hjemmesiden.

http://www.dsa-net.dk/internet/vpn.php

VPN på DSA-NET

For at kunne etablere en VPN-forbindelse via DSA-NET, skal VPN-løsningen
understøtte følgende:

Medlemmets private IP-adresse mappes via PAT (Port Address Translation) til
én fælles offentlig IP-adresse.

Medlemmet har et C-klasse adresserum i det private A-klasse adresserum
10.x.x.x.

Der ydes ikke support på VPN-løsningen fra foreningen. Supporten varetages
udelukkende af firmaets egen IT afdeling.

Opdateringsdato: 28.april 2004

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 09-09-04 21:36

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=vpn

> NAT kan det løse med software f.eks i XP eller skal der bruges en ruter
som
> understøtter NAT ?

Tjo, der er flere muligheder for at lade XP være router, men hvad er det du
forsøger at løse med det?
Se evt.:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=router

/Brian