*tsk*
Fra : ullala

Dato : 09-09-04 19:59

................. Efter at ha´ siddet og læst div. tråde igennem ang. adfærd,
racer og underholdning, undrer jeg mig i DEN grad over, hvad der dog får
folk til at anskaffe sig en hund... Bliver ikke spor overrasket, den dag der
foreligger en manual i hunde. Handler det om præstige, eller ren og skær
empati???? Jeg vælger empati - Kan godt gennemskue min hund...
Jeg er selv den lykkelige _ven_ til en rundkørsel. Han er 5 mdr., 12 kg.
stor, dygtig, og jublende lykkelig, blot vi kigger på ham. Han behøver ikke
den store "aktivering", men kan godt li´at blive leget med... Han har en del
bolde, bamser og tyggeben. Og et par enorme okseknogler, som han godt ved
skal blive ude i haven. Han elsker at bade - Både i havet og fjorden. Katten
gir´ham et par på låget, men han er heldigvis så tykhovedet, at han bare
leger videre...
AT gø - Det gør han når han leger... Når han blir for overmodig og kåd - Det
er sjovt og fint.... Og han slapper af, når vi nusser ham, og ber´ham slappe
af.....
Han ved hvad han hedder, hvad "nej" betyder, kan sitte, dække, og sidde på
skødet. Blir han for kåd, får han at vide at det er forkert, og en masse
kærlighed der efter...
ER DET VIRKELIG EN STØRRE AFHANDLING AT VÆRE HUNDEEJER???
SE på din hund - SNUS til ham/ hende - KOMMUNIKER med ham/hende.... VÆR
hundeMor/Far.... Og fremfor alt - ELSK Ham/ hende.....
Din Hund er en Hund...Betragt ham/ hende derefter... Og sæt dig ind i
adfærd.

Behøver ikke at blive opdraget på her, ved godt selv hvad jeg har gang i med
min hund - Og kan se og mærke at det gir pote.....

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 20:37

"ullala" <brummes*FJERN*@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Behøver ikke at blive opdraget på her, ved godt selv hvad jeg har gang i
med
> min hund - Og kan se og mærke at det gir pote.....

.... og alligevel kan din hund alt det grundlæggende, inden for
hundeopdragelse....

Nogle folk har et naturtalent for omgang med hunde - andre folk skal først
lære det.
Hvis ikke man har sat sig lidt ind i det, at have hund, hundens sprog, dens
behov for, at mødes med andre hunde ind imellem osv., så er det jo, at det
tit ender galt og hunden ender på et internat eller endnu værre aflives.
Denne triste slutning, set fra hundens synspunkt sker tit, netop fordi
hundeejeren ikke kan gennemskue ( for at bruge dine egne ord ) deres hund og
dens måder, at reagere på.....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 09-09-04 20:55

> [...]
adfærd,
> racer og underholdning, undrer jeg mig i DEN grad over, hvad der dog får

Pardon my french, men jada-jada-jada, hvad er det dog for en smørre du
kommer med der? Du har en hund på 5 mdr. og har langt fra oplevet alt hvad
der er at opleve med din hund! Alle løber ind i problemer, selv folk der har
haft hund i 50 år, veltrænede, glad, sunde hunde!

Den der påstår hun ved alt om hunde er den der i virkeligheden intet ved!!

....derfor stiller folk spørgsmål! Dem der stiller spørgsmål er dem der er
"mand" nok til at indrømme at de ikke ved alt!

Har du stået med en jagthund der ikke kunne li' fasaner? Har du stået med en
udstillingshund der var bange for dommeren? Har du stået med en hyrdehund
der var bange for får? Har du stået med en agilityhund der var utryg ved
vippen? Har du overtaget en mishandlet hund? Har du haft en hund der spiste
sokker med stor vellyst? Har du haft en hund der, trods fin træning blev ved
at tisse inde? Har du haft en hund der slo' koldbøtter og knuder på sig selv
når den mødte en anden hund? Har du haft en hund der ikke ville spise? (Jeg
kunne blive ved...)

Der er lige så mange måder at gribe tingene an på som der er hunde og af og
til har man behov for en objektiv vurdering af hvad man foretager sig! Hver
hund sit behov! Du har været heldig ind til nu og ingen siger du ikke er
heldig resten af hundens liv, men tro mig, uanset hvor dygtig en hunde-ejer
du er, så er det rent held hvis man kan gå igennem hele hundens liv uden at
løbe ind i konflikter som man må arbejde på at løse!!

> Behøver ikke at blive opdraget på her, ved godt selv hvad jeg har gang i
med
> min hund - Og kan se og mærke at det gir pote.....

Tillykke... Kan ikke se hvad du overhovedet laver her inde hvis du har noget
imod at følk spørger og hvis du selv mener du er verdens-kvinde der kan
klare det hele selv?

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : ninja ninjasen

Dato : 09-09-04 21:02

>ER DET VIRKELIG EN STØRRE AFHANDLING AT VÆRE HUNDEEJER???

,,,ja for mange mennesker er det åbenbart ! du kan jo se hvor mange
der bliver aflivet hvert år, så det er da udelukkende positivt at
nogle spørger hvis der er noget de ikke ved, eller er i tvivl om, det
mest latterlige indlæg jeg har set her i lang tid er uden tvivl dit,
at du prøver at gøre grin med andre mennesker fordi de spørger om råd
hmmm hvad er det lige at du vil opnå ? vil du prøve at hæve dig over
andre ved at fortælle hvor nemt det er for dig at have hund ? måske
der ligger en større afhandling og lurer, hvis man stiller spørgsmål
ved hvorfor du havde brug for at skrive dette indlæg hmm

> [...]
>hundeMor/Far.... Og fremfor alt - ELSK Ham/ hende.....
>Din Hund er en Hund...Betragt ham/ hende derefter... Og sæt dig ind i

,,,,,,,,,måske du skulle sætte dig selv lidt ind i din egen adfærd ...
måske du skulle tænke dig lidt om inden du spiller så klog og smart,
din hund er en hvalp, der kan skam nå at komme mange adfærdsproblemer
når den bliver voksen, og til den tid hvis den kommer, vil du også
have brug for at spørge om råd, og hvem er det så lige at er til grin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-04 13:20

"ninja ninjasen" <ninja@ninjasen.dk> wrote in message

> [...]

Velkommen tilbage Punish

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Mus

Dato : 09-09-04 21:45

ullala <brummes*FJERN*@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4140a7f7$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> foreligger en manual i hunde. Handler det om præstige, eller ren og skær
> empati???? Jeg vælger empati - Kan godt gennemskue min hund...

Øhh hvad med empati for andre mennesker?

> [...]
Katten
> gir´ham et par på låget, men han er heldigvis så tykhovedet, at han bare

Jamen tillykke. Det er dejligt at høre.

> [...]
med
> min hund - Og kan se og mærke at det gir pote.....

Jamen hvorfor tror du nogen vil opdrage på dig vedr. omgangen med din hund.
Det går jo fint. Du har ingen problemer med din hund. Så er der jo ikke
noget at ændre på.

Men husk at både mennesker og dyr er forskellige.

Der er ikke to hunde der er ens. Nogle er fra start stille og rolige og
lette. Nogel hunde er fra start præget på mennesker - andre er ikke.
Der er også stor forskel på racer. Nogle racer er meget lærenemme - andre
skal have det ind med ske. Nogle glemmer hurtigt - andre glemmer aldrig.

Nogle har et aktivitetsniveau ud over det sædvanlige. Nogle hunde er bange -
er feks blevet bidt af en anden hund.
Det er ikke altid man ser helt klart, når man står med begge benene plantet
midt i problemerne. Det kender du sikkert fra mange af livets facetter.
Når tingene går godt er overskudet og overblikket stort.
Men husk, der hvor vi egentlig lærer mest er ofte ved modgang. Og sådan er
det altså også med hunde.

Det er da godt der er nogen der spørger og nogen der gider at hjælpe.

Undrer mig egentlig ikke så meget over din selvglæder over det med din hund.
Det er jo på mange måder en meget naturlig følelse at du er glad for
præstationene med din hund og lige nu føler at det her har du styr på.

Det jeg undrer mig lidt over er dit ret negative indlæg. Det er det første
indlæg jeg har set dig skrive herinde og jeg undrer mig over sin negative
holdning til folk der råder ud fra egen erfaring. Det er ikke den bedste
måde at åbne op for kommeunikation med andre mennesker. Som du ved er det
svært at ryste førstegangsindtrykket af sig. Og også lidt taget i
betragtning at din hund kun er 5 mdr. Det er flot det du har opnået indtil
videre - men tingene kan sagtens nå at ændre sig mange gange.

Ved heste siger man at for at blive hestekyndig og en god rytter skal du
have prøvet et utal af heste og være faldet af mange mange gange. Sådan er
det også med hunde. Man starter med et erfaringsgrundlag og udbygger det
gradvist hele tiden. Man er aldrig færdig med at lære.

LN

Fra : Nana Sørensen

Dato : 09-09-04 22:33

> [...]
med
> min hund - Og kan se og mærke at det gir pote.....

Hejsa...

Jeg er en af dem som har haft STOR glæde af at kunne spørge her i gruppen.
Dels fordi jeg aldrig har haft min egen hund før, dels fordi jeg altid har
haft kat.
Katte og hunde er skidesjove og dejlige, på hver deres måde. De bevæger sig
forskelligt, opfører sig forskelligt og deres adfærd og kropssprog er helt
forskelligt. (Måske derfor de tit støder samme, konflikt i kropssprog?)
Jeg har haft et hyr med at lære at fatte hvad min hund vil. Den kat jeg hade
hos min mor, gloede ondt på mig, når den ville noget. Det gør min hund
Peanut ikke. Katten ignorerede mig for at få opmærksomhed, hunden lunter
rundt om mine ben når han vil have opmærksomhed.
Jeg har det stadig skægt med at hunden Peanut ikke spinder, når han har det
lækkert. LOL Jeg er vant til at når et firbenet dyr, nyder noget, ja så
spinder kræet sgu! Peanut sukker velbehageligt, men det er stadig en
forskel.
Tænk hvis jeg havde behandlet og opdraget peanut som en kat. GYS! Han havde
været SUPERadfærdsvanskelig, og ikke den lækre og dygtige hund han er nu.
Jeg er enig med dig i, at meget opdragelse, både på børn og hunde, kan
kategoriseres som logisk. For langt de fleste mennesker, virker det logisk,
at man ikke tæver et dyr eller e barn, for at få det til at lystre. Men der
ER altså nogen punkter, hvor det ikke altid er logikken, som er det bedste
råd.
Men jo jo, jeg er glad for gruppen. Også som støtte, så jeg VED at jeg ikke
kvajer mig. Rart at have en gruppe der samlet har 400000 års hundeerfaring i
ryggen, når man egentlig er et dumt kattemenneske, som mig. Peanut ville
også elske denne gruppe, hvis han fattede hvad det handlede om.

Mvh. Nana

Fra : shadow

Dato : 10-09-04 01:05

ullala wrote:
> [...]
>
> Behøver ikke at blive opdraget på her, ved godt selv hvad jeg har
> gang i med min hund - Og kan se og mærke at det gir pote.....

Hej Ulla
Der er skrevet mange manualer og håndbøger om det at holde hund, men du kan
jo starte med denne artikel.
Et svært hundeliv.
Når ordet hundeliv betyder "elendigt, trælsomt liv" (sådan står der helt
nøjagtigt i Ordbog over det Danske Sprog), er det selvfølgelig på grund af
gamle dages arme lænkehunde, hvis skæbne virkelig var frygtelig.

I dag er det anderledes.

De fleste nulevende hunde i Danmark lever som skattede familiemedlemmer.
Deres tilværelse er et liv i luksus og forkælelse. Spørgsmålet er så bare,
om det altid er lykken.

En god familie

Forfatteren Lise Nørgaard, hundemenneske frem for nogen, citerer sin mor for
at have sagt: "I mit næste liv vil jeg være hund i en god familie. Det må
være den højeste lykke." Men hvad er en god familie, når det drejer sig om
hundens lykke?
For det første skal hunden passe til familien, hvad livsstil angår. Hvis man
vil have hund, må man tage sin hverdag op til revision for at se, om der
overhovedet er plads til hunden i den.
Er der plads i boligen?. Er der nogen hjemme det meste af dagen?. Er der tid
til at beskæftige sig med hunden?. Kan man bære over med de skader, man
risikerer på sit indbo?. Er der råd og villighed til den udgift, uundgåelige
dyrlægeregninger løber op i?.

Og, frem for alt, er der hjerterum hos alle i familien til det nye medlem,
man adopterer ved hvalpekøbet?

Må man svare nej til bare ét af de spørgsmål, er det ikke et levende,
firbenet væsen, man skal forøge sin familie med. Kan man derimod helt ærligt
sige ja til det hele, kommer næste problem: Hvilken slags hund skal det
være?.

Her må man se på sine egne muligheder for at give hunden den udfoldelse, den
kræver. Bor man i en lille lejlighed, er store hunde udelukket. Er man ikke
for de lange traveture, skal man ikke vælge en race, der - uanset
størrelse - kræver megen motion.

Har man derimod lyst til og mulighed for gode, lange ture, spiller det ikke
så stor rolle, om man bor på 4. sal midt i storbyen. Som det fremgik af en
sjov TV-udsendelse i sommer, kan et godt hundeliv på de betingelser leves
selv på Manhattan midt i New York.

Kemien skal passe

Men man skal også se nøje på både sin egen og hundens natur og temperament,
før man vælger. Som i alle gode forhold skal partnerne passe sammen i
hverdagen. Det værste, man her kan gøre, er at forelske sig i én bestemt
hunderace. Måske på grund af dens ydre, måske, fordi man kender sådan en sød
én af slagsen. At købe hund på det grundlag er som at forelske sig i
selskabets lækreste steg m/k og gifte sig med ham/ hende dagen efter. Det
kan gå godt, men det gør det ofte ikke.

Her er et fornuftsægteskab, hvor man ved noget om partneren før
forbindelsen, langt at foretrække.

Mange ulykkelige forhold hund og menneske imellem kunne undgås, hvis den ene
part, mennesket, havde gjort sig sine egne krav til modparten, hunden, klart
i forvejen og valgt derefter. Hvis alle, børn såvel som voksne, der ønskede
sig en hund, bare før hvalpekøbet havde sat sig lidt ind i, hvordan
drømmehundens temperament var i forhold til deres eget, ville mange hunde
slippe for at skifte hjem eller - i værste fald - for dyrlægens sprøjte.

Hunden til hverdag

Med til et godt hundeliv hører, at hunden deltager i familiens gøremål i det
omfang, den har evner og mulighed for det. Den kræver beskæftigelse og
kontakt på sine egne vilkår.
Man skal lege med sin hund, men man skal bruge sin sunde fornuft. Hvis man
leger voldsomme
lege, risikerer man at få en voldsom hund. Giver man den godbidder, hver
gang den ser sultent på én (og intet kan være så udhungret som et par
hundeøjne foran en småkage), får man den hurtigt ud i en ond cirkel af fedme
og dvaskhed. Ingen af de to yderpunkter er lykken for hunden.

Tag den med til alt, hvad hunde er velkomne til, ture på gaden, i parken
eller i naturen, hos venner (men absolut kun, hvis den er inviteret), på
rejser, hvis de er indrettede efter dens behov, og, meget gerne, med på
arbejde, hvis det kan lade sig gøre uden gene for arbejdet eller kollegerne.
Jo tættere hunden føler sig på sit menneske, jo bedre hund får man, og jo
bedre hundeliv får den.

Børn og hund

Her gælder én regel frem for alle andre: Børn skal lære, at dyr ikke er
legetøj. Dyr er medskabninger, der skal passes og mødes på deres egne
betingelser, for at et venskab skal udvikle sig. Det kan godt være, at børn
(og voksne) synes, det er sjovt at drille hinanden (skønt det er ret
sjældent, drilleriet er lige sjovt for begge parter). Men hunde har ikke
samme form for humor. De opfatter drilleri som angreb og reagerer med at
forsvare sig, dvs gå til modangreb. Ingen - hverken børn eller voksne - må
drille en hund, der skal leve et godt hundeliv. Til drilleri hører - set fra
hundens synspunkt - også forstyrrelser af søvn og under måltider - herunder
ikke mindst bengnavning.

Et andet drilleri er at lokke hunden med noget rart, fx vifte med en godbid
eller med hundesnoren, uden at hunden får guffet eller kommer med på tur.
Den slags er en effektiv metode til at skaffe sig en forvirret og utryg
hund.

Børn og hunde er på mange måder ikke fomuftsvæsener. Det er en del af deres
charme. Har man derfor både barn og hund, må man være ekstra påpasselig.
Begge skal opdrages, og det er den voksne, der har ansvaret.

Krav til hunden

En hund er en hund og ikke et menneske (og slet ikke en
menneskeerstatning!). Dens natur er - uanset race - at den følger en
flokleder, dvs. sin ejer. God opdragelse får den til at føle sig med i
flokken og bliver dermed en del af dens lykke. Der er forskel på opdragelse
og tvangsdressur.

En fuldt uddannet hund skal kunne lyde sit navn helt ubetinget (selv om det
ofte er svært at få den til at høre det), vide, hvad den må og ikke må
(herunder renlighed og respekteren af de forbudte møbler), omgås andre hunde
i fordragelighed, ikke genere naboerne ved at gø i utide samt gå nogenlunde
pænt i snor.

Det er folkeskoleuddannelsen

Derudover kan man give den megen lykke ved at holde den til studier efter
dens lyst og evner. Vi nævner i flæng: Jagttræning, hvis den er sådan en
hund, lydighedstræning, agility eller bare små, sjove tricks til husbehov
som at give pote eller lege findeleg med godbidder.De fleste hunde elsker at
blive brugt til noget, de kan se et formål med, især, når det sker i
samarbejde med deres menneske. En hund, der ikke får lov at udfolde sine
evner, er en ulykkelig hund.

Livet er ikke let

Har De hørt alt dette her før? Sikkert, men utallige, ulykkelige hundeliv,
hvis årsag er fejlplacerede eller fejlbehandlede hunde, vidner om, at disse
ting ikke kan siges for tit.
Det er ikke let at leve livet, heller ikke med og for en hund. Men måske er
det et godt tegn, at hundepsykologer har mere arbejde end nogensinde før.
Det er i hvert fald et tegn på, at flere mennesker end tidligere er villige
til at give hunden og sig selv en chance, før turen går til dyrlægen eller
til hundens næste hjem.
Mennesker har en stor vilje og evne til at tilpasse sig. Det er en kendt
sag. Men hunden må have samme evne i endnu højere grad. Den er jo helt
afhængig af de kår, mennesket giver den, og alligevel har den ikke bare
overlevet som art, men er stadigvæk vores bedste ven.

Kilde: Dyrefondets informationsmateriale.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : ninja ninjasen

Dato : 12-09-04 19:19

On Fri, 10 Sep 2004 02:05:08 +0200, "shadow"
<shadow@_slettes_post.tele.dk> wrote:

> [...]
>overlevet som art, men er stadigvæk vores bedste ven.
>
>Kilde: Dyrefondets informationsmateriale.

ZZ zz zz

zz ZZ zz

hov ups der faldt jeg sku lige i søvn hen over tastaturet, efter at
have gået i gang med at læse dette dejlige lange copy/paste-indlæg,
hva faen Dramatiski har i fået internet ude på fiskerkutteren ?

ZZ ZZ zz ps : jeg fralægger mig et hvert
ansvar for hvad der er skrevet i dette indlæg, med henblik på
eventuelt kommende retsager, jeg er uskyldig da dette er skrevet i
søvne.

Fra : shadow

Dato : 12-09-04 22:09

ninja ninjasen wrote:

> [...]
> ansvar for hvad der er skrevet i dette indlæg, med henblik på
> eventuelt kommende retsager, jeg er uskyldig da dette er skrevet i

Ja da sevlfølgelig har vi adgang til nettet på havet ellers fanger vi jo
ingen fisk vel :))
Men det har i måske ikke i levnedsmiddelstyrelsen ? altså adgang til nettet
:)

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-09-04 08:30

> ER DET VIRKELIG EN STØRRE AFHANDLING AT VÆRE HUNDEEJER???

Hejsa Ullala ?????? (Hvorfor kan I dog ikke underskrive jeres indlæg ????)

Jeg vover også lige pelsen i den her tråd........

Jeg kan godt følge dig og jeg tænker faktisk tit det samme.

Så lad mig dog for fanden bare have lov til at have mine hunde og være glade
for dem uden at jeg behøver at sætte alting i den rigtige kasse og
funktionsniveau, nogen gange er det altså dejligt afslappende bare at have
lov til at være glad for sin hund og være sammen med den uden jeg behøver at
tænke på, om det vi gør nu underminerer mit lederskab, om hunden i en eller
anden farlig fin fase af sit liv i stedet skulle have gået lidt foran eller
bag ved mig, for at modvirke et eller andet muligt problem i en kommende
farlig fin fase af dens liv.

Men når det er sagt så har jeg også hylderne fyldte med litteratur omkring
hundeadfærd og opdragelse og uddannelse, og jeg synes der findes mange fine
bøger som kan være fine at søge hjælp i, hvis man har problemer eller er
usikker, men jeg har - tror jeg - ligesom du også tit den der tanke; "hvor
svært kan det være" og "det er jo "bare" en hund" og "slap dog lige lidt
af".

Så jeg skabslæser lidt i mine fine hundebøger og nyder så ellers bare
vapperne

Knus fra Rikke

Fra : Mus

Dato : 10-09-04 09:22

Hej Rikke

> [...]
eller
> bag ved mig, for at modvirke et eller andet muligt problem i en kommende

Jamen tror du ikke de fleste af os bare er glade for at du har det godt med
din hund, sådan som det nu engang fungerer for jer.
Jeg forstår altså ikke helt din reaktion. Jeg synes bestemt ikke folk
herinde blander sig unødigt i andres hundehold, hvis der ikke direkte
spørges vedr et problem.
Spørger man om hjælp, ja så får man hjælp. Spørger man ikke - ja så får man
ikke.
Det er da dit ansvar at passe din hund som du ønsker - ikke alle andres.
Jeg selv tænker heller ikke altid over, hvem der feks går først ud af døren
herhjemme - men igen jeg har på ingen måder en problemhund.

> [...]
> svært kan det være" og "det er jo "bare" en hund" og "slap dog lige lidt

Jamen jeg tror da også de fleste af os slapper af og har det fint med vores
hunde, som de nu nogengange er.
Nogen mennesker har hundetække - nogen har børnetække. Det er vel fint med
en håndsrækning engang i mellem. Eller have et sted at spørge hvis man er
låst fat i en eller anden situation. Det skal jo helst ikke være sådan at
folk ikke tør spørge herinde.

Jeg har det selv sådan at jeg synes alt det hundepsykologi og bøger er ved
at være lidt for meget. Har da selv læst lidt i nogle af dem. Hundens verden
er slet ikke så kompliceret, som det nogengange fremstilles. Man bliver ikke
nødvendigvis en god hundeejer eller en god mor ved at læse i en bog. Man kan
ikke læse sig til alt.

Men at andre gider og får noget ud af det er da bare dejligt - og det er jo
oftest suppleret op med masser af praktisk erfaring. Der findes da sikkert
mange gode guldkorn i de fleste bøger. Jeg bruger også selv bøgerne, men
læner mig ikke så meget op af dem.

Jeg ved feks også nu at jeg har brug for at vide mere om rotweilere. Vi har
selv boxer, men der hvor vi træner er der også rotweilere og de kan godt nok
være noget anderledes at træne. Vi har haft et par stykker, hvor vi har haft
lidt svært ved at tyde hundenes sprog - sikkert fordi vi ikke kender denne
race så godt. Her har vi skam også tyet lidt til bøger.

LN

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-09-04 10:45

Hejsa LN

Ups så tror jeg altså helt jeg 1. enten misforstod det oprindelige indlæg
eller 2. ikke lige fik mig formuleret så andre forstod hvad jeg mente.

Jeg opionerer IKKE på nogen som helst måde mod denne gruppe eller at folk
søger råd og vejlendning herinde - det gør jeg også selv.

Jeg opionerer heller IKKE imod at der er en masse supergodt litteratur om
emnet tilgængeligt på markedet, jeg ejer en stor del af det selv og har også
læst det meste af det jeg har købt.

Jeg synes bare det var lidt forfriskende at der var en der turde sige at
han/hun (det er jo ikke til at vide synes der nogengange går lidt for
meget teori i det at have hund. Jeg læste slet ikke indlægget som en kritik
af denne gruppe men det kan jeg godt se jeg burde have gjort for det står
der jo faktisk i linie 1 (det får jeg så ud af at kaste mig over tastaturet
uden at have nærlæst.....)

Jeg har tit kursister der er enormt usikre på om de gør alting godt nok og
som siger: Så har jeg læst her..... og jeg har hørt der..... og jeg har fået
fortalt det og det.... så nu er jeg bange for at fordi jeg har gjort sådan
og sådan så går alting galt.

Når jeg så siger: Jamen kommer din hund ikke når du kalder?, bliver den ikke
siddende i bilen indtil du beder den om at hoppe ud? kan du ikke dække den
af når vi går banegennemgang (jeg underviser jo kun i agility), spiser den
naboerne? (det gør den ikke) eller gøer så alle hader dig? (det gør den
heller ikke) Hvad er så problemet? Slap dog af og nyd at du har et
vidunderligt liv sammen med din hund.

Ganske ofte falder der simpelthen en sten fra folks hjerte, når jeg siger
det er okay at de ikke behøver at analysere alting.

Det var såmen bare det jeg forsøgte at forklare - men måske er jeg igang med
at få for meget teori ud af at jeg ikke altid gider beskæftige mig med
teori...

God weekend til alle

Knus fra Rikke
www.bobbe.dk

PS: Håber ikke du også synes det her er det dummeste indlæg du har læst i
dag......

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-09-04 10:48

Ja og jeg gjorde det igen - forvekslede alle indlæg

Undskyld LN det var jo ikke dig der synes det var det dummeste indlæg i
verden....

Øv nu får jeg sikkert en over næsen igen................

Knus fra Rikke

Fra : Claus

Dato : 11-09-04 05:22

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse

> Ganske ofte falder der simpelthen en sten fra folks hjerte, når jeg
siger
> det er okay at de ikke behøver at analysere alting.

Når jeg har et trænings hold, så siger jeg gerne " med alm. sund fornuft
kommer man ret langt. " det er jo ikke en kæmpe videnskab af ha' en hund
men der er menesker der aldrig burde ha' en hund.

Claus

Fra : Mus

Dato : 11-09-04 08:29

Claus <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41427d86$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> kommer man ret langt. " det er jo ikke en kæmpe videnskab af ha' en hund
> men der er menesker der aldrig burde ha' en hund.

Ja det meste drejer sig om sund fornuft. Som jeg skrev er jeg heller ikke så
meget til at læse i en masse bøger. Hundens verden er ikke så stor.
Men det er da ikke alle der har samme forståelse for deres hund og de skal
da have hjælp. De kan i hvert fald fortsat regne med mit forsøg på hjælp.
Jeg er ikke den der så vil dømme om disse folk så burde have haft hund eller
ej. Jeg synes da der skal mere til. Så længe folk søger vejledning, jamen så
prøver de jo efter bedste evne.

Der er jo også mange der ikke skulle have haft børn. Men de fleste er trods
alt gode forældre - de gør deres bedste. Og der er ikke nogen der kommer
herfra uden at begå fejl .

LN
LN

Fra : Karina

Dato : 10-09-04 10:15

> ................ Efter at ha´ siddet og læst div. tråde igennem ang.
adfærd,
> racer og underholdning, undrer jeg mig i DEN grad over, hvad der dog får
> folk til at anskaffe sig en hund...

Folk anskaffer sig hunde fordi de er glade for dem. At de så ikke har så
meget erfaring med hundehold, og bliver nødt til at spørge, er vel ikke en
forbrydelse. Tværdigmod er det da dejligt, at læse at folk er meget obs på
deres dyr og kun vil dem det bedste. At man ikke altid forstår hundens sprog
og bliver i tvivl om man gør det rigtige er da ganske naturligt.
Man skal jo lære i takt med at ens hund bliver voksen.

At man måske har haft en Labrador i sin barndom, betyder ikke, at man ved
hvordan det er at han en Amstaff f.eks. Så selvom man selv synes at man ved
en masse om hunde kan der godt opstå nogle situartioner hvor man er
fuldstændig rådvild og så er det da rart at der er så mange flinke mennesker
herinde som gerne deler ud af deres erfaringer.

Jeg synes at du skulle lade vær med at læse med i gruppen, hvis du kun har
foragt overfor de mennesker som bare vil gøre deres bedste og dele deres
sorger og glæder.
Vi har ikke brug for den slags negative holdninger bare fordi vi ikke alle
er så "profesionelle hunde ejere " som dig !

Hilsen

Fra : ullala

Dato : 10-09-04 12:45

Har nu læst alle indlæg igennem, og fatter helt sikkert godt, hvad der får
folk til at bruge denne gruppe.
Mit indlæg var ikke ment som en kritik, bare en undren. Jeg har vel udtrykt
mig, så man let kunne misforstå. Priser mig da ovenud lykkelig for at der
findes et sted som dette, så vi, som mange osse lægger vægt på, MÅSKE kan
undgå mishandling, vanrøgt, osv i de små hjem...
Det jeg egentlig ville pointere, er:
[...]

Jeg vælger da at blive i gruppen uanset nogen vil synes at jeg skulle pakke
mit grej og smutte.
Heldigvis lever vi i et frit land, hvor ytringsfrihed er en dyd Og jeg
vil da ikke holde mig tilbage, hvis jeg føler, at kunne hjælpe/ gi´gode råd.

Og Stort Tak til Rikke! Vi er enige!

De mere eller mindre beskidte/ ubehagelige reaktioner på mit indlæg, vælger
jeg at trække på smilebåndet af...

Held til alle hunde og mennesker fremover!

Mvh. Ulla.

Fra : ninja ninjasen

Dato : 12-09-04 19:28

On Fri, 10 Sep 2004 13:44:36 +0200, "ullala" <brummes*FJERN*@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>vil da ikke holde mig tilbage, hvis jeg føler, at kunne hjælpe/ gi´gode råd.

,,,,,,,,,eeeejjj hvor er jeg altså bare glad for at du er her og er
parat til at give råd fra din erfaring med din
4½månneders-hundekariere mener du virkelig at vi bare kan spørge
løs ? svarer du så bare helt gratis ? iihhhhhh hvor føler jeg mig bare
superheldig iiiihhh og ja jeg skrev _super_ for at have dig her til at
øse ud af din viden er jo ikke bare godt, det er jo SUPER ! tusind
tak.......

>Og Stort Tak til Rikke! Vi er enige!
>
>De mere eller mindre beskidte/ ubehagelige reaktioner på mit indlæg, vælger
>jeg at trække på smilebåndet af...

,,,,,,,,,ja vær du bare enig med dem der er enige med dig, og smil af
alle de andre, så når du helt sikkert langt i verden

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-04 12:44

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-04 13:20

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "ullala" <brummes*FJERN*@yahoo.dk> wrote in message
> med
>
> Velkommen tilbage Punish

Forkert indlæg det kom under.

Fra : Pwh

Dato : 10-09-04 14:48

Christian B. Andresen wrote:

> Forkert indlæg det kom under.

Og også forkert person
jeg er sikker på at Punish har skiftet navn til Ninja Ninjasen.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 10-09-04 14:59

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og også forkert person
> jeg er sikker på at Punish har skiftet navn til Ninja Ninjasen.
>
> /Jens

Er det først nu du har opdaget det?

Fra : Pwh

Dato : 10-09-04 19:22

> Er det først nu du har opdaget det?

Næh, men det er åbenbart ikke gået op for Christian

/Jens

Fra : ninja ninjasen

Dato : 12-09-04 19:33

On Fri, 10 Sep 2004 15:48:23 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Og også forkert person
>jeg er sikker på at Punish har skiftet navn til Ninja Ninjasen.
>
>/Jens

jeg kender intet til en vis Hr.Punish men har hørt at han er på flugt
over alle bjerge, med en vis Hr.Sylvestskis advokater i hælene, har
også hørt at han blev nød til at skifte indenditet, men jeg kender
intet til ham

Fra : Pwh

Dato : 13-09-04 15:05

> [...]
> over alle bjerge, med en vis Hr.Sylvestskis advokater i hælene, har
> også hørt at han blev nød til at skifte indenditet, men jeg kender

LOL

/Jens (der ikke lider af personlighedsspaltning, som visse andre)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-09-04 08:59

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Og også forkert person
> jeg er sikker på at Punish har skiftet navn til Ninja Ninjasen.

Netop, derfor "Forkert indlæg det kom under"

Fra : Pwh

Dato : 13-09-04 15:08

> Netop, derfor "Forkert indlæg det kom under"

Nå men så er det bare din quoting der er ude i skoven,
det du quotede var da fra ullala's oprindelige indlæg.

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-09-04 15:14

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nå men så er det bare din quoting der er ude i skoven,
> det du quotede var da fra ullala's oprindelige indlæg.
>
> /Jens

Jammen det er også det han skrev, at han var kommet til at svare under det
forkerte jo...!
Skrevet her:

Fra : Pwh

Dato : 13-09-04 15:25

Rinnie Ilsøe wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jammen det er også det han skrev, at han var kommet til at svare
> under det forkerte jo...!
> Skrevet her:

Ok, nu er den feset ind
Det var formuleringen jeg ikke fik galt i halsen, beklager ;-(

/Jens (som nogle gange skal have skåret det ud i pap)